Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Efteling spoorweg gaat elektrisch door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 08:30:47
ABLOAD gaat stoppen door Jelmer
Vandaag om 08:30:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:24:01
Treinreizen met m'n vader door spoorijzer
Vandaag om 08:12:10
Decals Star TE-5933 door spoorijzer
Vandaag om 08:08:42
Een kantoorbaan in schaal N door spoorijzer
Vandaag om 08:01:56
US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950 door Ronald Halma
Vandaag om 07:56:10
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door spoorijzer
Vandaag om 07:54:53
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Martijn193
Vandaag om 07:03:55
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door zuylen
Vandaag om 05:02:25
weerstandje en relais door Hans van Kampen
Vandaag om 00:37:21
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
Vandaag om 00:13:44
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Edsko Hekman
Vandaag om 00:02:24
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Sven
Vandaag om 00:00:12
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
22 april 2024, 23:12:32
NS 8400 van Werps door mwdb
22 april 2024, 23:10:52
Bauarbeiten im gange door gdh
22 april 2024, 22:55:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
22 april 2024, 22:47:51
Tuinspoor en zo door RK
22 april 2024, 22:12:11
Haandrecht materieel door MathynK
22 april 2024, 22:00:31
Sankt Georgen. door AndrevdG
22 april 2024, 21:32:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
22 april 2024, 21:29:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
22 april 2024, 21:27:48
Piko Br 78 door Ronald Halma
22 april 2024, 20:55:34
Efteling stoomtrein finito door Gert Arkema
22 april 2024, 20:01:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
22 april 2024, 19:26:28
DR4024 door Michaël dB
22 april 2024, 19:20:57
Bisonkit verdunner door Tom Z.
22 april 2024, 17:25:30
5 mei 100 jaar mC 9002 door Seinhuis
22 april 2024, 17:16:29
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 april 2024, 16:44:20
  

Auteur Topic: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht  (gelezen 5547 keer)

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Ik vond deze foto op Flickr en was gelijk verkocht.
Maar ik zou willen weten of ik het juiste heb met de keuze van de rijtuigen.

https://www.flickr.com/photos/154547444@N06/25453250568/in/photolist-EMdyBJ-fuvEYS-f2jPJw/

Roco 43374  NS1100
Roco 44654 - IV A9  SNCF grau/weiß, 1.Kl., Fiat-Drehgestelle
Roco 45111 - IV-V B11u  SNCF grau/weiß, 2.Kl.
Jouef Bestaat niet correct maar welk nummer komt in de buurt?
Roco 44642 - IV AB (1./2. Klasse) SNCF grau/weiß

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1679
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 03 juli 2019, 22:01:59 »
Dat is een mooie lengte


janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2149
  • Bruggen-IG:
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 03 juli 2019, 23:00:47 »


Voorkant van de folder waarmee de Intercity Plus in 1978 werd geintroduceerd  ;D

Wouter W

  • Offline Offline
  • Berichten: 193
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 03 juli 2019, 23:05:32 »
Ha Dave,

De Corail rijtuigen zijn van het type Vtu, geen Vu, maar die heeft Roco ook in H0 gemaakt geloof ik.

Groetjes,

Wouter

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 03 juli 2019, 23:22:57 »
Op de foto rechtsboven in deze links:  http://www.railromantiek.nl/p-culinost-5.htm  zie je (volgens mij tenminste) links een Vtu (met zo'n raar rond scharnier aan de onderkant van de deur) en rechts een Vu (met een schuin trapje onder de deur)



Edit: nog wat extra info:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=26450.0
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2019, 23:33:08 door Rondje_HO »

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #6 Gepost op: 04 juli 2019, 09:14:06 »
Merci voor de informatie allemaal.
De samenstelling zou dan als volgt moeten zijn.
Loc - A - B - WR - B - A rijtuig.

Roco 43374  NS1100
Roco 45730  A10tu
Roco 45733  B10tu
ACME 50999  of  Rivarossi HR 4155
Roco 45733-2 B10tu
Roco 45730-2 A10tu

Graag jullie mening?

Dave

« Laatst bewerkt op: 04 juli 2019, 10:29:34 door nederbelg. Reden: achteraf nog info bekomen »
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #7 Gepost op: 04 juli 2019, 10:15:20 »
Ik weet te weinig van de rijtuigen maar ik kwam nog wel een ander stukje tegen:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=87750.15

:)


PD De loc lijkt me sowieso de juiste van het plaatje  (y)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 662
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #8 Gepost op: 08 juli 2019, 17:35:50 »
Merci voor de informatie allemaal.
De samenstelling zou dan als volgt moeten zijn.
Loc - A - B - WR - B - A rijtuig.

Roco 43374  NS1100
Roco 45730  A10tu
Roco 45733  B10tu
ACME 50999  of  Rivarossi HR 4155
Roco 45733-2 B10tu
Roco 45730-2 A10tu

Graag jullie mening?

Dave

klopt het dat Rivarossi HR 4155 geschikt is voor deze trein? :)

gr marc

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 3804
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #9 Gepost op: 08 juli 2019, 17:57:45 »
Voor de SNCF wagens zijn de Roco nummers correct. Binnenkort komen nieuwe wagens uit die verbeterd zijn tov de eerdere versie, 74530 voor de A10tu en 74534 voor de B10tu. De restauratie is zoals altijd een probleem. Het rijtuig wat past, de 2750/2752 bestaat als model niet. Een Rivarossi 2594 of 2588 is het meest haalbare alternatief. Om 100 Euri voor een LS Models neer te leggen terwijl die ook niet klopt is een beetje veel.

dirkjan

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #10 Gepost op: 09 juli 2019, 00:19:09 »
Als alternatief voor het 1eklasse rijtuig is Roco 45380 SNCF Corail (met kaderlogo) type VU a9 ook inzetbaar. En zelfs als versterkingsrijtuig naast de A10tu.  (y)
Hopelijk dat LS Models en of REE ooit met de Vu a9 en Vu B10c10ux komt. De Roco's zijn wat gedateerd. Best een gemis in rijtuigenland.

Jeroen
We're all riders on this train.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #11 Gepost op: 09 juli 2019, 09:23:31 »
Dank jullie wel allemaal.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 662
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #12 Gepost op: 09 juli 2019, 19:38:24 »
Voor de SNCF wagens zijn de Roco nummers correct. Binnenkort komen nieuwe wagens uit die verbeterd zijn tov de eerdere versie, 74530 voor de A10tu en 74534 voor de B10tu. De restauratie is zoals altijd een probleem. Het rijtuig wat past, de 2750/2752 bestaat als model niet. Een Rivarossi 2594 of 2588 is het meest haalbare alternatief. Om 100 Euri voor een LS Models neer te leggen terwijl die ook niet klopt is een beetje veel.

dirkjan

Dankjewel. Jammer vond hem er (als niet echt kenner) aardig op lijkem haha

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
    • Secondtrains.com
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #13 Gepost op: 09 juli 2019, 22:42:56 »
Heren,

Nog een vraag: ik neem aan dat de Corails in de IC+ "internationale" Corails waren, dus met een 61-nummer?

CKLX

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 3804
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #14 Gepost op: 10 juli 2019, 11:41:25 »
Dat zou je denken, maar er zijn wagens gespot die niet internationaal inzetbaar waren. Hoeft ook niet onder 1500V