Dit is een ongelofelijke detailvraag. Wie weet heeft iemand zoveel detailkennis dat het nog boven water komt ook.Bij de serie 1200 is eind jaren '70 het "omgekeerd L"-seinbeeld vervangen door A-seinbeeld door het plaatsen van een derde lamp midden boven op de neus, een paar jaar vòòr alle locs de revisie kregen. Wat me opvalt is dat bij sommige locs de derde lamp ìn de neus is geplaatst (zoals ze er na de renovatie allemaal uitzagen) en bij anderen vòòr de neus, als het ware er tegenaan geplakt. Wat is daar de achtergrond van? Heeft NS in eerste instantie gekozen de lamp ervoor te plaatsen en later om een bepaalde reden verzonken? Of is dat naar inzicht ter plekke gebeurd door de lasser van dienst (zo van "plaats deze lamp bij het kruisje en zoek zelf uit hoe")? Is er een andere reden? Ik ben benieuwd of iemand het weet. Ik ben het tot nu toe nergens tegengekomen.
Dat is een mooi antwoord Thom, dankjewel! Wat is de bron?De constructiewijziging van april 1978 is natuurlijk de renovatie. Daarvòòr worden echter ook al de A-frontseinen verdiept aangebracht, zoals tijdens de renovatie. Is het dan zo dat dat verdiept aanbrengen gebeurt nà 1-1-1977, wanneer de haast er bij Wph Tilburg af is, elke loc voorzien is van een voorgeschroefd A-sein òf beugeltje, maar een loc nog niet aan de H3R toe is?