waarom zit er eigenlijk een verticale streep op de ruitjes van de deur??
De gl/gr 1100 van Roco verkocht goed, de blauwe met gele neus is nu nog op diverse plekken in de dump. Piko doet er beter aan om gl/gr nummervarianten te maken (bv 1115 heeft ook tot het eind gereden)Wat ik persoonlijk minder mooi vind zijn de vrij grove ruitewissers, had voor mij prima geweest als die waren meegegoten. Ze vallen erg op nu.
Wat ik persoonlijk minder mooi vind zijn de vrij grove ruitewissers, had voor mij prima geweest als die waren meegegoten. Ze vallen erg op nu.
Omdat de echte dat ook heeft?
Maar dat komt misschien ook omdat de blauwe van Roco dat vermaledijde nummerplaatje-probleem had[/guote]Nee dat was de 1103 met blauwe zijkanten op de gele neus. ik bedoel de variant met gele neus, die heeft geen uitgezakt ei.CitaatEn ja daar gaan we weer, het nummer op de zijkant is niet echt mooi, cijfers wat te dik en te ver uit elkaar en dus niet pats erbovenop qua voorbeeld. Maar - zoals wel vaker gezegd - ik realiseer me dat ik een absolute freak ben op het gebied van typografie en dat het verder vrijwel niemand zal boeien. Op het front is het nummer dan weer correcter dan bij Roco. Daar ben je niet de enige in. Het NS-lettertype uit die jaren is net anders als een standaard lettertype. Kleinspoo maakte met zijn vroegere produkties het goede lettertype, maar wat hij tegenwoordig maakt is het ook "net niet"
En ja daar gaan we weer, het nummer op de zijkant is niet echt mooi, cijfers wat te dik en te ver uit elkaar en dus niet pats erbovenop qua voorbeeld. Maar - zoals wel vaker gezegd - ik realiseer me dat ik een absolute freak ben op het gebied van typografie en dat het verder vrijwel niemand zal boeien. Op het front is het nummer dan weer correcter dan bij Roco.
Hmmm, ik heb de 1100'en veelvuldig vastgelegd vanaf 1991, maar dat streepje komt me niet bekend voor. Is dat soms iets wat ze bij de SGB gedaan hebbe (waar ze vast voorbeeldfoto's hebben gemaakt)...
HalloVolgens mij is het zodat de machinist gemakkelijk kan zien of het raam open/dicht staat.Bart