Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Joz
Vandaag om 21:43:19
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:42:37
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 21:40:57
Liliput schaal N door RodeDuivel
Vandaag om 21:38:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 21:24:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Priegelman
Vandaag om 21:19:50
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 21:09:08
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 21:03:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door defender
Vandaag om 20:44:40
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 20:43:12
Acme nieuwe ICNG door Joz
Vandaag om 20:33:52
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
Vandaag om 20:29:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:10:20
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Ronald69
Vandaag om 20:06:38
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 20:00:47
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:56:25
3D NS HO bovenleidingmasten door NS1100
Vandaag om 19:24:53
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:21:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MaraNCS
Vandaag om 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Eric v C
Vandaag om 18:24:04
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Falkenberg
Vandaag om 17:59:44
Mobadaten.info uit de lucht door marco
Vandaag om 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:47:51
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
Vandaag om 16:13:07
Fleischmania Nostalgia door Karben
Vandaag om 15:55:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frank Bunnik
Vandaag om 15:48:16
  

Auteur Topic: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht  (gelezen 10976 keer)

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Ik vond deze foto op Flickr en was gelijk verkocht.
Maar ik zou willen weten of ik het juiste heb met de keuze van de rijtuigen.

https://www.flickr.com/photos/154547444@N06/25453250568/in/photolist-EMdyBJ-fuvEYS-f2jPJw/

Roco 43374  NS1100
Roco 44654 - IV A9  SNCF grau/weiß, 1.Kl., Fiat-Drehgestelle
Roco 45111 - IV-V B11u  SNCF grau/weiß, 2.Kl.
Jouef Bestaat niet correct maar welk nummer komt in de buurt?
Roco 44642 - IV AB (1./2. Klasse) SNCF grau/weiß

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1722
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 03 July 2019, 22:01:59 »
Dat is een mooie lengte


janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 03 July 2019, 23:00:47 »


Voorkant van de folder waarmee de Intercity Plus in 1978 werd geintroduceerd  ;D

Wouter W

  • Offline Offline
  • Berichten: 224
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 03 July 2019, 23:05:32 »
Ha Dave,

De Corail rijtuigen zijn van het type Vtu, geen Vu, maar die heeft Roco ook in H0 gemaakt geloof ik.

Groetjes,

Wouter

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 03 July 2019, 23:22:57 »
Op de foto rechtsboven in deze links:  http://www.railromantiek.nl/p-culinost-5.htm  zie je (volgens mij tenminste) links een Vtu (met zo'n raar rond scharnier aan de onderkant van de deur) en rechts een Vu (met een schuin trapje onder de deur)



Edit: nog wat extra info:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=26450.0
« Laatst bewerkt op: 03 July 2019, 23:33:08 door Rondje_HO »

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #6 Gepost op: 04 July 2019, 09:14:06 »
Merci voor de informatie allemaal.
De samenstelling zou dan als volgt moeten zijn.
Loc - A - B - WR - B - A rijtuig.

Roco 43374  NS1100
Roco 45730  A10tu
Roco 45733  B10tu
ACME 50999  of  Rivarossi HR 4155
Roco 45733-2 B10tu
Roco 45730-2 A10tu

Graag jullie mening?

Dave

« Laatst bewerkt op: 04 July 2019, 10:29:34 door nederbelg. Reden: achteraf nog info bekomen »
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #7 Gepost op: 04 July 2019, 10:15:20 »
Ik weet te weinig van de rijtuigen maar ik kwam nog wel een ander stukje tegen:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=87750.15

:)


PD De loc lijkt me sowieso de juiste van het plaatje  (y)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 721
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #8 Gepost op: 08 July 2019, 17:35:50 »
Merci voor de informatie allemaal.
De samenstelling zou dan als volgt moeten zijn.
Loc - A - B - WR - B - A rijtuig.

Roco 43374  NS1100
Roco 45730  A10tu
Roco 45733  B10tu
ACME 50999  of  Rivarossi HR 4155
Roco 45733-2 B10tu
Roco 45730-2 A10tu

Graag jullie mening?

Dave

klopt het dat Rivarossi HR 4155 geschikt is voor deze trein? :)

gr marc

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #9 Gepost op: 08 July 2019, 17:57:45 »
Voor de SNCF wagens zijn de Roco nummers correct. Binnenkort komen nieuwe wagens uit die verbeterd zijn tov de eerdere versie, 74530 voor de A10tu en 74534 voor de B10tu. De restauratie is zoals altijd een probleem. Het rijtuig wat past, de 2750/2752 bestaat als model niet. Een Rivarossi 2594 of 2588 is het meest haalbare alternatief. Om 100 Euri voor een LS Models neer te leggen terwijl die ook niet klopt is een beetje veel.

dirkjan

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #10 Gepost op: 09 July 2019, 00:19:09 »
Als alternatief voor het 1eklasse rijtuig is Roco 45380 SNCF Corail (met kaderlogo) type VU a9 ook inzetbaar. En zelfs als versterkingsrijtuig naast de A10tu.  (y)
Hopelijk dat LS Models en of REE ooit met de Vu a9 en Vu B10c10ux komt. De Roco's zijn wat gedateerd. Best een gemis in rijtuigenland.

Jeroen
We're all riders on this train.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #11 Gepost op: 09 July 2019, 09:23:31 »
Dank jullie wel allemaal.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 721
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #12 Gepost op: 09 July 2019, 19:38:24 »
Voor de SNCF wagens zijn de Roco nummers correct. Binnenkort komen nieuwe wagens uit die verbeterd zijn tov de eerdere versie, 74530 voor de A10tu en 74534 voor de B10tu. De restauratie is zoals altijd een probleem. Het rijtuig wat past, de 2750/2752 bestaat als model niet. Een Rivarossi 2594 of 2588 is het meest haalbare alternatief. Om 100 Euri voor een LS Models neer te leggen terwijl die ook niet klopt is een beetje veel.

dirkjan

Dankjewel. Jammer vond hem er (als niet echt kenner) aardig op lijkem haha

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 921
    • Secondtrains.com
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #13 Gepost op: 09 July 2019, 22:42:56 »
Heren,

Nog een vraag: ik neem aan dat de Corails in de IC+ "internationale" Corails waren, dus met een 61-nummer?

CKLX

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Intercity 801 Intercity-Plus 1978-1982 Amsterdam Heerlen/Maastricht
« Reactie #14 Gepost op: 10 July 2019, 11:41:25 »
Dat zou je denken, maar er zijn wagens gespot die niet internationaal inzetbaar waren. Hoeft ook niet onder 1500V