Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:16:55
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 08:53:16
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door tothebeach
Vandaag om 08:21:31
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
27 maart 2024, 21:57:02
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Aachenau West door 741230
27 maart 2024, 18:55:45
  

Auteur Topic: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht  (gelezen 5495 keer)

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1422
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Ik vond deze foto op Flickr en was gelijk verkocht.
Maar ik zou willen weten of ik het juiste heb met de keuze van de rijtuigen.

https://www.flickr.com/photos/154547444@N06/25453250568/in/photolist-EMdyBJ-fuvEYS-f2jPJw/

Roco 43374  NS1100
Roco 44654 - IV A9  SNCF grau/weiß, 1.Kl., Fiat-Drehgestelle
Roco 45111 - IV-V B11u  SNCF grau/weiß, 2.Kl.
Jouef Bestaat niet correct maar welk nummer komt in de buurt?
Roco 44642 - IV AB (1./2. Klasse) SNCF grau/weiß

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1678
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 03 juli 2019, 22:01:59 »
Dat is een mooie lengte


janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2147
  • Bruggen-IG:
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 03 juli 2019, 23:00:47 »


Voorkant van de folder waarmee de Intercity Plus in 1978 werd geintroduceerd  ;D

Wouter W

  • Offline Offline
  • Berichten: 193
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 03 juli 2019, 23:05:32 »
Ha Dave,

De Corail rijtuigen zijn van het type Vtu, geen Vu, maar die heeft Roco ook in H0 gemaakt geloof ik.

Groetjes,

Wouter

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 03 juli 2019, 23:22:57 »
Op de foto rechtsboven in deze links:  http://www.railromantiek.nl/p-culinost-5.htm  zie je (volgens mij tenminste) links een Vtu (met zo'n raar rond scharnier aan de onderkant van de deur) en rechts een Vu (met een schuin trapje onder de deur)



Edit: nog wat extra info:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=26450.0
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2019, 23:33:08 door Rondje_HO »

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1422
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #6 Gepost op: 04 juli 2019, 09:14:06 »
Merci voor de informatie allemaal.
De samenstelling zou dan als volgt moeten zijn.
Loc - A - B - WR - B - A rijtuig.

Roco 43374  NS1100
Roco 45730  A10tu
Roco 45733  B10tu
ACME 50999  of  Rivarossi HR 4155
Roco 45733-2 B10tu
Roco 45730-2 A10tu

Graag jullie mening?

Dave

« Laatst bewerkt op: 04 juli 2019, 10:29:34 door nederbelg. Reden: achteraf nog info bekomen »
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #7 Gepost op: 04 juli 2019, 10:15:20 »
Ik weet te weinig van de rijtuigen maar ik kwam nog wel een ander stukje tegen:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=87750.15

:)


PD De loc lijkt me sowieso de juiste van het plaatje  (y)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 661
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #8 Gepost op: 08 juli 2019, 17:35:50 »
Merci voor de informatie allemaal.
De samenstelling zou dan als volgt moeten zijn.
Loc - A - B - WR - B - A rijtuig.

Roco 43374  NS1100
Roco 45730  A10tu
Roco 45733  B10tu
ACME 50999  of  Rivarossi HR 4155
Roco 45733-2 B10tu
Roco 45730-2 A10tu

Graag jullie mening?

Dave

klopt het dat Rivarossi HR 4155 geschikt is voor deze trein? :)

gr marc

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #9 Gepost op: 08 juli 2019, 17:57:45 »
Voor de SNCF wagens zijn de Roco nummers correct. Binnenkort komen nieuwe wagens uit die verbeterd zijn tov de eerdere versie, 74530 voor de A10tu en 74534 voor de B10tu. De restauratie is zoals altijd een probleem. Het rijtuig wat past, de 2750/2752 bestaat als model niet. Een Rivarossi 2594 of 2588 is het meest haalbare alternatief. Om 100 Euri voor een LS Models neer te leggen terwijl die ook niet klopt is een beetje veel.

dirkjan

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2575
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #10 Gepost op: 09 juli 2019, 00:19:09 »
Als alternatief voor het 1eklasse rijtuig is Roco 45380 SNCF Corail (met kaderlogo) type VU a9 ook inzetbaar. En zelfs als versterkingsrijtuig naast de A10tu.  (y)
Hopelijk dat LS Models en of REE ooit met de Vu a9 en Vu B10c10ux komt. De Roco's zijn wat gedateerd. Best een gemis in rijtuigenland.

Jeroen
We're all riders on this train.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1422
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #11 Gepost op: 09 juli 2019, 09:23:31 »
Dank jullie wel allemaal.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 661
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #12 Gepost op: 09 juli 2019, 19:38:24 »
Voor de SNCF wagens zijn de Roco nummers correct. Binnenkort komen nieuwe wagens uit die verbeterd zijn tov de eerdere versie, 74530 voor de A10tu en 74534 voor de B10tu. De restauratie is zoals altijd een probleem. Het rijtuig wat past, de 2750/2752 bestaat als model niet. Een Rivarossi 2594 of 2588 is het meest haalbare alternatief. Om 100 Euri voor een LS Models neer te leggen terwijl die ook niet klopt is een beetje veel.

dirkjan

Dankjewel. Jammer vond hem er (als niet echt kenner) aardig op lijkem haha

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
    • Secondtrains.com
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #13 Gepost op: 09 juli 2019, 22:42:56 »
Heren,

Nog een vraag: ik neem aan dat de Corails in de IC+ "internationale" Corails waren, dus met een 61-nummer?

CKLX

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #14 Gepost op: 10 juli 2019, 11:41:25 »
Dat zou je denken, maar er zijn wagens gespot die niet internationaal inzetbaar waren. Hoeft ook niet onder 1500V