Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 18:15:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 18:10:11
Diorama Oelde Mittelweg Hp door Edsko Hekman
Vandaag om 17:50:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:38:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:30:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:22:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door 741230
Vandaag om 17:18:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 17:11:00
Stroomdetectie issues. door flyerman
Vandaag om 17:00:37
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 16:59:50
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:57:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:56:29
Project seaside Germany door Montanbahn
Vandaag om 16:53:14
ik mis al een poos door Ronald69
Vandaag om 16:50:29
Bahnstrecke 5867 door Ronald69
Vandaag om 16:42:44
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door 008200
Vandaag om 16:18:14
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:48:17
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 15:35:51
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:24:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:20:52
yd6016ln blijft in demo modus door Dirk
Vandaag om 15:15:55
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:02:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 14:36:03
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:22:34
NL-baan in Canada door AndrevdG
Vandaag om 14:22:21
Aandrijving metro gezocht door Remco vM
Vandaag om 14:18:43
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
Vandaag om 13:49:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:28:48
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 13:09:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Pauldg
Vandaag om 13:09:45
  

Auteur Topic: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?  (gelezen 20309 keer)

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #60 Gepost op: 21 February 2019, 10:51:51 »
Bij de paal van OV-Gelderland, want die is tegen die tijd ook wel ontwikkeld ;)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #61 Gepost op: 21 February 2019, 10:58:23 »
Daarom proberen sommigen de naam Lingelijn op te dringen.
Geldermalsen - Dordrecht v.v is Merwede Linge Lijn (MLL)
Groeten Joop, machinist Lls

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26864
    • Pagina van klaas
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #62 Gepost op: 21 February 2019, 11:12:19 »
Bij de paal van OV-Gelderland, want die is tegen die tijd ook wel ontwikkeld ;)
Ja leuk, zag vandaag in de krant dat ze in Zeeland ook zoiets van plan zijn. Maar hoe gaan ze de opbrengsten dan eerlijk verdelen over de vervoerders? Want dat was één van de redenen voor het invoeren van de OV-chipkaart. En om die verdeling goed te krijgen moet je als reiziger dus steeds bij een andere vervoerder inchecken.
In de politiek zie je een trend om daar vanaf te komen, ze willen eenmalig inchecken voor alle vervoerder, maar dan zijn die politici dus vergeten wat ze indertijd hebben besloten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #63 Gepost op: 21 February 2019, 11:19:35 »
Het is dat het niet (meer) kan, maar je zou bijna gaan denken dat het misschien handiger is dat de diesel van Arriva aanhaakt op de sprinter van NS en zo doorgaat naar Arnhem C.. En voor de heenweg naar Tiel, koppelen ze in Elst los.
Maar ja, die marktwerking en nauwe samenwerking tussen de verschillende vervoerders laat hiervoor wat te wensen over, nog losstaand van het te gebruiken materieel.
Of kan een GTW achter een Flirt?

Groet,
Michel
Zelfs als dat technische en organisatorisch (1 maatschappij) mogelijk was, dan kost dat alsnog tijd en ruimte om te koppelen en kruisen. En die ruimte is er dus niet zo veel van op het traject Arnhem-Nijmegen.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #64 Gepost op: 21 February 2019, 11:21:58 »
Ja leuk, zag vandaag in de krant dat ze in Zeeland ook zoiets van plan zijn. Maar hoe gaan ze de opbrengsten dan eerlijk verdelen over de vervoerders? Want dat was één van de redenen voor het invoeren van de OV-chipkaart. En om die verdeling goed te krijgen moet je als reiziger dus steeds bij een andere vervoerder inchecken.
In de politiek zie je een trend om daar vanaf te komen, ze willen eenmalig inchecken voor alle vervoerder, maar dan zijn die politici dus vergeten wat ze indertijd hebben besloten.
Fijn dat de concessieverleners eindelijk aan de reizigers denken. Gewoon de aanname doen dat reizigers voor de kortste reis kiezen en zo de inkomsten verdelen over de vervoerders. (y)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #65 Gepost op: 21 February 2019, 11:39:54 »
Ja leuk, zag vandaag in de krant dat ze in Zeeland ook zoiets van plan zijn. Maar hoe gaan ze de opbrengsten dan eerlijk verdelen over de vervoerders? Want dat was één van de redenen voor het invoeren van de OV-chipkaart. En om die verdeling goed te krijgen moet je als reiziger dus steeds bij een andere vervoerder inchecken.
In de politiek zie je een trend om daar vanaf te komen, ze willen eenmalig inchecken voor alle vervoerder, maar dan zijn die politici dus vergeten wat ze indertijd hebben besloten.
Maar dat gaat helaas niet door: https://nos.nl/artikel/2270563-eenmalig-inchecken-in-ov-komt-er-toch-niet.html
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26864
    • Pagina van klaas
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #66 Gepost op: 21 February 2019, 12:15:23 »
Gewoon de aanname doen dat reizigers voor de kortste reis kiezen en zo de inkomsten verdelen over de vervoerders. (y)
Dat gaat hem niet worden. Net even gecheckt met de NS reisplanner. Van Middelburg naar Geldermalsen sturen ze me over Dordrecht. Daar overstappen  op R-net. Maar als ik er nou voor kies om over 's-Hertogenbosch te reizen met NS, dan krijgt R-net betaald voor een reis die ze niet geleverd hebben. Het hele systeem is juist opgezet om van die aannames af te komen.
Ik weet een veel simpeler oplossing: al die regionale concessies afschaffen en alles weer door NS laten doen. Voor de reiziger veel overzichtelijker.
« Laatst bewerkt op: 21 February 2019, 12:17:28 door Klaas Zondervan »
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #67 Gepost op: 21 February 2019, 12:27:27 »
Ik weet een veel simpeler oplossing: al die regionale concessies afschaffen en alles weer door NS laten doen. Voor de reiziger veel overzichtelijker.
En in deze loopt Zeeland al voorop ;)

