T/m 1955 hadden de stempels ook een letter, bijvoorbeeld B4/4.Vanaf 1955/56 kwam er een nieuwe stempelafdruk, zoals bij u, 5/3, dus zonder letter. Zoals Besselspoor aangaf is het tweede cijfer het productiejaar, in uw geval 3 en verwijst naar 1963.In de beginjaren zijn er geen stempels gezet en moeten we zoeken in catalogussen of mensen tegenkomen met kennis van toen en hopen dat ze hun kennis willen delen. Ik weet niet heel veel, maar wat ik weet deel ik graag. Ik lees dat Besselspoor gewoonweg veel kennis heeft. Ik vind dat interessant.
Je ziet ook het verschil in aslagering, vanaf '54 kregen ze de bekende puntlagers.
Er zijn wat Duitse verzamelaars die van hun kennis en ervaring gepubliceerd hebben en door die data samen te vatten kom je een heel eind. Waarbij in een aantal gevallen bewijs fysiek aanwezig is in de collectie
... Gemaakt vanaf '61 en de eerste jaren herkenbaar door het kromtrekken van het dak
Geen rollend materieel, maar past hier ook:Deze sticker zat op de deur van mijn jongenskamer, en ik vond een exemplaar terug op Ebay.
Mooi opgeknapt de 80. Is dat een originele kleur rood die Fleischmann gebruikt? En hoe heb je de wielen gepolijst, zien er op de foto mooi uit.
deur er nog omheen?
Het is een gewone spuitbus waarvan de kleur het dichtst bij Fleischmann rood komt.