Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Martijn193
Vandaag om 07:25:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 06:59:04
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 05:08:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
  

Auteur Topic: Revisie SGB 1136  (gelezen 10802 keer)

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #15 Gepost op: 07 januari 2020, 09:58:44 »
Een goederentrein of een G1206/V100/2200/werktreinen e.d gaan/mogen ook niet harder dan 100KM/u
Daar zijn gewoon paden voor beschikbaar.
Mvg Jamie

Chris Westerduin

  • Online Online
  • Berichten: 1842
    • Flickr pagina
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #16 Gepost op: 07 januari 2020, 10:45:32 »
Na de buitendienststelling zo'n twintig jaar geleden heeft geen 1100 meer in de keuring gezeten om weer te rijden dus die Vmax 100km/h is ook nog niet aan de orde geweest. In het verleden lieten we de ritten met de 1501 ook niet veel sneller inleggen dan 100km/h. Sneller werd alleen gereden als ie een keer voor een IC zat als conditie rit.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #17 Gepost op: 07 januari 2020, 12:15:12 »
Wat ik begrepen heb is dat gezien de problemen met de slingergang en daardoor beschadiging van het spoor de maximaal toegelaten snelheid 100 km/h is voor deze loks, waarmee ze inderdaad niet in normale dienstregeling zijn in te passen. Daardoor is de mogelijke inzet op de hoofdlijnen zeer beperkt, wat ze als rijdend museummateriaal veel minder interessant maakt.
Onwaar verhaal, de 1100'en hebben gewoon tot einde dienst 135 als max snelheid gehad, en ook dat kun je niet ineens beperken aan een voertuig wat gewoon een toelating heeft.

Bij het Spoorwegmuseum trouwens idemdito, daar liggen alle ritten op de vrije baan doorgaans ook ingelegd met 100 km/u.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5010
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #18 Gepost op: 07 januari 2020, 12:21:13 »
Myth busted ;D ik laat mij toegereikte info graag corrigeren met feiten. Anyway, het zou wel mooi zijn als de 1136 een betere locatie krijgt dan de buitenlucht.
RETROBAHN A.G.

bellojan

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #19 Gepost op: 07 januari 2020, 16:13:50 »
Volgens mij is de 1100 van het spoorwegmuseum wel rijvaardig.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #20 Gepost op: 07 januari 2020, 17:09:55 »
Nog niet helemaal, maar daar word wel naar toe gewerkt.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #21 Gepost op: 07 januari 2020, 21:32:58 »
Als jullie allemaal donateur worden van de SGB en/of het project van de Allan-loods herbouwen actief steunen dan wordt de kans dat de 1136 en de vele, vele andere mooie objecten sneller onder dak komen een stuk groter :)

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #22 Gepost op: 07 januari 2020, 23:48:14 »
Het dak van de 1122 zeer slecht,niet meer te redden ?
Wat dan nu met de 1122 ?
Groetjes Patrick

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #23 Gepost op: 08 januari 2020, 17:08:30 »
Wat verwacht je van een lok met een slecht dak en zonder tractiemotoren nog :p?

Chris Westerduin

  • Online Online
  • Berichten: 1842
    • Flickr pagina
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #24 Gepost op: 08 januari 2020, 17:30:26 »
Leuk klimrek voor jou maken Thom!  ;D (y)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #25 Gepost op: 08 januari 2020, 22:20:06 »
Da's wel één van de weinige bestemmingen nog vrees ik die nuttig zijn  ;D

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #26 Gepost op: 08 januari 2020, 22:58:02 »
Komt er dus op neer dat het meest waarschijnlijke lot de sloper is. Reden te meer om zuinig op de 2 1100en van de sgb te zijn. De 1125 van het nsm is prachtig,maar met botsneus in huisstijl is hoe de meeste mensen hem toch herinneren. Rijdend zou prachtig zijn,maar statisch zou al mooi zijn.
Groetjes Patrick

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #27 Gepost op: 08 januari 2020, 23:25:39 »
De 1107 is er ook nog, dus uiteindelijk zijn er nu nog vier lokken met botsneus in dezelfde uitvoering.

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #28 Gepost op: 08 januari 2020, 23:34:16 »
Wat zijn de plannen voor de 1107. Is deze bewaard als onderdelenleverancier zoals de 1111 was voor de 1125

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1003
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #29 Gepost op: 09 januari 2020, 00:12:29 »
Op dit moment zijn er geen plannen voor, maar er zijn ook zeker geen plannen om hem te plukken. De loc is er nog en staat droog binnen. De tijd zal het leren.