Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
marco
Vandaag
om 22:05:09
NS 8800 in spoor 0
door
Rob Moerkerken
Vandaag
om 21:46:50
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 21:45:57
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
door
R1954
Vandaag
om 21:41:04
Halling aandrijvingen
door
Sven
Vandaag
om 21:39:03
4 ledjes op één voorweerstand?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:28:37
S3/6, de grote ontbrekende…
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 21:21:45
Roco 290 digtaliseren
door
Syb030
Vandaag
om 21:02:11
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 20:41:19
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 20:41:04
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 20:39:06
Problemen met digitale koppeling Roco
door
De eerste Ivo
Vandaag
om 20:20:19
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:17:13
Wielen bruineren. Hoe?
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:15:55
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
Vandaag
om 19:45:27
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57)
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:20:13
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Keska
Vandaag
om 19:05:36
De Projecten van RetroJack
door
MOVisser
Vandaag
om 18:57:25
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 18:52:53
The Summer of 69
door
MOVisser
Vandaag
om 18:47:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:39:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:21:54
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 18:06:47
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
Vandaag
om 18:03:11
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 17:37:44
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 16:38:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:26:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Daan!
Vandaag
om 16:02:41
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven"
door
nederbelg
Vandaag
om 12:53:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric v C
Vandaag
om 12:06:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Numansbaan, TT, 320x100
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
Omlaag
Auteur
Topic: Numansbaan, TT, 320x100 (gelezen 21540 keer)
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #90 Gepost op:
15 June 2019, 09:39:23 »
Ik heb inderdaad aan een dubbelsporige brug gedacht Maarssen wordt het spoor langs de bergwand ook dubbelspoor.
Ik weet niet of dat in het echt ook kan.
En anders net na de brug een wissel maar ook dat lijkt mij niet echt.
Ton
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 177
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #91 Gepost op:
15 June 2019, 10:50:08 »
Maarssen?
Een dubbelsporig traject over de brug lijkt me mooi.
Dubbelsporig in de tunnel links laten verdwijnen en dan met een meegebogen wissel oid weer naar enkelspoor in het onzichtbare deel zou misschien kunnen.
groet,
Bert
«
Laatst bewerkt op: 15 June 2019, 10:51:42 door eitreb
»
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #92 Gepost op:
15 June 2019, 12:42:05 »
Dus dubbelsporig langs de bergwand?
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
Lobomotion69
Offline
Berichten: 699
Confusius zei het al.
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #93 Gepost op:
15 June 2019, 13:36:56 »
Dat hoeft niet. Het is een erg steile rotswand met een smalle richel. Te smal voor dubbelspoor. Bedenk altijd dat het landschap er eerst was, lang voordat de spoorlijn werd aangelegd. Wanneer het spoor dan de brug opdraait is er plaats voor twee sporen.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Henk.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Frans Peeters
Offline
Berichten: 1481
Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #94 Gepost op:
15 June 2019, 13:38:24 »
Heb me half suf zitten piekeren over dat stuk dubbelpoor op het laagste niveau.
Wat is daar het nut? Moest er ondanks alles kost wat kost een stuk "paradestecke" in zitten?
Ik blijf er rondjes op rijden, zelfs ondanks de overloopwissels en dan nog altijd elke keer in dezelfde richting als deze waar ik uit kwam.
Gelogd
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw
Edegem -
www.mtdtreinenclub.be
-
Tentoonstelling
MODELSPOOR by MTD
- Hangar 27, Edegem (B) op 18 & 19 Oktober 2025
72sonett
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 2083
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #95 Gepost op:
15 June 2019, 13:50:41 »
Je kunt b.v. linksboven van de buitenste ovaal af, keren op niveau 1 en de andere kant op weer terug.
Gelogd
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #96 Gepost op:
15 June 2019, 14:38:30 »
Zo heb het inderdaad bedacht
Op niveau 1 is de keerlus om op tegengestelde richting weer op niveau 0 uit te komen.
Via de 4wissels boven in niveau 0 kan je van de buitenste ring (doorgaand verkeer) naar dd binnen ring met schaduwstation en visa versa.
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 177
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #97 Gepost op:
15 June 2019, 17:33:34 »
hoi Ton,
naar mijn mening is dit een goed ontwerp.
de paradestrecke zorgt voor extra rijmogelijkheden en maakt de brug op niveau 1 ook logisch .
brug dubbel maken volgens idee van Henk en klaar is Kees (Ton in dit geval).
groet,
Bert
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #98 Gepost op:
17 June 2019, 08:30:25 »
@Bert
Misschien rare vraag maar wat is een paradestrecke?
Ton
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
Lobomotion69
Offline
Berichten: 699
Confusius zei het al.
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #99 Gepost op:
17 June 2019, 08:57:25 »
Ton,
Een Paradestrecke is een zo lang mogelijk stuk baan in het vrije zicht waarop je de treinen goed kunt zien rijden. Naar het woord paraderen.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Henk.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
eitreb
Offline
Berichten: 177
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #100 Gepost op:
17 June 2019, 09:19:04 »
hoi Ton,
Voor de uitleg paradestrecke zie de opmerking van Henk
Omdat je nu op niveau 0 een schaduwstation hebt kun je afwisselend treinen laten voorbij komen op het zichtbare dubbelspoor op dat niveau.Dat is een leuke aanvulling op het geheel.Ook kun je treinen rond laten rijden terwijl je bezig bent bijv. op niveau 1 of 2 met een of meer andere treinen.
Met een stuk of 4 treinen tegelijk rijden zou zo mogelijk moeten zijn.
groet,
Bert
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 300x100
«
Reactie #101 Gepost op:
09 February 2020, 12:08:15 »
Het is alweer een tijd geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Druk bezig geweest met de aansturing van de baan.
Ervaring opgedaan met iTrain, RailCom, en de verdere besturing van de testbaan.
Helaas kan ik pas einde van dit jaar met de bouw beginnen. Even wachten tot de dochter het huis uit is.
Ondertussen ook nog het een en ander aangepast aan het ontwerp.
* Zowel de paradestrecke als het spoor over de brug is nu dubbelspoor (dit was een goed idee Bert) Met toch nog een lang stuk enkelbaans langs de bergwand (met de tip van Henk).
* Een tweede verbinding gemaakt tussen niveau 2 en niveau 1 zodat er nu gereden kan worden van niveau 1 naar 2 en via een ander verborgen spoor aan de achterzijde terug naar 1 en dan weer via de brugroute naar 2 of naar 0.
* Op niveau 1 een klein schaduwstation met 2 sporen. Misschien heb ik ze niet nodig maar je weet maar nooit.
* De meeste onzichtbare sporen (hellingen) zijn dubbelspoor uitgevoerd zodat treinen elkaar kunnen passeren en elkaar niet voor de wielen rijden.
Ik ben nog wel bezig met het bedrijfsterrein. Met die indeling wil het nog niet erg lukken. Ik wil:
* een lokloods met max 2 sporen
* 1 of 2 sporen met een portaal kraan om platte wagons te laden
* een kolen station voor de bevoorrading van de stoomloc’s
Suggesties voor het bedrijventerrein of verbeteringen op het huidige plan zijn welkom.
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 177
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #102 Gepost op:
11 February 2020, 19:48:26 »
Hoi Ton,
Mijn opmerkingen op het plan:
Het schaduwstation op niveau 0 zou ik bijv. 3 sporen maken in zowel het binnen als het buitenste spoor.
Nu zijn enkele sporen wel erg kort en eigenlijk zinloos.
Op niveau 1a zou je de Engelse wissel kunnen vervangen door gewone wissels en wel van links komend een rechts wissel dan een links en dan weer een rechts wissel naar de helling naar 1 en de keerlus.
In het lichtblauwe deel zou ik ik in beide sporen 1 inhaalspoor maken ipv 3 in het binnenspoor.
Het bovenste niveau is nu idd nog een beetje saai.
Een inhaalspoor in het industrieterrein zou een goede aanvulling zijn.
Een draaischijf met lokloods en water-en kolenvoorziening zou rechts in de boog kunnen denk ik.
Voor dit moment mijn bijdrage.
Groet,Bert
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 169
Re: Numansbaan, TT, 300x120
«
Reactie #103 Gepost op:
11 February 2020, 20:36:08 »
Hey Bert,
Bedankt voor de reactie. De Engelse wissel had ik al vervangen.
Het 'dubbele' schaduwstation op niveau 0 snap ik niet helemaal. Veel van de sporen zijn idd erg lang. Mijn langste trein zal 130 cm zijn dus de sporen kunnen korter.
Kan je een voorbeeld of schets sturen.
Ton
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 177
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #104 Gepost op:
12 February 2020, 12:05:55 »
bij deze dan Ton
groet,
Bert
«
Laatst bewerkt op: 12 February 2020, 12:09:49 door eitreb
»
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Numansbaan, TT, 320x100