Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

yd6016ln blijft in demo modus door Dirk
Vandaag om 13:36:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:28:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door jerrytrein
Vandaag om 13:28:34
Bahnstrecke 5867 door Paul1969
Vandaag om 13:19:53
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 13:09:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Pauldg
Vandaag om 13:09:45
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Edsko Hekman
Vandaag om 13:09:35
ik mis al een poos door jerrytrein
Vandaag om 13:07:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 12:57:44
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:50:15
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 12:42:21
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:40:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:19:01
Pendel module Viessmann 5214 door R1954
Vandaag om 11:58:27
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:37
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Loki
Vandaag om 11:28:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:12:26
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:07:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:03:14
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Ben
Vandaag om 10:08:51
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door ca.gorter
Vandaag om 09:55:20
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:48:02
Open Verkoop Dag MSV M&A door Noud48
Vandaag om 09:41:44
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Blausee-Mitholz
Vandaag om 09:34:48
Aandrijving metro gezocht door Pauldg
Vandaag om 09:20:28
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 08:51:58
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
21 October 2025, 21:58:43
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
21 October 2025, 21:50:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
21 October 2025, 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
21 October 2025, 20:51:01
  

Auteur Topic: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?  (gelezen 20262 keer)

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #60 Gepost op: 21 February 2019, 10:51:51 »
Bij de paal van OV-Gelderland, want die is tegen die tijd ook wel ontwikkeld ;)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #61 Gepost op: 21 February 2019, 10:58:23 »
Daarom proberen sommigen de naam Lingelijn op te dringen.
Geldermalsen - Dordrecht v.v is Merwede Linge Lijn (MLL)
Groeten Joop, machinist Lls

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26864
    • Pagina van klaas
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #62 Gepost op: 21 February 2019, 11:12:19 »
Bij de paal van OV-Gelderland, want die is tegen die tijd ook wel ontwikkeld ;)
Ja leuk, zag vandaag in de krant dat ze in Zeeland ook zoiets van plan zijn. Maar hoe gaan ze de opbrengsten dan eerlijk verdelen over de vervoerders? Want dat was één van de redenen voor het invoeren van de OV-chipkaart. En om die verdeling goed te krijgen moet je als reiziger dus steeds bij een andere vervoerder inchecken.
In de politiek zie je een trend om daar vanaf te komen, ze willen eenmalig inchecken voor alle vervoerder, maar dan zijn die politici dus vergeten wat ze indertijd hebben besloten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #63 Gepost op: 21 February 2019, 11:19:35 »
Het is dat het niet (meer) kan, maar je zou bijna gaan denken dat het misschien handiger is dat de diesel van Arriva aanhaakt op de sprinter van NS en zo doorgaat naar Arnhem C.. En voor de heenweg naar Tiel, koppelen ze in Elst los.
Maar ja, die marktwerking en nauwe samenwerking tussen de verschillende vervoerders laat hiervoor wat te wensen over, nog losstaand van het te gebruiken materieel.
Of kan een GTW achter een Flirt?

Groet,
Michel
Zelfs als dat technische en organisatorisch (1 maatschappij) mogelijk was, dan kost dat alsnog tijd en ruimte om te koppelen en kruisen. En die ruimte is er dus niet zo veel van op het traject Arnhem-Nijmegen.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #64 Gepost op: 21 February 2019, 11:21:58 »
Ja leuk, zag vandaag in de krant dat ze in Zeeland ook zoiets van plan zijn. Maar hoe gaan ze de opbrengsten dan eerlijk verdelen over de vervoerders? Want dat was één van de redenen voor het invoeren van de OV-chipkaart. En om die verdeling goed te krijgen moet je als reiziger dus steeds bij een andere vervoerder inchecken.
In de politiek zie je een trend om daar vanaf te komen, ze willen eenmalig inchecken voor alle vervoerder, maar dan zijn die politici dus vergeten wat ze indertijd hebben besloten.
Fijn dat de concessieverleners eindelijk aan de reizigers denken. Gewoon de aanname doen dat reizigers voor de kortste reis kiezen en zo de inkomsten verdelen over de vervoerders. (y)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #65 Gepost op: 21 February 2019, 11:39:54 »
Ja leuk, zag vandaag in de krant dat ze in Zeeland ook zoiets van plan zijn. Maar hoe gaan ze de opbrengsten dan eerlijk verdelen over de vervoerders? Want dat was één van de redenen voor het invoeren van de OV-chipkaart. En om die verdeling goed te krijgen moet je als reiziger dus steeds bij een andere vervoerder inchecken.
In de politiek zie je een trend om daar vanaf te komen, ze willen eenmalig inchecken voor alle vervoerder, maar dan zijn die politici dus vergeten wat ze indertijd hebben besloten.
Maar dat gaat helaas niet door: https://nos.nl/artikel/2270563-eenmalig-inchecken-in-ov-komt-er-toch-niet.html
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26864
    • Pagina van klaas
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #66 Gepost op: 21 February 2019, 12:15:23 »
Gewoon de aanname doen dat reizigers voor de kortste reis kiezen en zo de inkomsten verdelen over de vervoerders. (y)
Dat gaat hem niet worden. Net even gecheckt met de NS reisplanner. Van Middelburg naar Geldermalsen sturen ze me over Dordrecht. Daar overstappen  op R-net. Maar als ik er nou voor kies om over 's-Hertogenbosch te reizen met NS, dan krijgt R-net betaald voor een reis die ze niet geleverd hebben. Het hele systeem is juist opgezet om van die aannames af te komen.
Ik weet een veel simpeler oplossing: al die regionale concessies afschaffen en alles weer door NS laten doen. Voor de reiziger veel overzichtelijker.
« Laatst bewerkt op: 21 February 2019, 12:17:28 door Klaas Zondervan »
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #67 Gepost op: 21 February 2019, 12:27:27 »
Ik weet een veel simpeler oplossing: al die regionale concessies afschaffen en alles weer door NS laten doen. Voor de reiziger veel overzichtelijker.
En in deze loopt Zeeland al voorop ;)

