Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:50:05
Vollmer ringloods deuren door Eric v C
Vandaag om 17:45:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:06:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:30
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
  

Auteur Topic: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?  (gelezen 7898 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7759
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #30 Gepost op: 04 April 2019, 21:49:11 »
Nee, waarschijnlijk de I2C-bus van de Arduino ;)

Oh ja, I2C heb je ook nog. Daar zou ik ook ongeveer nog wel mee uit kunnen :) Mits ik de rest binnen een station met draadjes doe.

Als het goed is hangen die dingen ook niet direct aan het spoor maar aan de centrale voedingsleidingen.

Even ter geruststelling: ik heb inderdaad twee dikke kabels onder de hele baan door lopen voor de DCC.

Qua compu-naar-dcc:

Eigenlijk doen alle "computerinterfaces" zonder centrale mogelijkheden het op die manier. De bekendsten zijn ....

Bedankt, dan kan ik die apparaten ook wat beter inschatten qua wat ze doen.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #31 Gepost op: 05 April 2019, 08:05:42 »
hoi,

Oh ja, I2C heb je ook nog. Daar zou ik ook ongeveer nog wel mee uit kunnen :) Mits ik de rest binnen een station met draadjes doe.

Een aantal fabrikanten (zoals Märklin, Arnold en Uhlenbrock) gebruikten dat bussysteem voor het koppelen van accessoires (keyboards, memory's, computerinterfaces, rijregelaars) aan hun oudere centrales (zoals de Märklin 6020 en 6021 en de Uhlenbrock IB I in diverse versies).

Nog even een nabrander voor bas  ;)

Ik wil ook wissels kunnen open rijden en ik dacht dat niet elke programma daar cool mee was

Meestal heeft een programma er geen moeite mee. Of een wissel nu wel of niet schakelt. Dat merkt het programma toch niet. Hij geeft alleen een commando. Als je gepolariseerde wissels gebruikt in de baan heb je meer problemen met kortsluiting van je wissel als je hem open rijdt. Daar heb je dan meer last van. Ook daar is een oplossing voor door geen polariseerde wissels te gebruiken.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5118
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #32 Gepost op: 05 April 2019, 08:10:37 »
Of je rijdt 3-rail  8)
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)