Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aandrijving metro gezocht
door
Remco vM
Vandaag
om 00:32:12
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Benelux795
21 October 2025, 22:52:33
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
PeterV
21 October 2025, 22:52:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Rob Ellerman
21 October 2025, 22:50:41
Raadplaatje
door
R1954
21 October 2025, 22:36:58
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans1963
21 October 2025, 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
21 October 2025, 21:58:43
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
21 October 2025, 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
21 October 2025, 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
21 October 2025, 21:43:51
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
21 October 2025, 21:28:29
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Rob Bennis
21 October 2025, 21:28:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric v C
21 October 2025, 21:04:46
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
21 October 2025, 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
21 October 2025, 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
21 October 2025, 19:37:55
ik mis al een poos
door
jerrytrein
21 October 2025, 19:29:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
21 October 2025, 19:14:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
21 October 2025, 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
21 October 2025, 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
21 October 2025, 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
gtw6016
21 October 2025, 18:41:12
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
21 October 2025, 18:33:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Paul1969
21 October 2025, 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert
door
dennie
21 October 2025, 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
21 October 2025, 15:26:17
Märklin 2025
door
Quinzeedied
21 October 2025, 15:09:34
Modeltreinenbeurzen
door
Ronald Halma
21 October 2025, 14:19:46
Rijdag bij Wullum NS
door
Wim Rosbender
21 October 2025, 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
21 October 2025, 11:39:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Numansbaan, TT, 320x100
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
Omlaag
Auteur
Topic: Numansbaan, TT, 320x100 (gelezen 21888 keer)
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #90 Gepost op:
15 June 2019, 09:39:23 »
Ik heb inderdaad aan een dubbelsporige brug gedacht Maarssen wordt het spoor langs de bergwand ook dubbelspoor.
Ik weet niet of dat in het echt ook kan.
En anders net na de brug een wissel maar ook dat lijkt mij niet echt.
Ton
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 179
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #91 Gepost op:
15 June 2019, 10:50:08 »
Maarssen?
Een dubbelsporig traject over de brug lijkt me mooi.
Dubbelsporig in de tunnel links laten verdwijnen en dan met een meegebogen wissel oid weer naar enkelspoor in het onzichtbare deel zou misschien kunnen.
groet,
Bert
«
Laatst bewerkt op: 15 June 2019, 10:51:42 door eitreb
»
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #92 Gepost op:
15 June 2019, 12:42:05 »
Dus dubbelsporig langs de bergwand?
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
Lobomotion69
Offline
Berichten: 706
Confusius zei het al.
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #93 Gepost op:
15 June 2019, 13:36:56 »
Dat hoeft niet. Het is een erg steile rotswand met een smalle richel. Te smal voor dubbelspoor. Bedenk altijd dat het landschap er eerst was, lang voordat de spoorlijn werd aangelegd. Wanneer het spoor dan de brug opdraait is er plaats voor twee sporen.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Henk.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Frans Peeters
Offline
Berichten: 1490
Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #94 Gepost op:
15 June 2019, 13:38:24 »
Heb me half suf zitten piekeren over dat stuk dubbelpoor op het laagste niveau.
Wat is daar het nut? Moest er ondanks alles kost wat kost een stuk "paradestecke" in zitten?
Ik blijf er rondjes op rijden, zelfs ondanks de overloopwissels en dan nog altijd elke keer in dezelfde richting als deze waar ik uit kwam.
Gelogd
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw
Edegem -
www.mtdtreinenclub.be
-
Tentoonstelling
MODELSPOOR by MTD
- Hangar 27, Edegem (B) op 18 & 19 Oktober 2025
72sonett
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 2083
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #95 Gepost op:
15 June 2019, 13:50:41 »
Je kunt b.v. linksboven van de buitenste ovaal af, keren op niveau 1 en de andere kant op weer terug.
Gelogd
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #96 Gepost op:
15 June 2019, 14:38:30 »
Zo heb het inderdaad bedacht
Op niveau 1 is de keerlus om op tegengestelde richting weer op niveau 0 uit te komen.
Via de 4wissels boven in niveau 0 kan je van de buitenste ring (doorgaand verkeer) naar dd binnen ring met schaduwstation en visa versa.
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 179
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #97 Gepost op:
15 June 2019, 17:33:34 »
hoi Ton,
naar mijn mening is dit een goed ontwerp.
de paradestrecke zorgt voor extra rijmogelijkheden en maakt de brug op niveau 1 ook logisch .
brug dubbel maken volgens idee van Henk en klaar is Kees (Ton in dit geval).
groet,
Bert
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #98 Gepost op:
17 June 2019, 08:30:25 »
@Bert
Misschien rare vraag maar wat is een paradestrecke?
Ton
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
Lobomotion69
Offline
Berichten: 706
Confusius zei het al.
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #99 Gepost op:
17 June 2019, 08:57:25 »
Ton,
Een Paradestrecke is een zo lang mogelijk stuk baan in het vrije zicht waarop je de treinen goed kunt zien rijden. Naar het woord paraderen.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Henk.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
eitreb
Offline
Berichten: 179
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #100 Gepost op:
17 June 2019, 09:19:04 »
hoi Ton,
Voor de uitleg paradestrecke zie de opmerking van Henk
Omdat je nu op niveau 0 een schaduwstation hebt kun je afwisselend treinen laten voorbij komen op het zichtbare dubbelspoor op dat niveau.Dat is een leuke aanvulling op het geheel.Ook kun je treinen rond laten rijden terwijl je bezig bent bijv. op niveau 1 of 2 met een of meer andere treinen.
Met een stuk of 4 treinen tegelijk rijden zou zo mogelijk moeten zijn.
groet,
Bert
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 300x100
«
Reactie #101 Gepost op:
09 February 2020, 12:08:15 »
Het is alweer een tijd geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Druk bezig geweest met de aansturing van de baan.
Ervaring opgedaan met iTrain, RailCom, en de verdere besturing van de testbaan.
Helaas kan ik pas einde van dit jaar met de bouw beginnen. Even wachten tot de dochter het huis uit is.
Ondertussen ook nog het een en ander aangepast aan het ontwerp.
* Zowel de paradestrecke als het spoor over de brug is nu dubbelspoor (dit was een goed idee Bert) Met toch nog een lang stuk enkelbaans langs de bergwand (met de tip van Henk).
* Een tweede verbinding gemaakt tussen niveau 2 en niveau 1 zodat er nu gereden kan worden van niveau 1 naar 2 en via een ander verborgen spoor aan de achterzijde terug naar 1 en dan weer via de brugroute naar 2 of naar 0.
* Op niveau 1 een klein schaduwstation met 2 sporen. Misschien heb ik ze niet nodig maar je weet maar nooit.
* De meeste onzichtbare sporen (hellingen) zijn dubbelspoor uitgevoerd zodat treinen elkaar kunnen passeren en elkaar niet voor de wielen rijden.
Ik ben nog wel bezig met het bedrijfsterrein. Met die indeling wil het nog niet erg lukken. Ik wil:
* een lokloods met max 2 sporen
* 1 of 2 sporen met een portaal kraan om platte wagons te laden
* een kolen station voor de bevoorrading van de stoomloc’s
Suggesties voor het bedrijventerrein of verbeteringen op het huidige plan zijn welkom.
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 179
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #102 Gepost op:
11 February 2020, 19:48:26 »
Hoi Ton,
Mijn opmerkingen op het plan:
Het schaduwstation op niveau 0 zou ik bijv. 3 sporen maken in zowel het binnen als het buitenste spoor.
Nu zijn enkele sporen wel erg kort en eigenlijk zinloos.
Op niveau 1a zou je de Engelse wissel kunnen vervangen door gewone wissels en wel van links komend een rechts wissel dan een links en dan weer een rechts wissel naar de helling naar 1 en de keerlus.
In het lichtblauwe deel zou ik ik in beide sporen 1 inhaalspoor maken ipv 3 in het binnenspoor.
Het bovenste niveau is nu idd nog een beetje saai.
Een inhaalspoor in het industrieterrein zou een goede aanvulling zijn.
Een draaischijf met lokloods en water-en kolenvoorziening zou rechts in de boog kunnen denk ik.
Voor dit moment mijn bijdrage.
Groet,Bert
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 300x120
«
Reactie #103 Gepost op:
11 February 2020, 20:36:08 »
Hey Bert,
Bedankt voor de reactie. De Engelse wissel had ik al vervangen.
Het 'dubbele' schaduwstation op niveau 0 snap ik niet helemaal. Veel van de sporen zijn idd erg lang. Mijn langste trein zal 130 cm zijn dus de sporen kunnen korter.
Kan je een voorbeeld of schets sturen.
Ton
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 179
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #104 Gepost op:
12 February 2020, 12:05:55 »
bij deze dan Ton
groet,
Bert
«
Laatst bewerkt op: 12 February 2020, 12:09:49 door eitreb
»
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Numansbaan, TT, 320x100