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #68 Gepost op: 21 February 2019, 13:43:23 »
Fijn dat de concessieverleners eindelijk aan de reizigers denken. Gewoon de aanname doen dat reizigers voor de kortste reis kiezen en zo de inkomsten verdelen over de vervoerders. (y)
Emmen - Deventer - Arnhem - Nijmegen is het kortst via Almelo met 3x overstappen. De meesten kiezen voor een reis via Zwolle met 1x overstappen.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #69 Gepost op: 21 February 2019, 13:53:10 »
Dat gaat hem niet worden. Net even gecheckt met de NS reisplanner. Van Middelburg naar Geldermalsen sturen ze me over Dordrecht. Daar overstappen  op R-net. Maar als ik er nou voor kies om over 's-Hertogenbosch te reizen met NS, dan krijgt R-net betaald voor een reis die ze niet geleverd hebben. Het hele systeem is juist opgezet om van die aannames af te komen.
Ik weet een veel simpeler oplossing: al die regionale concessies afschaffen en alles weer door NS laten doen. Voor de reiziger veel overzichtelijker.
Via Den Bosch is zowel iets langer als meer overstappen dan de route over Dordrecht dus niet de optimale route en dan niet toegestaan (ik krijg via Den Bosch alleen met een via-station ingesteld trouwens) tenzij je daar in- en uitcheckt. En dat lost het geldprobleem ook weer op.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #70 Gepost op: 21 February 2019, 14:04:07 »
Maar de vraag is of iedereen de hele tijd moet inchecken en uitchecken voor de handvol mensen die Emmen-Nijmegen en Middelburg Geldermalsen reizen. Het lijkt me niet dat veel mensen dat soort reizen dagelijks forensen. ;)

In Londen hebben ze het wel goed geregeld met de OV kaart voor de reiziger: Je kan ongeacht de vervoerder inchecken op je vertrekstation en uitchecken op je bestemming. Steeds meer forensenlijnen worden ook onderdeel van het Overground of Crossrail merk met bijbehorende kleurstelling, maar de concessie wordt wel door een privaat bedrijf geëxploiteerd, maar daar merk je als reiziger niks van. Een beetje zoals Overijssel en Limburg het nu aanpakken dus. Alleen moet je in NL dus wel telkens in en uit checken. De ergste vind ik nog wel Arnhem Centraal naar Arnhem Velperpoort waar 3 maatschappijen rijden... Gelukkig stopt de DB er niet.
« Laatst bewerkt op: 21 February 2019, 14:05:47 door Martijnstein »

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5820
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #71 Gepost op: 21 February 2019, 14:21:57 »
Gelukkig stopt de DB er niet.
Nóg niet.... ;D
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1429
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #72 Gepost op: 21 February 2019, 14:53:50 »
Via Den Bosch is zowel iets langer als meer overstappen dan de route over Dordrecht dus niet de optimale route en dan niet toegestaan (ik krijg via Den Bosch alleen met een via-station ingesteld trouwens) tenzij je daar in- en uitcheckt. En dat lost het geldprobleem ook weer op.  :)

Toch wel degelijk goedkoper, ook via de NS-app. En aangezien het technisch 2 aparte reizen zijn, zou het mij niet verbazen als je ook 2x een relatief duurdere korte reis betaald en het genoemde bedrag via Dordrecht niet klopt. Bij een overstap betaal je weliswaar niet het volledige instaptarief, maar wel de reiskilometers. Dat zal bij een overstap op regionale trein net zo zijn:

Middelburg - Dordrecht is los 18,70 ; Dordrecht - Geldermalsen is los 10,35
Middelburg - Geldermalsen via Den Bosch is 23,50... (via Dordrecht 28 cent duurder)

En bij vertrek na 17u is het ook nog eens veel sneller (20 minuten), want in plaats van een overstap van 32 (!) minuten op Den Bosch, is het dan maar 7 minuten
« Laatst bewerkt op: 21 February 2019, 14:56:01 door Quinzeedied »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #73 Gepost op: 21 February 2019, 15:04:56 »
Vaag, na 17 uur geeft de planner wel via Den Bosch aan als optie. Via Dordrecht zal je wel R-Net tarief betalen, vandaar het prijsverschil.
Als Klaas snel kan rennen is de overstap in de middag op Den Bosch misschien wel haalbaar en ben je 2:07 onderweg.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4755
    • Filmpjes op YouTube
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #74 Gepost op: 21 February 2019, 15:05:01 »
Ik vond de titel van dit draadje al raar, nu wordt er helemaal afgedwaald. Iemand een hint voor een nieuwe titel?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT