Dat gaat hem niet worden. Net even gecheckt met de NS reisplanner. Van Middelburg naar Geldermalsen sturen ze me over Dordrecht. Daar overstappen op R-net. Maar als ik er nou voor kies om over 's-Hertogenbosch te reizen met NS, dan krijgt R-net betaald voor een reis die ze niet geleverd hebben. Het hele systeem is juist opgezet om van die aannames af te komen.Ik weet een veel simpeler oplossing: al die regionale concessies afschaffen en alles weer door NS laten doen. Voor de reiziger veel overzichtelijker.
Geldermalsen - Dordrecht v.v is Merwede Linge Lijn (MLL)
Het onlogische is inderdaad het moeten in/uitchecken als je met een andere vervoerder wilt reizen.
Wat is daar onlogisch aan? Ik had al eerder gezegd dat dit systeem is ingevoerd om de kosten eerlijk over de vervoerders te verdelen. Hoe wou je dat anders voor elkaar krijgen?
Misschien is het een optie om treinen uit te rusten met rfid lezers die gevoelig genoeg zijn zodat reizgers niet eens meer hoeven te in/uitcheken maar alleen het kaartje bij zich hoeven te hebben. Dit als extra bovenop het bestaande systeem. Dit kan bijvoorbeeld naar keuze gebruikt worden voor kortingskaarten en abbonnementen. Deze kaarten hebben als nadeel dat reizigers continue te volgen zijn; maar door het systeem optioneel te maken heeft de reiziger de keuze: