Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 23:06:56
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Duikeend
Vandaag
om 23:04:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:48:53
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
hmmglaser
Vandaag
om 22:48:27
Starten met messing kits
door
1795
Vandaag
om 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid
door
MaraNCS
Vandaag
om 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald69
Vandaag
om 22:14:29
Treinreizen met m'n vader
door
defender
Vandaag
om 21:47:13
Pools diorama H0
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:44:11
19 Toen
door
defender
Vandaag
om 21:43:28
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens
door
TonM
Vandaag
om 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
Priegelman
Vandaag
om 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 20:59:05
weerstandje en relais
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
Vandaag
om 20:45:40
DR4024
door
Michaël dB
Vandaag
om 20:11:53
Haandrecht materieel
door
orientexpress
Vandaag
om 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ruudns
Vandaag
om 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
Vandaag
om 20:01:12
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
Vandaag
om 19:28:41
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
Vandaag
om 18:58:32
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 18:00:29
modulebaan jaren 60
door
rudi van der Craats
Vandaag
om 17:30:56
Decals Star TE-5933
door
Martijn193
Vandaag
om 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 15:53:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
Vorige
-
Volgende
-
1
...
49
50
[
51
]
52
53
...
100
Omlaag
Auteur
Topic: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 (gelezen 213366 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 9604
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #750 Gepost op:
03 maart 2021, 00:28:15 »
Inmiddels 2 draaistellen van een aandrijving voorzien en heel wat getest.
Twee belangrijke zaken (maar die had ik eigenlijk al ingecalculeerd):
1: motoren moeten electrisch verbonden zijn. Als er eentje hapert, remt dat de ander af of erger. Ik heb door de stoombuis een trekdraad liggen, dat was dus niet voor niets.
2. het gewicht van de brug komt vooral op de achterste assen en minder op de voorste as. Zonder koppelstangen gaat die as slippen. Gelukkig is de lok voorzien van koppelstangen en een beetje lood (ipv de onzichtbare cylinderblokken
) voorin zal ook goed helpen.
Maar na een avondje testen ben ik super tevreden.
FILMPJE.
MVI_0044
by
Nulpunt0
, on Flickr
«
Laatst bewerkt op: 03 maart 2021, 00:40:52 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 9604
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #751 Gepost op:
03 maart 2021, 13:29:45 »
Je kan een kleine 200 gram lood in het draaistel verwerken zonder dat je het ziet. Er is nog meer ruimte, maar dan ga je het van onder af wel zien en moet je ruimte vrijhouden voor de strips die aan de onderkant van de voetplaat zitten. Met bijna 200 gram zie ik de lok gladjes rijden zonder slip. En niet te vergeten, de koppelstangen moet ook nog. Dus vooralsnog laat ik het zo.
ls dat gewicht een belasting voor de trafo? 14V + 400mA en bij 2V begint de loc al te rijden, dus geen enkel probleem.
IMG_0049
by
Nulpunt0
, on Flickr\
67872
«
Laatst bewerkt op: 04 maart 2021, 22:25:57 door FritsT
»
Gelogd
Debvd
Offline
Berichten: 518
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #752 Gepost op:
04 maart 2021, 23:24:01 »
Vond hem nu al een stuk mooier lopen zo met 2 motoren
Top werk weer
Gelogd
Groetjes, Bjorn
Testbaan
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,77482.msg3221810498.html#msg3221810498
Baan in aanbouw
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=87615.msg3222005201#msg3222005201
FritsT
Offline
Berichten: 9604
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #753 Gepost op:
04 maart 2021, 23:37:10 »
Resonantie zit ook in de baan. Daar heb ik nooit wat aan gedaan bij deze beursbaan.
Klein stapje verder. Het lood zit er nu in (bij 2 locs) en de voetplaten kunnen er op. Alles zit overigens nog los al zie je daar niks van. Je blijft schroeven en los schroeven. Maar het wordt zo telkens een beetje meer Gerrit.
Shapeways is voor de meeste onderdelen van de 2e set al weer een stadium verder. Gokje..woensdag.
Onderdelen van Bauer zijn ook onderweg.
Die van Weinert zijn er al. (Kan ik eindelijk de Maffei's ook eens afmaken.)
Bij Conrad heb ik opgemaakt profiel besteld. (U 5x5 lekker incourant maar je zal het nodig hebben..hier dus.)
En bij HBM nieuwe zijknippers.
Bijou Moderne deze keer geen nieuwe vijlen. Die had ik nog in voorraad. Maar de set voor deze loc hebben hun levensduur gehad. Die hebben nu de status: soldeer vijlen toegestaan.
Wat schuimrubber doet wonderen. En de voetplaten liggen er nu (nog los) op.
FILMPJE,
MVI_0055
by
Nulpunt0
, on Flickr
68157
«
Laatst bewerkt op: 04 maart 2021, 23:57:15 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 9604
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #754 Gepost op:
05 maart 2021, 19:59:55 »
Verzoeken tot uitbrengen in H0.....
Bij Shapeways kan je online de haalbaarheid van 3D printen zien in de "Heat Vieuw" in 3D Tools. Werkt als een stoplicht. Groen is Ok en rood helemaal niet OK. Geel...tja.
Dit is schaal 0 , 1:43,5
Ook hier zie je iets geels. Dat kan dus net en dan moet je dan niet klagen over een deukje.
Schermopname (897)
by
Nulpunt0
, on Flickr
en dit is schaal H0 , 1:87
Rood roder roodst.
Dat gaat dus nooit lukken.
Schermopname (898)
by
Nulpunt0
, on Flickr
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 9604
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #755 Gepost op:
05 maart 2021, 22:17:16 »
Op één loc had ik al slotjes op de huiven zitten. Waar die vandaan kwamen ... geen idee. Ik vond bij Weinert in H0 afsluiters voor de rookkast. Op zich hebben die niet de gewenst vorm, maar met bv een tangetje kwam ik een heel eind.
Stukje er af en klaar. In de rode cirkel.
IMG_0059
by
Nulpunt0
, on Flickr
Dit is klein, heel klein, maar je ziet het met het blote oog wel en daar is het mee gezegd.
IMG_0061
by
Nulpunt0
, on Flickr
En ook op de deurtjes aan de voorzijde zitten ze.
IMG_0060
by
Nulpunt0
, on Flickr
68400
Gelogd
mwdb
Offline
Berichten: 527
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #756 Gepost op:
05 maart 2021, 23:35:04 »
Erg mooi, die details hoor, en dat maakt straks de totaalindruk nog eens heel verfijnd ook!
En of je t goed ziet of niet maakt niet uit, je weet dat het er zit. Dat vindt ik nog weleens lastig als je met een model bezig bent, waar leg je de grens. En het moet ook nog eens in de omgeving passen ook later, althans bij mij wel.
Groeten, Michiel
Gelogd
RhB / H0m-Dubbeldeklayout / Peco/Zelfbouwrails/DCC/Xpressnet
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70833.0.html
FritsT
Offline
Berichten: 9604
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #757 Gepost op:
06 maart 2021, 10:35:54 »
Hoi Michiel,
De grens...... voor een ontwerper altijd een dilemma en dat zal het blijven ook, hoe ver/diep je ook gaat. Op een gegeven moment zit het "ding" tussen de oren en kan je het wel dromen. Maar de vingertjes moeten het ook nog wel kunnen maken. In mindere mate telt dan, maar niet onbelangrijk, de betaalbaarheid. En helemaal achteraan die overwegingen komt dan nog of het terugverdiend moet/kan worden. Tijd=geld.
Om met de laatste te beginnen; dat speelt hier niet. Het is hobby en tijd hebben we in overmaat, zeker in Coronatijd.
De betaalbaarheid is ook niet het belangrijkste item. We bouwen voor onszelf, hobbymatig, en geven er aan uit wat verantwoord is. Als iemand mee wil bouwen, dan kan dat maar hij/zij legt zelf de grens wat en waar en hoe.
Het ging ons om de uitdaging om vanuit 1 enkele tekening en wat foto's een model te maken wat overtuigend overkomt. In dat proces loop je tegen zaken aan (wat we al vermoedden) die je moet oplossen. Niet alles is kant en klaar te koop en daar zal je dan wat voor moeten vinden. Door het hele project loopt voor ons de rode draad van de onderdelen. Het kan nooit 100%, maar alleen "buitenlandse" er op plakken was geen optie (voor zover al verkrijgbaar). Vandaar dat we al in een vroeg stadium al begonnen zijn met het aanschaffen van een 3D printer en de tekentechniek te leren. Dat in de wetenschap dat we bij Shapeways (hoe mooi ze ook iets maken) nooit tevreden zullen zijn. Heel eenvoudig omdat we onder de voor hun haalbare grens willen komen. Naast het bouwen waar ik hier verslag van doe zijn we dus al 5 maanden aan het testen met de printer en diverse resinsoorten. Uitganspunt is daarbij niet het maken van een klein moedermodel dat door een gieter afgegoten kan worden, maar het maken van een wasmodel dat direct voor de verloren wasmethode gebruikt kan worden. Kleinschalige productie dus. Juist dit weekend hopen we daar en grote stap in te zetten, maar eerst zien, dan geloven. Ondertussen zijn wel alle gezichtsbepalende onderdelen bij Shapeways ondergebracht zodat het model zowiezo gebouwd kan worden.
Dus eerst een 3D tekening van het onderdeel en de techniek van het aanbrengen van de supports.
Schermopname (885)
by
Nulpunt0
, on Flickr
Controle voordat er geprint gaat worden met speciale software.
Schermopname (868)
by
Nulpunt0
, on Flickr
Er zijn zat resins om te printen, maar niet zoveel om die te gebruiken voor de verloren wasmethode. En waar koop je die?...niet te onderschatten issue. We kwamen uit op 2 resin fabrikanten waarvan het basisproduct ook weer getest is op belichtingstijd en toevoegingen (sharpener of niet).
Toen liepen we ook tegen andere variabelen bij de printtechniek aan. We gebruiken nu PTFE spray om ongewenst plakken aan de FEP te voorkomen. (insiders snappen dat denk ik wel). Kortom, het is niet zo dat je de printer op ON zet, op de knop drukt en klaar is je onderdeel.
Afgekeurde resin. Deze heeft toch net de neiging om af te ronden. (dat is overigens de wens van velen...weg met die laagjes). Zeskantboutjes zijn "versleten" zeskantboutjes en geen "nieuwe". Let wel, die dingen zijn 0,8 mm. WAAR LEG JE DE GRENS ?
Schermopname (887)
by
Nulpunt0
, on Flickr
We hebben juist afgelopen week besloten om deze (groene) resin (ook weer en fles van 150 + 20 +30 euro) niet meer te gebruiken en van een andere uit te gaan. Zo'n flesje kost 350 euro maar daar zijn we dus wel tevreden mee. Haarscherpe moeren en zelfs het boutje er in.
Is dat nog te rijmen met de reeds aangebrachte detaillering op het model?.... in dit geval een volmondig JA, want daar hadden we al rekening mee gehouden..de grens van zichtbaar/0,3 mm en dat over het hele model.
En zoals je al zei, het maakt niet uit of dat onderdeeltje van 0,3 nou klopt of niet, het moet er wel zitten. Verbeteren kan altijd nog.
schoorsteen en dom, net na het printproces (nog nat)
Schermopname (894)
by
Nulpunt0
, on Flickr
ik zie een bout en een moer.
Schermopname (895)
by
Nulpunt0
, on Flickr
Scherp en klaar voor een handmatige nabewerking want printen doe je in laagjes en rechte lijnen. Die oneffenheden (nou ja) kan je mogelijk nog wegpoetsen.
Schermopname (897)
by
Nulpunt0
, on Flickr
En nu dit, en de andere onderdelen, zonder beschadigingen naar de messing gieter transporteren. We zijn dus nog niet klaar met dit facet van de uitdaging. Dat is pas zo ver als ze in messing op mijn werktafel liggen.
Ondertussen vordert het model en het moeilijkste is om consequent en secuur te blijven.
Kan de grens nog verder?...JA. Maar eerst nu het model klaar en dan verder kijken. Ik wil niet blijven hangen in dit stadium.
Beweegbare onderdelen en zelf gemaakte onderdelen ipv (toch) handelspreparaten ? En hoe ver ga je bij de inrichting van een machinistenhuis ?
Belangrijkste is lol hebben (en dat hebben we binnen de bouwgroep) en tijd. En tijd is nu geen issue voor mij. Corona beperkt mij in alles behalve in modelbouw.
Momenteel gaan we ook het proces in om verbeteringen die in het ontwerp aangebracht kunnen worden, ook daadwerkelijk aangebracht worden. Misschien bouw ik ooit wel eens een 3e model in Versie-2. Wie weet. En wie weet hoe diep ik dan weer ga want in herhalingen vallen..... er moet een uitdaging blijven, ieder model weer.
«
Laatst bewerkt op: 06 maart 2021, 10:56:45 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 9604
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #758 Gepost op:
07 maart 2021, 19:53:09 »
Eens moeten de koppelstangen er ook op. Een werkje dat of in 1x goed gaat of............................................................
Begonnen met een boormalletje voor de wielen zodat ik de krukbouten kan laten verzinken in de achterzijde van het wiel.
IMG_0079
by
Nulpunt0
, on Flickr
IMG_0080
by
Nulpunt0
, on Flickr
De koppelassen zijn allemaal opgeboord zodat het messing kruk-busje net iets ruimer als "zuigend" door de gaten past.
Die busjes zijn ingekort zodat het onderleg/afsluitplaatje de koppelas net voldoende ruimte geeft.
IMG_0074
by
Nulpunt0
, on Flickr
Moertje er op en dan, toch nog onverwacht ^&*^&*%&^(*)&*%&%&*(^**(%&^*&(&)(&)(&^(*&(
de moer stoot net/niet tegen de watertank.
Dat de bout te lang zou zijn, dat was ingecalculeerd, maar dat met de moer niet. En ik had de 3e laag van de koppelas er al bewust niet op gelamineerdt, en dan toch.....
IMG_0076
by
Nulpunt0
, on Flickr
Drie opties:
1. koppelas dunner maken
2. moertje dunner maken
3. watertank inkorten (1 mm)
Optie 1: gevoel zegt van NIET DOEN, krom krommer kromst
Optie 2: blijft er nog genoeg over om het echt vast te zetten...ik betwijfel het.
Optie 3: de meest bewerkelijke......
Maar, dan moet ik ook ruimte gaan maken want in de watertanks heb ik juist net vanalles volgebouwd.
1. Het hele electrisch cirquit dus verwijderen en een alternatief maken
en
2. Het lood opnieuw aanbrengen
Dit zijn van die momenten waar ik in de eerst regel al huiverig voor was en ja hoor......
Inmiddels ben ik al wat stapjes verder, maar pas halverwege de restauratie.
Het electrische ciquit bestaat nu uit een styreenplaat (electische isolatie) die tegen het frame is aangeschroefd. Daar zaten dus geen gaten voor in het frame en met de boor alleen maar schuin te bereiken. Aanhouder wint en je ziet het straks niet meer.
Op die styreenplaat zit een messing profiel gelijmd (10-secondenlijm en tape bovenop) waarop 3 fosoforbrons draden en een electrische draad zijn gesoldeerd. De fosforbronsdraden komen tegen de achterzijde van het wiel.
En ja, die imitatiebouten van het mangat aan de zijkant zitten al weer goed.
IMG_0077
by
Nulpunt0
, on Flickr
Hier zie je de fosforbronsdraden nog net zitten.
IMG_0078
by
Nulpunt0
, on Flickr
Het is allemaal krap, heel krap en ik ben blij dat we bij het ontwerp gekozen hebben voor een demontabele voetplaat.
Maar moet je nog beginnen, boor dan erst gaten in het frame en ontwerp je eigen stroomafname daarop.
En ik heb een week meer werk, want deze klus moet dus 8x.
Is dat erg? JA.
Gelogd
frederik19630
Offline
Berichten: 766
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #759 Gepost op:
07 maart 2021, 20:25:25 »
Combinatie van 1&2? Of levert dat te weinig op.
1/3 van het moertje, 25% van de koppelstang of zoiets.
Fred
Gelogd
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html
FritsT
Offline
Berichten: 9604
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #760 Gepost op:
07 maart 2021, 21:30:41 »
Ik heb de zaag er al in gezet.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 9604
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #761 Gepost op:
07 maart 2021, 22:20:22 »
En stapje voor stapje met een ruimertje en een alziend oog de koppelstangen opgeruimd. Loopt nu als een naaimachientje. Niks meer aan doen behalve de gezaagde rand kaarsrecht vijlen als de wielen er weer af zijn.
Morgen de 2e zijde van stroomafname voorzien en dan is al weer 1/4 van het leed geleden. Positief denken.
Michiel: superschijfjes.
zo uit het handje. 2 keer een strook van 1 mm geslepen, 1 schijf (en een beetje) gebruikt. Maar daar is gereedschap voor.
IMG_0082
by
Nulpunt0
, on Flickr
FILMPJE,
MVI_0085
by
Nulpunt0
, on Flickr
68971
«
Laatst bewerkt op: 07 maart 2021, 22:53:52 door FritsT
»
Gelogd
mwdb
Offline
Berichten: 527
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #762 Gepost op:
07 maart 2021, 23:05:11 »
Groeten Michiel
Gelogd
RhB / H0m-Dubbeldeklayout / Peco/Zelfbouwrails/DCC/Xpressnet
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70833.0.html
FritsT
Offline
Berichten: 9604
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #763 Gepost op:
09 maart 2021, 13:18:08 »
Al eerder aan de orde geweest zijn de oliepotjes op de rookkast-kolenbunker.
Schermopname (915)
by
Nulpunt0
, on Flickr
De ontwerptekening voor het gietdeel bij Shapeways. Minimale maat 0,6.
dit gietdeel moet ik nog ontvangen (sessie 2)
oliepotjes ontwerp
by
Nulpunt0
, on Flickr
Maar we willen kleiner.
In het ontwerp voor de messing gieter zijn de uitstroomdraden verkleind naar 0,4. De moer is ook aangepast.
Dit komt in giethars uit de printer.
De bodemplaat er nog even afsnijden en het printje kan zo in de gips en met messing worden afgegoten.
vetpotjes rookkast-kolenbunker
by
Nulpunt0
, on Flickr
69335
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 9604
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #764 Gepost op:
10 maart 2021, 12:55:15 »
Volgende stap is nu een onderdeel in 0,3. Dat hebben we geprobeerd met de rij smeerpotjes op de huif.
Nergens een tekening en dit is de beste foto die er is.
oliepotjes schema
by
Nulpunt0
, on Flickr
Stap 1:
Schermopname (918)
by
Nulpunt0
, on Flickr
Stap 2:
Schermopname (922)
by
Nulpunt0
, on Flickr
Stap 3: Na 3 uur tekenen, veranderen en conscessies doen....het complete gietdeel x4,
Schermopname (923)
by
Nulpunt0
, on Flickr
Stap 4: printen.
Helaas erg veel pindakaas.
Dat was dus net over de grens. Maar we weten nu waar die ligt
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
en dan is er toch ook weer goed nieuws.
Schermopname (921)
by
Nulpunt0
, on Flickr
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
Vorige
-
Volgende
-
1
...
49
50
[
51
]
52
53
...
100
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0