Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:20:47
Gewoon wat busfoto's door Keska
Vandaag om 19:20:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 18:16:38
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 17:48:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
  

Auteur Topic: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio  (gelezen 19167 keer)

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #45 Gepost op: 03 juli 2019, 08:54:27 »
Kijk eens bij De Tramfabriek.

Wiebe

Wil uit ZO drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 368
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #46 Gepost op: 10 december 2019, 11:37:22 »
Hoi,

Wiebe, De Tramfabriek heeft hele kleine motortjes, maar dan moeten die in een op maat gemaakt frame in het draaistel geplaatst worden. Dat is te doen , maar ze draaien  te snel.

De draaistellen vervangen door BBunits of spuds zou een mogelijkheid zijn, ware het niet, dat Tenshodo en Black Beetle die niet meer maakt en ze zijn bedoelt voor passagiers treinen om een vrije doorkijk te krijgen, dus niet geschikt voor een locomotief.
Een spud kon niet eens een hondekop tweetje op de vlakke baan in beweging krijgen bij mij. Ja, daaag, nog eens 49 euro? En geen garantie of twee spuds wel voldoende zijn. Dus, nee, ook geen optie.

25 jaar geleden heb ik een 6403 locomotief van Liliput gekocht met twee N motoren. Ik heb echt alles geprobeerd, maar de loc heeft nog nooit en nog steeds niet goed gereden. Liliput heeft dit geweten, want de tweede serie kreeg één motor in het midden.

Dus met die 7 volt motoren ben ik niet blij. Ook ben ik niet blij met 8 wielen zonder anti slipbanden.

Ik heb MK modelbouwstudio gevraagd om een verwijzing naar een filmpje van een afgebouwde rijdende NS600/2000, die een sleep wagons trekt (30) helling op, helling af en op de vlakke baan. Maykel gaf als antwoord om in dit draadje te kijken.

Eigenlijk is het wel triest, dat er nu drie modellen van deze NS600/2000 gemaakt zijn, die slechte rij eigenschappen hebben. Twee door absoluut te weigeren om anti slipbanden te gebruiken en een door een donor loc te gebruiken, die vanaf het begin al beroerd reed en rijdt met een of twee motoren.

mvg
Wil.
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Biesje@work

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #47 Gepost op: 09 januari 2020, 14:42:23 »
Wim Mesu raadt dan ook aan om de Liliput donor met middenmotor te gebruiken, die rijdt heel goed en door de asb en gecompenseerde draaistellen heeft deze een behoorlijke trekkracht en stroomafname.

Ik heb overigens uiteindelijk de aandrijflijn van een ACME locje gebruikt, welke vergelijkbaar is met de NS 600/2000. Daarvoor moest ik wel van alles aanpassen. Ik had dit locje in een vlaag van 'hebbuh hebbuh' gekocht om te verbouwen, maar dit bleek toch te lastig.

De ervaring met de tenshodo spuds deel ik. Ik had deze ook en de wieltjes van de asjes gehaald en vervangen door wielen met asb. Het materiaal van de tenshodo wielen is keihard en glibberig, vrijwel geen wrijfings weerstand op nieuwzilver rails. De GM&S motordraaistellen zijn veel beter, maar zoals gezegd meer geschikt voor treinstellen. GM&S heeft nog veel meer aandrijf opties, ook met cardans.

Mvg,

Robert


WimM

  • Offline Offline
  • Berichten: 712
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #48 Gepost op: 09 januari 2020, 17:03:47 »
(of topic) Reactie op bericht van Wil:
Dank je wel Robert, dat je voor mijn Liliput donor-uitvoering met middenmotor opkomt. DIE RIJDT WEL GOED! Anders had ik hem er niet in gezet.
Is ook nog uitvoerbaar met andere motoren.
 
Als je dat niet aan de praat krijgt zegt dat iets over degene die het doet.
(zwaar off topic) Ik heb vele jaren met een omgebouwde Hondekop 4 met slechts één Spud rondgereden op de MSVZ clubbaan. Nooit last mee gehad.



Sommigen zetten een donoraandrijvingen, na vele tientallen jaren stilstand, zo op de baan en dan zeggen ze: "Ie doet et nie", terwijl het gewoon een kwestie is van schoonmaken en smeren.
De Liliput met middenmotor rijdt dus wel goed, trouwens ook die met de 2 motoren uitvoering, al was die met middenmotor wel beter. En met een echt lange sleep van vele tientallen wagens.
Ik heb heel veel van die aandrijvingen in handen gehad en nooit kapot gezien. Mag ik me even verdedigen..  >:(
Wim Mesu
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2020, 00:44:31 door WimM. Reden: verbeterd, aangevuld »