Doel:€250.00
Donaties:€250.00

Per saldo:€0.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 24-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Treinspotten - Camera instellingen door Floris
Vandaag om 13:58:11
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door MOVisser
Vandaag om 13:45:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door NS264
Vandaag om 13:28:40
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 13:22:43
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 13:12:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Menno
Vandaag om 12:52:10
De Hef in N schaal... door NS264
Vandaag om 12:48:42
Westlandbaan door basjuh1981
Vandaag om 12:36:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Silver Fox 2512
Vandaag om 12:34:22
Buitenlust door DE-II
Vandaag om 12:32:35
Rangeren op Kijfhoek door Arjan6511
Vandaag om 12:26:43
DR4088 aansluiten en mogelijkheden door Remunj
Vandaag om 12:17:27
NS 6100 van GM&S door Ivo tB
Vandaag om 12:14:15
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door bollen neus
Vandaag om 12:01:26
Raamsdonk, in schaal 0, en verder alles wat er op rijdt. door 1795
Vandaag om 11:37:28
Waldberg : Revived. door Gerard
Vandaag om 11:36:52
Baanbouw Bosje77 door Silver Fox 2512
Vandaag om 11:32:00
Van Biervliet 2552 blijft staan met draaiende motor. door Bob R.
Vandaag om 11:23:58
Handleiding Liliput L100503 door Peter74
Vandaag om 11:21:11
GTSM 3, gesloten goederenwagens in schaal Oe door Noordernet
Vandaag om 11:10:52
Proto 2000 GP20, hoe te openen voor decoderinbouw? door Ronald Halma
Vandaag om 09:47:39
6-polige decoder vs 8-polige door Ronald Halma
Vandaag om 09:43:20
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Eric B
Vandaag om 09:29:11
Spookmeldingen met ESU loc, Digikeijs DR5000 en DR4088LN door AlbertG
Vandaag om 09:22:06
Roco 2020, nieuws van de fabrikant door Arnold van Heyst
Vandaag om 09:10:34
Raadplaatje door Falkenberg
Vandaag om 07:57:18
Schaffhausen Herblingen industriespoor door Tulpendaal
Vandaag om 07:53:16
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door Wim Vink
Vandaag om 07:50:16
Werking relais door Ronaldp
Vandaag om 07:15:22
Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:57:55
  

Auteur Topic: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio  (gelezen 10429 keer)

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1158
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #45 Gepost op: 03 juli 2019, 08:54:27 »
Kijk eens bij De Tramfabriek.

Wiebe

Wil uut Drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #46 Gepost op: 10 december 2019, 11:37:22 »
Hoi,

Wiebe, De Tramfabriek heeft hele kleine motortjes, maar dan moeten die in een op maat gemaakt frame in het draaistel geplaatst worden. Dat is te doen , maar ze draaien  te snel.

De draaistellen vervangen door BBunits of spuds zou een mogelijkheid zijn, ware het niet, dat Tenshodo en Black Beetle die niet meer maakt en ze zijn bedoelt voor passagiers treinen om een vrije doorkijk te krijgen, dus niet geschikt voor een locomotief.
Een spud kon niet eens een hondekop tweetje op de vlakke baan in beweging krijgen bij mij. Ja, daaag, nog eens 49 euro? En geen garantie of twee spuds wel voldoende zijn. Dus, nee, ook geen optie.

25 jaar geleden heb ik een 6403 locomotief van Liliput gekocht met twee N motoren. Ik heb echt alles geprobeerd, maar de loc heeft nog nooit en nog steeds niet goed gereden. Liliput heeft dit geweten, want de tweede serie kreeg één motor in het midden.

Dus met die 7 volt motoren ben ik niet blij. Ook ben ik niet blij met 8 wielen zonder anti slipbanden.

Ik heb MK modelbouwstudio gevraagd om een verwijzing naar een filmpje van een afgebouwde rijdende NS600/2000, die een sleep wagons trekt (30) helling op, helling af en op de vlakke baan. Maykel gaf als antwoord om in dit draadje te kijken.

Eigenlijk is het wel triest, dat er nu drie modellen van deze NS600/2000 gemaakt zijn, die slechte rij eigenschappen hebben. Twee door absoluut te weigeren om anti slipbanden te gebruiken en een door een donor loc te gebruiken, die vanaf het begin al beroerd reed en rijdt met een of twee motoren.

mvg
Wil.
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Biesje@work

  • Offline Offline
  • Berichten: 22
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #47 Gepost op: 09 januari 2020, 14:42:23 »
Wim Mesu raadt dan ook aan om de Liliput donor met middenmotor te gebruiken, die rijdt heel goed en door de asb en gecompenseerde draaistellen heeft deze een behoorlijke trekkracht en stroomafname.

Ik heb overigens uiteindelijk de aandrijflijn van een ACME locje gebruikt, welke vergelijkbaar is met de NS 600/2000. Daarvoor moest ik wel van alles aanpassen. Ik had dit locje in een vlaag van 'hebbuh hebbuh' gekocht om te verbouwen, maar dit bleek toch te lastig.

De ervaring met de tenshodo spuds deel ik. Ik had deze ook en de wieltjes van de asjes gehaald en vervangen door wielen met asb. Het materiaal van de tenshodo wielen is keihard en glibberig, vrijwel geen wrijfings weerstand op nieuwzilver rails. De GM&S motordraaistellen zijn veel beter, maar zoals gezegd meer geschikt voor treinstellen. GM&S heeft nog veel meer aandrijf opties, ook met cardans.

Mvg,

Robert


WimM

  • Offline Offline
  • Berichten: 574
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #48 Gepost op: 09 januari 2020, 17:03:47 »
(of topic) Reactie op bericht van Wil:
Dank je wel Robert, dat je voor mijn Liliput donor-uitvoering met middenmotor opkomt. DIE RIJDT WEL GOED! Anders had ik hem er niet in gezet.
Is ook nog uitvoerbaar met andere motoren.
 
Als je dat niet aan de praat krijgt zegt dat iets over degene die het doet.
(zwaar off topic) Ik heb vele jaren met een omgebouwde Hondekop 4 met slechts één Spud rondgereden op de MSVZ clubbaan. Nooit last mee gehad.



Sommigen zetten een donoraandrijvingen, na vele tientallen jaren stilstand, zo op de baan en dan zeggen ze: "Ie doet et nie", terwijl het gewoon een kwestie is van schoonmaken en smeren.
De Liliput met middenmotor rijdt dus wel goed, trouwens ook die met de 2 motoren uitvoering, al was die met middenmotor wel beter. En met een echt lange sleep van vele tientallen wagens.
Ik heb heel veel van die aandrijvingen in handen gehad en nooit kapot gezien. Mag ik me even verdedigen..  >:(
Wim Mesu
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2020, 00:44:31 door WimM. Reden: verbeterd, aangevuld »