Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:03:49
'Volgende halte: Openluchtmuseum!' 2026.
door
prutser
22 April 2026, 23:21:06
Palisade Canyon
door
RobVille
22 April 2026, 23:10:44
Raadplaatje
door
eemstede
22 April 2026, 22:53:59
Projekt 083-338
door
ex44
22 April 2026, 22:49:29
Ontraxs 2026
door
D_Loc
22 April 2026, 22:42:07
US diorama in H0
door
Frank 123
22 April 2026, 22:03:42
Bouwbeschrijving mat' 54 hondekop ElD-4 van FRIE
door
Rob Bennis
22 April 2026, 21:57:29
Aachenau West
door
wob
22 April 2026, 21:33:56
PB Models, ICR-rijtuigen
door
PBModels
22 April 2026, 21:14:08
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Pascal77
22 April 2026, 21:08:09
Lucien gaat vreemd Southern Style: normaalspoor, engels en ook nog schaal 0.....
door
Lucien
22 April 2026, 20:12:25
Anlage 2.0
door
svries1
22 April 2026, 20:00:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
22 April 2026, 19:51:17
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
22 April 2026, 19:30:41
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
22 April 2026, 19:02:08
Serre bergbaan, knutselproject van mijn zoon Jamie en mij
door
a.moonen
22 April 2026, 19:00:38
Piko 55922 stoomlocomotief BR 003, sound, rook, digitale koppeling
door
Ronald69
22 April 2026, 18:45:25
Een stoomdepot, H0, zelfbouw 3-rail, fantasie maar realistisch…
door
Frans Peeters
22 April 2026, 18:39:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
22 April 2026, 18:11:32
Nederlandse baan: de IJsselbochtbaan
door
Bob11
22 April 2026, 18:03:25
Zaterdag, 2 mei 2026 | 9e Ruilbeurs MSV Post B
door
Rsd1000
22 April 2026, 16:51:46
Roco E94 Motor uithalen
door
Henk Veenstra
22 April 2026, 16:17:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
22 April 2026, 14:13:48
AVT Geluidsmodule Serie 200- wat is het digitale adres?
door
Sven
22 April 2026, 13:06:48
Verbogen plastic weer recht maken, hoe doe ik dat
door
FritsT
22 April 2026, 12:31:33
Wissel polijsten
door
Herb73
22 April 2026, 12:09:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Montanbahn
22 April 2026, 11:47:55
automaus : Bespreking & Ervaring
door
Sven
22 April 2026, 11:30:43
NCS-72 / NS-3600
door
FritsT
22 April 2026, 11:02:53
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
Vorige
-
Volgende
-
1
...
33
34
[
35
]
36
37
...
54
Omlaag
Auteur
Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. (gelezen 367885 keer)
jandcargo
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #510 Gepost op:
05 April 2025, 23:19:58 »
Een plaatje uit betere tijden toen de Landhandel nog bedient werd. De rij zelflossers achter de loc is bestemd voor de Landhandel. De gesloten wagens gaan naar Coevorden voor belading met aardappels. Begin jaren 90. Let op de conditie van het rangeerspoor! Helaas is dit voorbij. Foto Jan Dul
«
Laatst bewerkt op: 05 April 2025, 23:22:33 door jandcargo
»
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
«
Reactie #511 Gepost op:
06 April 2025, 12:52:04 »
Mooi plaatje Jan
