Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:03:31
Piko 2025
door
Remco vM
Vandaag
om 15:02:12
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:58:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 14:48:54
Raadplaatje
door
Bob11
Vandaag
om 14:29:45
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Railpassie
Vandaag
om 14:25:29
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:21:07
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:59:34
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:51:12
Sikje 225
door
Eric B
Vandaag
om 13:49:47
Lima plan E bankjes
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:46:28
Locatie van foto gezocht
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 12:51:41
Railpro 607
door
henk
Vandaag
om 12:47:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
martijnhaman
Vandaag
om 12:42:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's"
door
MOVisser
Vandaag
om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
shay59
Vandaag
om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 11:16:52
Lima IRM pimpen
door
Railpassie
Vandaag
om 11:13:09
digitaal veranderd in 15 jaar
door
HeRo
Vandaag
om 09:05:42
Station Roodeschool
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 08:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Erik Mijd
Vandaag
om 07:43:21
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
door
HJ
Vandaag
om 06:03:37
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Lobomotion69
Vandaag
om 04:30:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Werkspoor
|
De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio (gelezen 37636 keer)
lokloods
Offline
Berichten: 1171
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
«
Reactie #45 Gepost op:
03 July 2019, 08:54:27 »
Kijk eens bij De Tramfabriek.
Wiebe
Gelogd
Wil uit ZO drenthe
Offline
Berichten: 420
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
«
Reactie #46 Gepost op:
10 December 2019, 11:37:22 »
Hoi,
Wiebe, De Tramfabriek heeft hele kleine motortjes, maar dan moeten die in een op maat gemaakt frame in het draaistel geplaatst worden. Dat is te doen , maar ze draaien te snel.
De draaistellen vervangen door BBunits of spuds zou een mogelijkheid zijn, ware het niet, dat Tenshodo en Black Beetle die niet meer maakt en ze zijn bedoelt voor passagiers treinen om een vrije doorkijk te krijgen, dus niet geschikt voor een locomotief.
Een spud kon niet eens een hondekop tweetje op de vlakke baan in beweging krijgen bij mij. Ja, daaag, nog eens 49 euro? En geen garantie of twee spuds wel voldoende zijn. Dus, nee, ook geen optie.
25 jaar geleden heb ik een 6403 locomotief van Liliput gekocht met twee N motoren. Ik heb echt alles geprobeerd, maar de loc heeft nog nooit en nog steeds niet goed gereden. Liliput heeft dit geweten, want de tweede serie kreeg één motor in het midden.
Dus met die 7 volt motoren ben ik niet blij. Ook ben ik niet blij met 8 wielen zonder anti slipbanden.
Ik heb MK modelbouwstudio gevraagd om een verwijzing naar een filmpje van een afgebouwde rijdende NS600/2000, die een sleep wagons trekt (30) helling op, helling af en op de vlakke baan. Maykel gaf als antwoord om in dit draadje te kijken.
Eigenlijk is het wel triest, dat er nu drie modellen van deze NS600/2000 gemaakt zijn, die slechte rij eigenschappen hebben. Twee door absoluut te weigeren om anti slipbanden te gebruiken en een door een donor loc te gebruiken, die vanaf het begin al beroerd reed en rijdt met een of twee motoren.
mvg
Wil.
Gelogd
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er
Biesje@work
Offline
Berichten: 54
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
«
Reactie #47 Gepost op:
09 January 2020, 14:42:23 »
Wim Mesu raadt dan ook aan om de Liliput donor met middenmotor te gebruiken, die rijdt heel goed en door de asb en gecompenseerde draaistellen heeft deze een behoorlijke trekkracht en stroomafname.
Ik heb overigens uiteindelijk de aandrijflijn van een ACME locje gebruikt, welke vergelijkbaar is met de NS 600/2000. Daarvoor moest ik wel van alles aanpassen. Ik had dit locje in een vlaag van 'hebbuh hebbuh' gekocht om te verbouwen, maar dit bleek toch te lastig.
De ervaring met de tenshodo spuds deel ik. Ik had deze ook en de wieltjes van de asjes gehaald en vervangen door wielen met asb. Het materiaal van de tenshodo wielen is keihard en glibberig, vrijwel geen wrijfings weerstand op nieuwzilver rails. De GM&S motordraaistellen zijn veel beter, maar zoals gezegd meer geschikt voor treinstellen. GM&S heeft nog veel meer aandrijf opties, ook met cardans.
Mvg,
Robert
Gelogd
WimM
Offline
Berichten: 722
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
«
Reactie #48 Gepost op:
09 January 2020, 17:03:47 »
(of topic) Reactie op bericht van Wil:
Dank je wel Robert, dat je voor mijn Liliput donor-uitvoering met middenmotor opkomt. DIE RIJDT WEL GOED! Anders had ik hem er niet in gezet.
Is ook nog uitvoerbaar met andere motoren.
Als je dat niet aan de praat krijgt zegt dat iets over degene die het doet.
(zwaar off topic) Ik heb vele jaren met een omgebouwde Hondekop 4
met slechts één Spud
rondgereden op de MSVZ clubbaan. Nooit last mee gehad.
Sommigen zetten een donoraandrijvingen, na vele tientallen jaren stilstand, zo op de baan en dan zeggen ze: "Ie doet et nie", terwijl het gewoon een kwestie is van schoonmaken en smeren.
De Liliput met middenmotor rijdt dus wel goed, trouwens ook die met de 2 motoren uitvoering, al was die met middenmotor wel beter. En met een echt lange sleep van vele tientallen wagens.
Ik heb heel veel van die aandrijvingen in handen gehad en nooit kapot gezien. Mag ik me even verdedigen..
Wim Mesu
«
Laatst bewerkt op: 10 January 2020, 00:44:31 door WimM. Reden: verbeterd, aangevuld
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Werkspoor
|
De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio