Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 21:51:59
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
Vandaag om 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:38:59
Laag-Baarlo door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:37:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 21:19:22
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 21:14:45
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:56
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 19:30:31
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
  

Auteur Topic: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?  (gelezen 6735 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7397
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #30 Gepost op: 04 april 2019, 21:49:11 »
Nee, waarschijnlijk de I2C-bus van de Arduino ;)

Oh ja, I2C heb je ook nog. Daar zou ik ook ongeveer nog wel mee uit kunnen :) Mits ik de rest binnen een station met draadjes doe.

Als het goed is hangen die dingen ook niet direct aan het spoor maar aan de centrale voedingsleidingen.

Even ter geruststelling: ik heb inderdaad twee dikke kabels onder de hele baan door lopen voor de DCC.

Qua compu-naar-dcc:

Eigenlijk doen alle "computerinterfaces" zonder centrale mogelijkheden het op die manier. De bekendsten zijn ....

Bedankt, dan kan ik die apparaten ook wat beter inschatten qua wat ze doen.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8669
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #31 Gepost op: 05 april 2019, 08:05:42 »
hoi,

Oh ja, I2C heb je ook nog. Daar zou ik ook ongeveer nog wel mee uit kunnen :) Mits ik de rest binnen een station met draadjes doe.

Een aantal fabrikanten (zoals Märklin, Arnold en Uhlenbrock) gebruikten dat bussysteem voor het koppelen van accessoires (keyboards, memory's, computerinterfaces, rijregelaars) aan hun oudere centrales (zoals de Märklin 6020 en 6021 en de Uhlenbrock IB I in diverse versies).

Nog even een nabrander voor bas  ;)

Ik wil ook wissels kunnen open rijden en ik dacht dat niet elke programma daar cool mee was

Meestal heeft een programma er geen moeite mee. Of een wissel nu wel of niet schakelt. Dat merkt het programma toch niet. Hij geeft alleen een commando. Als je gepolariseerde wissels gebruikt in de baan heb je meer problemen met kortsluiting van je wissel als je hem open rijdt. Daar heb je dan meer last van. Ook daar is een oplossing voor door geen polariseerde wissels te gebruiken.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

bask185

  • Online Online
  • Berichten: 4049
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #32 Gepost op: 05 april 2019, 08:10:37 »
Of je rijdt 3-rail  8)
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)