Het zilver maken van de raamstijlen is veel afplak werk.
Jij durft, de zijkant opnieuw grijs spuiten. Moet je zeker weten de juiste kleur te hebben. Ik zat te denken aan schuurmiddel om auto's te laten glimmen, met een wattenstaafje. Dan zou je alleen een transparante lak hoeven te spuiten.Met een Silhouette/Circut snijmachine kun je de ronde ramen uit afplakband snijden, heb ik voor mijn N spoor model ook gedaan. Snelste manier om af te plakken.
Hoort dit niet in een ombouwdraadje thuis?In deze materieelbespreking verwacht ik hoe ik de loc bij Piko kan kopen.
Bij mijn omgenummerde Piko locs heb ik de nummers verwijderd met Jif en een wattenstaafje, na het omnummeren heb ik er blanke lak overgespoten. De raamlijsten zou ik doen met een cocktailprikker die in de juiste kleur verf is gedoopt, zonder iets af te plakken. Dat is ook wat ik volgend jaar met de N-versie van plan ben.Hoe je de loc koopt is nou net iets wat ik niet in een bespreking verwacht. Wel hoe eventuele minpunten van een model worden aangepakt.
Jamie, wat mij dan weer opvalt is de hele luchtslangenboel: bij de Roco's volledig, en bij de Piko's grote lekkage. Henk, dat is dus wel een reden loks t laten voor wat ze zijn. Piko's in mijn geval. Ik rij wel door met mn botsneuslozen en de 1145.Overigens beginnen die grepen me nu wel te irriteren. Niet vanwege de verkeerde boring, maar vanwege de grofheid. Daar ga ik toch s mee aan de gang. Neem ik de boring gelijk mee.
Hoe zit het eigenlijk m et de luchtslangen van de Piko 1100 botsneusIs deze nu verbeterd ten opzichte van zijn neusloze voorganger.Ik heb nog geen foto voorbij zijn komen van de piko met gemonteerde slangen.
Als je namelijk de luchtslangen plaatst,kan het draaistel niet meer draaien net als bij de Roco modellen.Mvg Jamie
Ik snap dat wel ja. Het staat gewoon in mijn reactie.............dan kap er af, ramen eruit, alu maken en terugplaatsen....Maar niet iedereen hier heeft ervaring met dat soort karweitjes en ik ken een paar mensen in mijn omgeving die gewoon zouden gaan klooien met de ramen nog in de loc.
Ik probeer de minder ervaren knutselaars gewoon te helpen, dus vind jouw reactie daar op een gevalletje " beetje jammer " want ja, er bestaan ook mensen die nog nooit een loc hebben gepimpt.
Lukt bij mij toch aardig, hoor. Bufferhulzen duwen de remslangen wel wat weg in bogen, maar ontsporen doettie er niet door.Dank voor de fotoos en de uitleg trouwens!
...Maar niet iedereen hier heeft ervaring met dat soort karweitjes en ik ken een paar mensen in mijn omgeving die gewoon zouden gaan klooien met de ramen nog in de loc...
...In het draaistelframe 4 kleine gaatjes boren van 0,6mm en roco luchtslangen plaatsen en daarvan de akkerman kranen verwijderen....