Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Marcel112
Vandaag om 00:15:23
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 00:08:13
Welke winkel in Nederland heeft ee behoorlijk Weinert assortiment? door sneek
25 mei 2020, 23:51:43
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 mei 2020, 23:51:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Station W
25 mei 2020, 23:43:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
25 mei 2020, 23:40:06
Rivarossi E424 oud model reparatie door Station W
25 mei 2020, 23:33:47
Baan in Los Angeles door AndrevdG
25 mei 2020, 23:22:47
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door MOVisser
25 mei 2020, 23:21:02
Neutraal Moresnet in H0 door Martin Hornis
25 mei 2020, 23:19:34
Bouw NS 532 spoor 1 door peterha
25 mei 2020, 23:06:49
Heuvelland, een tentoonstellingsbaantje in H0 door Peter Kleton
25 mei 2020, 23:05:54
's-Heer Heinkenspolder door Duikeend
25 mei 2020, 23:05:43
Boek: treinsamenstellingen in Europa. Nachttreinen in model. door RICROO
25 mei 2020, 22:57:57
Welke perronbreedte voor Roco line door emanje
25 mei 2020, 22:57:25
Fleischmann Profi-rails, wordt het nog gemaakt? door 44
25 mei 2020, 22:54:07
Raadplaatje door Kronefan
25 mei 2020, 22:53:06
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
25 mei 2020, 22:39:10
25 jaar geleden door Martin Hornis
25 mei 2020, 22:35:05
Doornvliet door Deetrein
25 mei 2020, 22:29:51
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
25 mei 2020, 22:16:53
Digikeijs DR4018: Seinen aansturen door Martin Hornis
25 mei 2020, 22:14:44
Fleischmann lok1381 rijdt tegenovergesteld t.o.v. andere loks. door stoombr38
25 mei 2020, 22:12:06
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door janw
25 mei 2020, 22:07:29
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door AlexanderR
25 mei 2020, 22:06:51
Heen, En en Weer door DE-II
25 mei 2020, 21:53:18
NS Modelbaan Amersveld 1999 - heden door Forever Rocofan
25 mei 2020, 21:43:04
WeKra bouwt The Kraken. Een H0 attractie! door Tulpendaal
25 mei 2020, 21:31:52
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Eric B
25 mei 2020, 21:24:47
OC 32, 3-lichtsein (CH) van Schneider aansluiten? door Remunj
25 mei 2020, 21:19:44
  

Auteur Topic: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve  (gelezen 9492 keer)

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #90 Gepost op: 20 februari 2020, 22:10:39 »
Goeienavond allen, ik ben weer eens verder opgeschoten en heb eerst maar eens de hoek van het blad rondgezaagd waar de R4 linksvoor loopt.

Dit dus om een betere doorgang in mijn mancave te krijgen.

Daarna ben ik eens gaan experimenteren door even tijdelijk een van mijn kruiswissels te gebruiken op de plek waar straks de 18 graden kruising moet komen.

Dit ziet er al heel wat strakker uit, veel minder rommelig.





Hier een gedeelte waar een klein kopstationnetje kan maar ook een klein rangeerterreintje.



Genoeg ruimte voor drie sporen naast elkaar.



Hier word ik al vrolijker van....



Ik moet gauw rails en de kruising gaan bestellen....

groeten,  Bart

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #91 Gepost op: 21 februari 2020, 13:23:36 »
Ziet er inderdaad al een stuk beter uit!

Wel ben ik benieuwd hoe je straks uit het station wil komen met je treinen. Volgens mij rij je dan namelijk de gehele route tegen het verkeer in. Of heb je nog ergens een kruiswissel gepland zodat je van de buiten naar de binnenbaan kan gaan?

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #92 Gepost op: 21 februari 2020, 13:44:00 »
klopt, de 6163 kruising komt er in de plaats waar ik nu even, als proef, de kruiswissel heb gelegd.

De kruiswissel komt op een andere plek wel weer terug.

Ik ben nu een beetje aan het uitvogelen hoe ik uit ga komen met de portalen.
Aan de rechterkant waar de twee sporen overgaan straks in een uitneembaar stuk kom ik heel mooi uit.
Daar kan ik een volle lengte rijdraad van 50 cm kwijt.

Hoe ik de verbinding op dat stuk verder maak moet ik nog uitdenken.

Verder wil ik geen uitgebreide wisselstraten gaan maken, geen schaduwstations etc.
Ik vind het rijden over lange stukken met zo groot mogelijke bochten eigenlijk veel leuker dan rangeren eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2020, 14:02:28 door valkyrienineball »

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #93 Gepost op: 21 februari 2020, 15:16:31 »
Hoi Bart,

Met een kruiswissel bedoel ik niet het Engelse wissel  ;). Een kruiswissel is officieel een combi van 2 wissels achter elkaar, zodat je van het ene naar het andere spoor kan. Dus.... in jouw geval dat je het station uitrijdt en dan weer van de buiten naar de binnenbaan kan.

Groeten,
Rogier

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #94 Gepost op: 21 februari 2020, 15:26:30 »
Okee, zo bedoel je het.

Het is mijn bedoeling om iedere keer rechts te houden, er komen gedeeltes in die stroomloos gemaakt kunnen worden.
Alle wissels zijn zelfdenkend gemaakt door de vorige eigenaar.

Ik heb zat Fleischmann schakelaars in huis om secties stroomloos te maken.

Het begint te komen in ieder geval.

Ik heb toch de groene vezelplaten er op gelegd, daar kan ik gemakkelijk slootjes uit snijden.
Vastgeplakt heb ik het niet, de portalen houden alles wel op z'n plek.
Mijn rails schroef/prik in in de vezelplaat, ik heb nog een doosje met railschroefjes, ik heb gemerkt dat dat wel wil.

De eerste portaal staat ook al op de plek.... ;D


valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #95 Gepost op: 21 februari 2020, 15:56:09 »
Even een vraagje over ringleidingen.

Ik wil dat ook gaan doen voor mijn rails en mijn bovenleidingen.
Hoeveel ruimte word er doorgaans tussen gelaten tussen de aansluitpunten ?

Ik hoor het wel.

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #96 Gepost op: 21 februari 2020, 16:37:33 »
Ik hou zelf ongeveer elke meter a 1,5 meter aan, meestal merk je na 1 meter al dat de spanning afneemt, dan voorkom je dat was mijn eigen gedachte ;D.

Groeten,
Rogier

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #97 Gepost op: 23 februari 2020, 16:59:40 »
De oversteek gaat gemaakt worden, het is de bedoeling dat dit gedeelte uitneembaar gaat worden.....



Hier een insteekbare constructie van maken:



Ondertussen met de bekabeling begonnen en de wisselaandrijvingen omgedraaid.
Helaas heb ik er een aantal waar de zwarte draad van verdwenen is, maar eens kijken of ik er genoeg heb.


Even afgeplakt tegen het stof.

Leuk dat je ze "zelfdenkend" kunt maken met een kleine handeling.
Voor de zekerheid bewaar ik de brugjes wel......

Voor de voeding van mijn rails ben ik verder gegaan met de methode die mijn vader gebruikte. draden onder de raillasjes.
Hiermee is ook dat geheel uit het zicht.

De grote R4 bocht heb ik al van een verkanting voorzien, bij wijze van proef.
Kunststof stripjes van 1 mm.
Resultaat is een niet te overdreven verkanting, mij bevalt het wel eigenlijk.

En doorrrrr.......