Als je het hele artikel leest, dan is het een stuk genuanceerder! Het ombouwen van trein- naar bus- en fietstracé is één van vier scenario’s die de provincie in beeld wil brengen. De andere drie zijn het handhaven van de huidige tussen spoorverbinding tussen Tiel en Arnhem. Het verbeteren van overstapmogelijkheden op de spoorlijn Tiel-Elst en tenslotte het al dan niet elektrificeren van de spoorlijn Geldermalsen-Elst. Momenteel kan die alleen door dieseltreinen worden gebruikt.
Als je het hele artikel leest, dan is het een stuk genuanceerder!
Als je het hele artikel leest, dan is het een stuk genuanceerder! Het ombouwen van trein- naar bus- en fietstracé is één van vier scenario’s die de provincie in beeld wil brengen.
Buiten dat heeft Gelderland alleen maar iets te zeggen over het stuk tot Tiel, de rest is bevoegdheid van een andere provincie.
Geldermalsen hoort toch echt bij Gelderland. Het lijkt mij wel dat de provincie verder weinig te zeggen heeft over Geldermalsen - Tiel omdat het Hoofdrailnet is (denk ik?), maar dat is wellicht ook wat je bedoelt?
Overigens is Dhr van Baal blijkbaar niet echt een mileufreak,want hij verkiest diesel en benzine uitstotende voertuigen boven iets wat electrisch rijd op rails
En een hinderlijke barrière in t landschap ?
Ik kan me wel wat andere dingen voorstellen die t landschap verstoren en "erger" zijn,windmolens b.v. ??