Daarom proberen sommigen de naam Lingelijn op te dringen.
Bij de paal van OV-Gelderland, want die is tegen die tijd ook wel ontwikkeld
Het is dat het niet (meer) kan, maar je zou bijna gaan denken dat het misschien handiger is dat de diesel van Arriva aanhaakt op de sprinter van NS en zo doorgaat naar Arnhem C.. En voor de heenweg naar Tiel, koppelen ze in Elst los. Maar ja, die marktwerking en nauwe samenwerking tussen de verschillende vervoerders laat hiervoor wat te wensen over, nog losstaand van het te gebruiken materieel.Of kan een GTW achter een Flirt?Groet,Michel
Ja leuk, zag vandaag in de krant dat ze in Zeeland ook zoiets van plan zijn. Maar hoe gaan ze de opbrengsten dan eerlijk verdelen over de vervoerders? Want dat was één van de redenen voor het invoeren van de OV-chipkaart. En om die verdeling goed te krijgen moet je als reiziger dus steeds bij een andere vervoerder inchecken. In de politiek zie je een trend om daar vanaf te komen, ze willen eenmalig inchecken voor alle vervoerder, maar dan zijn die politici dus vergeten wat ze indertijd hebben besloten.
Gewoon de aanname doen dat reizigers voor de kortste reis kiezen en zo de inkomsten verdelen over de vervoerders.
Ik weet een veel simpeler oplossing: al die regionale concessies afschaffen en alles weer door NS laten doen. Voor de reiziger veel overzichtelijker.
Fijn dat de concessieverleners eindelijk aan de reizigers denken. Gewoon de aanname doen dat reizigers voor de kortste reis kiezen en zo de inkomsten verdelen over de vervoerders.
Dat gaat hem niet worden. Net even gecheckt met de NS reisplanner. Van Middelburg naar Geldermalsen sturen ze me over Dordrecht. Daar overstappen op R-net. Maar als ik er nou voor kies om over 's-Hertogenbosch te reizen met NS, dan krijgt R-net betaald voor een reis die ze niet geleverd hebben. Het hele systeem is juist opgezet om van die aannames af te komen.Ik weet een veel simpeler oplossing: al die regionale concessies afschaffen en alles weer door NS laten doen. Voor de reiziger veel overzichtelijker.
Gelukkig stopt de DB er niet.
Via Den Bosch is zowel iets langer als meer overstappen dan de route over Dordrecht dus niet de optimale route en dan niet toegestaan (ik krijg via Den Bosch alleen met een via-station ingesteld trouwens) tenzij je daar in- en uitcheckt. En dat lost het geldprobleem ook weer op.