Gisterenmiddag de auto gepakt en even naar de Heeg in Coevorden gereden. Onderweg goed opgelet maar vanaf Emlichheim geen bijzonderheden aan het spoor opgemerkt. In de Heeg aan de Mars stond nog maar een rode VT en het aantal SEL rijtuigen was ook wat verminderd. Het uitzichtrijtuig stond ook dees maal goed verstopt achter en tussen rijen gesloten goederenwagens. Ik kon alleen de kop maar waarnemen. Verder onderzoek werd mij niet gegund daar ik een spoedoproep uit Apeldoor kreeg om daar zo snel mogelijk te verschijnen. Normaal ga ik van uit huis over Almelo naar de A1 en een klein stukje A50 en je bent er. Nu moest ik van uit de Heeg (Coevorden nl) via allerlij polderwegen naar Vriezeveen waar een N-weg genomen kon worden, via Hardenberg en Zwolle. Wat een drama is dat. Maar ja, volgende keer beter.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
jandcargo
«
Reactie #512 Gepost op:
10 April 2025, 20:49:09 »
Hallo, toch nog even uit de oude doos en de vertaling naar model
In de jaren 90 werden via de Graaf transportbedrijf in Coevorden veel wissellaadbakken vervoerd via de Bentheimer Eisenbahn. De bakken had ik al sinds die tijd in huis maar nu zijn ze toch af omdat mijn vrouw de opschriften heeft gemaakt. Het zijn 10 bakken geworden met ieder een ander nummer in een trein getrokken door een locomotief van de Bentheimer Eisenbahn in een situatie uit de jaren 90
Jelmer
«
Reactie #513 Gepost op:
11 April 2025, 09:22:08 »
Leuk omgezet
Die voorbeeld foto is ook een heel modelspoor vriendelijk treintje qua lengte
Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel
Hans Reints
Moderator
«
Reactie #514 Gepost op:
26 April 2025, 13:51:35 »
SPOORWEG PROJECT
Nederland stelt 1,9 miljard euro ter beschikking voor Nedersaksenlijn
De spoorverbinding tussen Groningen en Enschede wordt uitgebreid. Symbolische foto: dpa
Het kabinet trekt zo'n 1,9 miljard euro uit voor de uitbreiding van de zogeheten Nedersaksenlijn. Dit melden Nederlandse media, daarbij verwijzend naar het financiële voorjaarsoverzicht van de Nederlandse regering dat dinsdag is gepresenteerd. Concreet komt er een nieuwe spoorverbinding tussen Groningen en Enschede - met een nieuw traject van zo'n 30 kilometer tussen Emmen en Veendam. Hierdoor is een continue treinverbinding van de Nederlandse noordelijke naar de oostelijke provincies mogelijk.
De supporters van het project waren zeer verrast. "We waren vanochtend compleet verrast door het nieuws", zegt Roel Barkhof van de Stichting Nedersaksenlijn tegen RTV Noord. Het initiatief zet zich al jaren in voor de nieuwe spoorverbinding. "We konden het bijna niet geloven. We moesten eerst aan elkaar bevestigen dat we goed hadden gelezen." Jarenlang zag het ernaar uit dat het project zou mislukken – vooral omdat andere begrotingsposten zoals defensie voorrang zouden krijgen. "En nu is het geld er ineens. We zijn gewoon blij."
Langs de grens met Duitsland slingert de geplande Nedersaksenlijn (rood de geplande nieuwe lijn). Samen met de bouwprojecten van de BE (zwart gestippeld) wordt een grensoverschrijdend onderling verbonden netwerk gecreëerd. Grafiek: GN/Lügtenaar
Het project is ook relevant voor het graafschap Bentheim: na de geplande uitbreiding van de Regiopa-verbinding van de Bentheimbahn (BE) van Neuenhaus naar Coevorden, wordt de verbinding met de Nedersaksenlijn aangelegd. Perspectiefvol maakt dit een verbinding via Coevorden en Veendam in de richting van Leer en Oldenburg denkbaar.
Volgens berichten in de media zou er nog kritiek kunnen zijn op de vrijgave van het geld: De nu goedgekeurde middelen kwamen oorspronkelijk uit het budget voor de Lelylijn, een snelle verbinding tussen Groningen en de Randstad via Lelystad, waar ook al lang over wordt gesproken. Het tracé moet nu uit andere middelen worden gefinancierd.
Bron GN
«
Laatst bewerkt op: 03 May 2025, 09:19:30 door Hans Reints
»
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
Moderator
«
Reactie #515 Gepost op:
26 April 2025, 13:54:20 »
BENTHEIM SPOORWEG
Regiopa: Dit is het plan voor de uitbreiding vanuit Neuenhaus
De start van de bouw van de benodigde werkzaamheden om de Regiopa-trein van Neuenhaus naar Coevorden voort te zetten staat voor de deur. Dit werd bij de ondertekening van het contract bevestigd door de verantwoordelijken voor de Bentheimer Bahn en de uitvoerende Stefen GmbH & Co. KG. Het bedrijf uit Oldenburg, dat al tientallen jaren contracten uitvoert voor de Bentheimer Bahn (BE), heeft in de aanbesteding de opdracht voor de infrastructuurwerkzaamheden gegund. Het volume bedraagt netto 23,5 miljoen euro – de grootste order in de geschiedenis van Stefen GmbH. De eerste werkzaamheden moeten al in mei beginnen.
Het contract omvat bouwmaatregelen van Neuenhaus tot aan de grens in Laarwald. "Alles wat op en rond het spoor gebouwd moet worden, zodat treinen er in de toekomst met 100 kilometer per uur op kunnen rijden. Dit omvat onder meer de bouw van de perrons bij de haltes Hoogstede, Laarwald, Veldhausen en Emlichheim, elk met een perronlengte van ongeveer 120 meter. Het eerste wat gebeurd is de halte in Hoogstede aanpakken en Emlichheim krijgt op het middenperron een overkapping van ongeveer 40 meter.
Omdat de snelheid op het spoor wordt verhoogd van 50 naar 100 km/u, moet bijna twee kilometer rails en zo'n 3000 dwarsliggers worden vervangen. "We kunnen een redelijke rotatie van de trein tussen Gildehaus naar Coevorden alleen garanderen als we de baansnelheid van 100 kilometer per uur op de lijn kunnen aanhouden. Hiervoor moeten delen van het spoor opgegradeerd worden. Bij station Veldhausen komt een extra kruisingsspoor met een nuttige lengte van 750 meter . Daarnaast zijn er 25 Overwegen technisch beveiligd en 13 nieuwe wissels geïnstalleerd of vernieuwd. Bovendien moeten er geluidsbeschermingsmaatregelen worden uitgevoerd met een lengte van ongeveer 1500 meter.
"Voordat we de grens met Nederland kunnen oversteken, moeten er relatief grote maatregel genomen worden zodat het Europark ook in de toekomst goed bereikbaar blijft en de ontwikkeld niet tegengewerkt worden kunnen houden. Ter bescherming van het milieu worden op de route zeven hagediskastelen en andere amfibieënduikers gebouwd.
Dankzij een vervroegde goedkeuring kunnen de werkzaamheden al beginnen, hoewel het benodigde planningsgoedkeuringsbesluit nog niet is afgegeven.. "De goedkeuringsprocedure voor de planning was net voor Pasen gesloten. Het is nu afwachten welke bezwaren er zijn geweest. Een openbare hoorzitting hierover is gepland voor het najaar.
Volgens het plan zal de eerste trein op het ongeveer 28 kilometer lange traject op 13 december 2026kunnen rijden. In het komende jaar verwacht Joachim Berends ook een definitief besluit van de deelstaat en de federale regering om de lijn tussen Bentheim en Gildehaus te reactiveren. "Als alles in Nederland is geïmplementeerd, kun je met één overstap van Gildehaus naar Groningen reizen", blikt Joachim Berends vooruit.
Bron en foto;GN
«
Laatst bewerkt op: 03 May 2025, 09:18:50 door Hans Reints
»
puntenglijder
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
«
Reactie #516 Gepost op:
27 April 2025, 14:43:48 »
Ik neem aan dat ze het traject tussen Veendam en Musselkanaal gaan renoveren.
Afgelopen jaar ben ik daar nog overheen gereden met een 52 van de Star.
Ik moet zeggen dat het traject er nu niet bepaald strak bij ligt.
Maar wat dan ook nog even de vraag is : wat gaat er met de Star gebeuren ?
Krijgen die dan bepaalde rijdagen, of worden die zo even aan de kant gezet ?
Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Bouw Br 44 002
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=112074.new#new
Hans Reints
Moderator
«
Reactie #517 Gepost op:
03 May 2025, 09:17:03 »
Met de start van de bouw zal de Regiopa II eindelijk zichtbaar worden
De afgelopen maanden is er veel aangekondigd. Er zijn financieringsberichten binnengekomen, vergunningen verleend, conflicten opgelost en onzekerheden opgehelderd. Stap voor stap zijn de verantwoordelijken dichter bij de reactivering van het regionale spoorvervoer van Neuenhaus naar Coevorden gekomen.
Met de start van de werkzaamheden aan en aan de lijn, die is aangekondigd voor mei, wordt het project nu eindelijk zichtbaar voor de burgers. Bij de haltes worden nieuwe perrons gebouwd, rails moeten worden versterkt, wissels moeten worden geïnstalleerd of vernieuwd en overwegen moeten worden beveiligd. Vanaf 13 december rijdt de Regiopa- dan over het nieuwe traject.
En er was onlangs nog meer goed nieuws uit ons buurland: de Nederlandse regering wil ongeveer 1,9 miljard euro investeren in de aanleg van de zogenaamde "Nedersaksenlijn" om een directe spoorverbinding tussen Enschede en Groningen mogelijk te maken. Als het ook lukt met de reactivering van de lijn Bentheim – Gildehaus – en de kans is groot – is het waarschijnlijk mogelijk om met één overstap in tien jaar met de trein van Gildehaus naar Groningen te reizen. Een aantrekkelijke kans voor bijvoorbeeld jonge inwoners van de provincie die geïnteresseerd zijn in een studie in Groningen. Een dergelijke verbinding zou ook een winst zijn voor het toerisme in de provincie.
Langs de route Neuenhaus – Coevorden zullen de buurgemeenten in de toekomst profiteren. Dit is een ervaring die Neuenhaus al heeft gehad na de eerste reactiveringsfase, omdat bijvoorbeeld de woonwijken interessanter worden door een goede aansluiting op het openbaar vervoer. Met al het gejuich over de Regiopa mag Uelsen echter niet vergeten worden. Daar voelen mensen zich vaak achtergelaten, (ik niet) omdat de gezamenlijke gemeente noch aan het spoor, noch aan een snelweg ligt. Hier moeten het stadsdeelbestuur en de politiek oplossingen vinden om de structurele achterstand te compenseren.
(Persoonlijk vind ik het niet aan een snelweg liggen geen bezwaar)
Bron GN, foto Hans Reints
AP3737
«
Reactie #518 Gepost op:
03 May 2025, 10:00:44 »
Beste Hans
Ten eerste wil ik je bedanken voor je informatieve en uitgebreide berichten. Omdat de bouw (Coevorden, Gronau) nog wel een tijdje gaat duren, hoop ik ook in de toekomst dergelijke verhalen te mogen lezen.
Als ik de bouwactiviteiten van de BE zie, dan zijn die voor mijn gevoel van een vergelijkbare orde als die voor de Nedersaksen lijn. In beide gevallen moet bestaande infrastructuur vernieuwd worden, en nieuw spoor worden aangelegd. Ik lees echter ook dat het kabinet 1,9 miljard voor de Nedersaksen lijn uittrekt, en dat de BE een opdracht van 23,5 Miljoen aan Stefen GMBH heeft gegund. Kan je aangeven waar deze verschillen vooral in zitten?
Groet, Aiko
Bertholdowitsch
«
Reactie #519 Gepost op:
05 May 2025, 08:30:46 »
Beste AP3737,
de bouwactiviteiten van de BE ter heropening van het personenvervoer tussen Neuenhaus en Coevorden zijn niet van een vergelijkbare orde als die voor de Nedersaksenlijn. Aangaande de Nedersaksenlijn mist er tussen Emmen en Stadskanaal nog ongeveer 30 km spoor, terwijl op de 28 km tussen Neuenhaus en Coevorden al spoor ligt, en de afgelopen jaren al veel is geïnvesteerd in spoorstaven, bielzen, seinen en actieve beveiliging van overwegen. Tot kort na de Tweede Wereldoorlog waren Emmen en Stadskanaal via een spoorlijn met elkaar verbonden, maar die is stukje bij beetje opgebroken. Nieuwbouw is vanwege het nodige opkopen van land en alle procedures die eromheen hangen veel duurder, en duurt langer. Bovendien zijn de eisen die in Nederland worden gesteld hoger dan in Duitsland. In Nederland moeten bijvoorbeeld alle actief beveiligde overwegen van spoorbomen worden voorzien, in Duitsland niet.
Berthold
«
Laatst bewerkt op: 05 May 2025, 09:39:33 door Bertholdowitsch
»
Hans Reints
Moderator
«
Reactie #520 Gepost op:
10 May 2025, 14:57:45 »
Op deze mooie en warme zaterdag van de 10e mei, weer eens een rondje langs het spoor gemaakt. Ik ben deze keer begonnen bij het station van Laarwald en heb voor het gemak het baanvak Laarwald-Coevorden maar overgeslagen. Dit komt wel weer ter sprake als de ombouw van de Heeg aan bod komt
1286—0893 Bahnhof Laarwald stond er, ondanks zijn beschermde status nog even desolaat bij als het jaar daarvoor. De door de centrale post bediende hoofdseinen zijn allemaal werkende.
1287-0895-Overzicht van de voormalige openbare los en laadplaats aan de Bahnhofstrasse, Deze plaats dient nu als opslag van de nog te plaatsen schakelkasten van de overwegbevieligingscomponenten.
1288-0897 Dit is een van de schakelkasten met netjes onder de folie verborgen overwegbeveiligingsseinen
1289-0894 Op de achtergrond is zo’n kast te zien. We kijken hierin de richting van het beloofde land….
1290…Het tussen de spoorstaven weelderig tierende onkruid laat zien dat hier de laatste tijd, nauwelijks tot geen spoorbewegingen geweest zijn.
1291-0898 Er lag wel een grote hoop oude ballast op de plek waar ooit de locomotievenloods van de Bentheimer Kreis- en Eisenbahn gestaan heeft.
Hierna heb ik de spoorbaan nog een stukje gevolgd tot aan de Bundesstrasse 403 en deze verder gevolgd tot in Eimlichheim.
1292-0899 Daar aangekomen ben ik doorgereden tot aan het einde van de Raiffeissen opstallen en heb daar deze plaat in de richting van Laarwald genomen. Alleen het hoofdspoor was vrijgegeven. Alle andere aftakkingen zoals die naar Emsland-Starke en Winterhal, de voormalige oliesporen waren gespert door middel van een bord signal.
1293-0900 Hier kijken we in de richting van Neuenhaus. Het spoor rechts loopt dood op wat nu nog het “Sinterklaas” perron is. De donkere vlakken zijn de loodsen van de Raiffeissen.
1294-0903 Het is zomer, de “Fietsenbus” is weer van stal gehaald!
1295-0904 Als ik mij omdraai heb ik een mooi zicht op een villa die hiervoor niet of slecht te vinden was. Oorzaak was een dichte bebouwing tussen het object en het spoor.
1296-0906 Hier en op de volgen de plaatjes is duidelijk te zien hoe of dat er hart gewerkt wordt om het nieuwe stationsplein smoel te geven.
1297-0901
1298-0902
1299-0905
1300-0907 Ik sta hier met mijn rug naar de overweg in de Bahnhofstrasse en kijk in de richting waar het nieuwe station met midden perron moet komen. Links is de K&K supermarkt en rechts onder buigt het spoor af naar het industriegebied Emsland-Starke
1301-0909 Duidelijk is te zien dat het raccordementspoor naar de staalfabriek nog bereden word Zie de schades aan het wegdek
1302-0910 Daar in de diepte ligt een spoorstaaf. Hoe zou het tog komen dat er schade gereden word?
1303-0908 Bij de voormalige olie laadplaats EXXON is opslagtank 10 al een tijdje verdwenen. Nu zijn ook de aan en afvoer leidingen naar de instalies n de beurd.
1204-0911 In Hoogstede zijn op de voormalige plaats van de Vechteland Agrarhandel de laatste restjes van het goederenspoor verleden weg gehaald, Zie daartoe plaatje 1282-0852
«
Laatst bewerkt op: 11 May 2025, 08:54:04 door Hans Reints
»
Hans Reints
Moderator
«
Reactie #521 Gepost op:
11 May 2025, 14:48:58 »
Gisteren tijdens het fotograferen mijn (lees)bril verloren! Vandaag tijdens het zoeken op de aangedane plekken gelijk even op de Heeg wezen kijken. Ook daar nog niets bijzonders gezien dan alleen een grote hoeveelheid aan gesloten en containerwagens. Bruggen stonden open, er stond nog 1 rode VT en enkele IC rijtuigen die door het weelderige groen nauwelijks te zien waren.
Helaas de bril niet gevonden.
Bertholdowitsch
«
Reactie #522 Gepost op:
12 May 2025, 09:09:13 »
Ik zie op plaatje 1204-0911 dat ze al bezig zijn om overwegen van actieve beveiliging te voorzien: er staat al een afgekruisd "Überwachungssignal" achter de overweg.
Hans Reints
Moderator
«
Reactie #523 Gepost op:
12 May 2025, 17:20:28 »
Dat ik dat afgedekte sein in Hoogstede gemist heb zit mij toch niet lekker. Daar het vandaag, warm in om de tuin te werken, maar meer een rondje via Veldhausen en Berge vv gedaan. In Veldhausen leek op het eerste gezicht niet veel veranderd sinds de laatste keer. Het voormalige spoorterrein was alleen nog maar bereikbaar via de ingang bij het tankstation van de Raiffeissen en de toegangsweg die ook de bussen van de BE gebruiken. Alle overpaden die naar het “achterland” leiden van de Raiffeissen leiden waren weggehaald en ontoegankelijk gemaakt.
1305-0912 Kijken hier in de richting van Neuenhausen. In het voormalige overpad, links, is nog net een stukje van het opgebroken raccordementspoor te zien.
1306-0913 We kijken hier naar de richting Hoogstede, rechts is nog net een klein stukje van een nieuwbouw pand te zien.
1307-0914 In een van mijn vorige berichten heb ik de twijfel uitgesproken dat tijdens de bouw van dit RWG object over over dit straatspoorer ooit nog een rail gebonden voertuig zal passeren. Het blijkt dus toch te kunnen.
1308-0916 Nog niet zo lang geleden zag dit straatwissel er als nooit meer te gebruiken uit, maar niets is minderwaar.
1309-0915 Het wissel is schoon en gangbaar gemaakt. Al het vuil wat het bewegen van de tongen tegen hield is verwijderd. Behandeld zijn ook het omstelmechanisme en het bijbehorende wisselsein.
1310-0917 Nog een overzichtje in de richting van Neuenhaus
1311-0918 en hier in de richting van Coevorden. Het vele groen tussen de rails blijkt geen belemmering te zijn voor een goede en zekere treinenloop.
1312-GN Overzicht zoals het er toen uitzag
1313-0921 Zo ziet het er nu uit als men via de bus ingang binnen komt. De villa is verdwenen en de hoge bomen zijn vervangen door veel kleinere “kerstbomen”
1314-0919 De fietsenbus op de vaste BE parkeerplaats bij het toekomstige station.
1315-0920 Ook de dubbelasser voor het schoolvervoer heeft hier zijn plekje.
1316-0923 Bij de lokale overweg in berge stond dit afgekruist sein
1317-0922 Net voor het sein staat dit bord
1318-0924 en dit bord stond in de tegengestelde richting (Esche) en dekte de overweg in de drukke Hauptstrasse
1319-026 De overweg in de Hauptstrasse bij Scheerhorn/Berge .Ondanks die gele plaat t is echt in Duitsland
«
Laatst bewerkt op: 12 May 2025, 18:13:57 door Hans Reints
»
Silvolde
«
Reactie #524 Gepost op:
12 May 2025, 17:33:36 »
Hans, Leuk al dat nieuws wat je als trouwe reporter ons voorschotelt. Heb je inmiddels al weer een nieuwe bril waarmee te lezen valt?
Rob
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
Vorige
-
Volgende
-
1
...
33
34
[
35
]
36
37
...
54
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |