Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Ruud Teunissen
Vandaag om 22:50:15
Piko hondekop 4 ? door Sven
Vandaag om 22:48:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:46:50
Klein baantje 1200x1200mm door NS264
Vandaag om 22:37:48
Depot + vervolg Vlieringen-2 door NS264
Vandaag om 22:34:40
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 22:21:41
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 22:17:34
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch.. door maartenvdb
Vandaag om 22:07:49
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 21:36:13
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Wimbo
Vandaag om 21:27:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:27:23
Heroplage Artitec Plan W? door Corné81
Vandaag om 19:59:54
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 19:54:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 19:38:03
Sfeer op je modelbaan door grove den
Vandaag om 19:27:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door VictorPM
Vandaag om 19:11:42
US diorama in H0 door gdh
Vandaag om 18:33:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 18:28:24
365 "Het is weekend foto's" door Frank 123
Vandaag om 18:23:39
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 17:41:25
Telefoonnummer Conrad......... door Arjan6511
Vandaag om 17:26:49
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 16:14:10
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:12:08
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 16:05:16
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door borotof
Vandaag om 15:44:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:22:55
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:34:48
S88n bus splitsen door Dave.......
Vandaag om 11:47:45
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:26:32
Een NS 5500 knutselen door Bert Senden
Vandaag om 08:59:27
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders  (gelezen 53770 keer)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #30 Gepost op: 05 October 2008, 18:52:09 »
Toch heeft de Lima wat mij betreft, de beste proporties. Een gele 1308 zoek ik nog steeds voor een normale prijs...

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Vinkendrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 387
    • Vinkendrecht
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #31 Gepost op: 05 October 2008, 19:09:58 »
En dit is mij 1300.

Deze 1300 is ontstaan uit een frame van een 1300 van Electrotren en een kap van Lima.
De kap van de Electrotren was ernstig kapot. Ik heb het frame en de restanten van de kap via Marktplaats gekocht. De Lima kap is overgespoten, van losse handgrepen en onderdelen( dakeidingen en pantografen enz) van de Electrotren kap voorzien en omgenummerd in de 1302. Nu kan ik de loc langer inzetten, want deze loc is van het NSM.  :D
groeten, Martin Vink Dordrecht

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 871
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #32 Gepost op: 05 October 2008, 20:35:35 »
Leuk draadje!  :D
Maar Olaf hoe staat het nu met de vorderingen? Het is wel opmerkelijk stil.

Alle bakken zijn klaar voor de spuiterij, op de twee gerenoveerden na. Die wachten nog steeds op de geplotte frontseinbalkjes van Gerco :-|

Als plamuur gebruik ik snelplamuur van Alabastine. Tube van 125 ml, doe ik al jaren mee.



Meer NS in spoor 1!

Sebastian

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #33 Gepost op: 06 October 2008, 22:09:09 »
Deze 1300 is ontstaan uit een frame van een 1300 van Electrotren en een kap van Lima.
De kap van de Electrotren was ernstig kapot. Ik heb het frame en de restanten van de kap via Marktplaats gekocht. De Lima kap is overgespoten, van losse handgrepen en onderdelen( dakeidingen en pantografen enz) van de Electrotren kap voorzien en omgenummerd in de 1302. Nu kan ik de loc langer inzetten, want deze loc is van het NSM.  :D

mijn 1300 met kap van Lima en onderstel van Rivarossi - zie dit bericht - is ondertussen van Fissy in 1312 omgenummerd worden. Wel zonder stadswapen, daar deze, nadat ze in het eigendom van de NSM overgegaan is,volgens de plaatjes die ik gezien heb, verwijdert worden is.

Plaatjes van mijn 1312 volgen nog een keer, zodra ze helemaal klaar is.....

« Laatst bewerkt op: 06 October 2008, 22:40:43 door Sebastian »

Vinkendrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 387
    • Vinkendrecht
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #34 Gepost op: 06 October 2008, 22:13:04 »
Ik heb foto's van de 1302, waarze samen met de 1202 op een kopspoor in Arnhem staat waar het stadswapen van Woerden op de loc zit.  ;)
groeten, Martin Vink Dordrecht

Sebastian

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #35 Gepost op: 06 October 2008, 22:19:50 »
sorry, in 1312 is mijne omgenummerd worden, niet in 1302. Heb het al verbeterd....

Heb de 1312 in plaats van de 1302 gekozen omdat de NSM 1302 een motorschaden had, laas ik ergens.

Maar is het stadswapen van de 1302 niet ook inmiddels verwijderd worden?
« Laatst bewerkt op: 06 October 2008, 22:49:45 door Sebastian »

Gert1

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #36 Gepost op: 06 October 2008, 22:39:50 »
En dit is mij 1300.

Deze 1300 is ontstaan uit een frame van een 1300 van Electrotren en een kap van Lima.

Mooi gedaan. Kon je de Lima-kap makkelijk overzetten op het Electrotren-onderstel?

mvg,
Gert

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 871
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #37 Gepost op: 04 January 2009, 21:31:10 »
Enige tijd geleden alweer kwamen de geplotte balkjes binnen en toen ik ook weer eens wat tijd had kon er weer verder geknutseld worden.
De twee gerenoveerden zijn van frontseinbalken voorzien en de 3e pitten zijn in ruwe vorm ook reeds aanwezig. De overige drie 1300'en zijn in de eerste laag spuitplamuur gezet en vervolgens 'nageplamuurd'.



De 3e frontseinen moeten nog de juiste vorm krijgen (een soort ruit met afgeronde hoeken) en dan kunnen de laatste twee 1300'en ook in de primer.
Meer NS in spoor 1!

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #38 Gepost op: 11 May 2009, 23:08:39 »
Hoi Olaf!

Op dit moment ben ik bezig om met een scherp mesje de strips te verwijderen. Achteraf gezien de getoonde foto's van jou heb ik aan 1 kant ook de lampringen met een mesje verwijdert. Zo te zien is dat niet de bedoeling voor de geel/grijze versie en dien je die gewoon te laten zitten. :-\ Sjeeh de peeh...hier moet ik dus een oplossing voor zien te vinden. Nu ben ik benieuwd wat het eindresultaat is geworden van je grote pimp project? Ben je verder gevorderd dan je bijdrage op 4 januari jongstleden?
Ben reuze benieuwd en kijk uit naar de foto's!


mvg Jeroen
We're all riders on this train.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8238
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #39 Gepost op: 10 April 2010, 20:41:32 »
Hoe ver is het met deze locomotieven?
Vr. groeten,
Bob

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 871
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #40 Gepost op: 10 April 2010, 21:29:58 »
Het komt er momenteel even niet van.

Ik heb een tijd terug nog wel de styrenen frontseinbalken vervangen door messing exemplaren, het styreen was niet strak genoeg te krijgen.


Verder zijn de 'loopplanken' van de cabines verdwenen, enerzijds om de frontseinbalken goed te kunnen positioneren, en anderzijds omdat deze in het echt ook werden vervangen door moderner spul. De stukken 'diepe' zijwand zijn door het inleggen van dun styreen wat kleiner gemaakt. Tijdens de renovatie werden de deuren en het plaatwerk er omheen vervangen, waarbij het diepere gedeelte van de zijwanden kleiner werd. Geen enkele gerenoveerde 1300 in model heeft dat, zelfs Philotrain heeft er destijds overheen gekeken ;)
Meer NS in spoor 1!

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #41 Gepost op: 11 April 2010, 01:57:49 »
is het niet handig om voor de lichtbalk een vrijkomend opzetstukje van van zo'n electrotren te gebruiken? Ziet er goed uit en dr zijn zat mensen die er 2 overhebben  ;)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8238
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #42 Gepost op: 11 April 2010, 09:06:10 »
Misschien is die wel veel te breed ;) ;D
Vr. groeten,
Bob

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 871
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #43 Gepost op: 11 April 2010, 10:08:04 »
is het niet handig om voor de lichtbalk een vrijkomend opzetstukje van van zo'n electrotren te gebruiken? Ziet er goed uit en dr zijn zat mensen die er 2 overhebben  ;)

Daar zat ik gisterenavond ook aan te denken, maar voorwaarde is inderdaad wel dat de breedte juist is (24 mm).

Niettemin, als iemand van zijn foute balkjes van Electrorossi af wil, geef even een gil ;)
Meer NS in spoor 1!

jakop

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #44 Gepost op: 11 April 2010, 10:18:41 »
maar voorwaarde is inderdaad wel dat de breedte juist is (24 mm)

Ze zijn 23,4 mm....

Groet,

Jakop