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #68 Gepost op: 21 February 2019, 13:43:23 »
Fijn dat de concessieverleners eindelijk aan de reizigers denken. Gewoon de aanname doen dat reizigers voor de kortste reis kiezen en zo de inkomsten verdelen over de vervoerders. (y)
Emmen - Deventer - Arnhem - Nijmegen is het kortst via Almelo met 3x overstappen. De meesten kiezen voor een reis via Zwolle met 1x overstappen.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #69 Gepost op: 21 February 2019, 13:53:10 »
Dat gaat hem niet worden. Net even gecheckt met de NS reisplanner. Van Middelburg naar Geldermalsen sturen ze me over Dordrecht. Daar overstappen  op R-net. Maar als ik er nou voor kies om over 's-Hertogenbosch te reizen met NS, dan krijgt R-net betaald voor een reis die ze niet geleverd hebben. Het hele systeem is juist opgezet om van die aannames af te komen.
Ik weet een veel simpeler oplossing: al die regionale concessies afschaffen en alles weer door NS laten doen. Voor de reiziger veel overzichtelijker.
Via Den Bosch is zowel iets langer als meer overstappen dan de route over Dordrecht dus niet de optimale route en dan niet toegestaan (ik krijg via Den Bosch alleen met een via-station ingesteld trouwens) tenzij je daar in- en uitcheckt. En dat lost het geldprobleem ook weer op.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #70 Gepost op: 21 February 2019, 14:04:07 »
Maar de vraag is of iedereen de hele tijd moet inchecken en uitchecken voor de handvol mensen die Emmen-Nijmegen en Middelburg Geldermalsen reizen. Het lijkt me niet dat veel mensen dat soort reizen dagelijks forensen. ;)

In Londen hebben ze het wel goed geregeld met de OV kaart voor de reiziger: Je kan ongeacht de vervoerder inchecken op je vertrekstation en uitchecken op je bestemming. Steeds meer forensenlijnen worden ook onderdeel van het Overground of Crossrail merk met bijbehorende kleurstelling, maar de concessie wordt wel door een privaat bedrijf geëxploiteerd, maar daar merk je als reiziger niks van. Een beetje zoals Overijssel en Limburg het nu aanpakken dus. Alleen moet je in NL dus wel telkens in en uit checken. De ergste vind ik nog wel Arnhem Centraal naar Arnhem Velperpoort waar 3 maatschappijen rijden... Gelukkig stopt de DB er niet.
« Laatst bewerkt op: 21 February 2019, 14:05:47 door Martijnstein »

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5820
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #71 Gepost op: 21 February 2019, 14:21:57 »
Gelukkig stopt de DB er niet.
Nóg niet.... ;D
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1429
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #72 Gepost op: 21 February 2019, 14:53:50 »
Via Den Bosch is zowel iets langer als meer overstappen dan de route over Dordrecht dus niet de optimale route en dan niet toegestaan (ik krijg via Den Bosch alleen met een via-station ingesteld trouwens) tenzij je daar in- en uitcheckt. En dat lost het geldprobleem ook weer op.  :)

Toch wel degelijk goedkoper, ook via de NS-app. En aangezien het technisch 2 aparte reizen zijn, zou het mij niet verbazen als je ook 2x een relatief duurdere korte reis betaald en het genoemde bedrag via Dordrecht niet klopt. Bij een overstap betaal je weliswaar niet het volledige instaptarief, maar wel de reiskilometers. Dat zal bij een overstap op regionale trein net zo zijn:

Middelburg - Dordrecht is los 18,70 ; Dordrecht - Geldermalsen is los 10,35
Middelburg - Geldermalsen via Den Bosch is 23,50... (via Dordrecht 28 cent duurder)

En bij vertrek na 17u is het ook nog eens veel sneller (20 minuten), want in plaats van een overstap van 32 (!) minuten op Den Bosch, is het dan maar 7 minuten
« Laatst bewerkt op: 21 February 2019, 14:56:01 door Quinzeedied »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #73 Gepost op: 21 February 2019, 15:04:56 »
Vaag, na 17 uur geeft de planner wel via Den Bosch aan als optie. Via Dordrecht zal je wel R-Net tarief betalen, vandaar het prijsverschil.
Als Klaas snel kan rennen is de overstap in de middag op Den Bosch misschien wel haalbaar en ben je 2:07 onderweg.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4755
    • Filmpjes op YouTube
Re: Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
« Reactie #74 Gepost op: 21 February 2019, 15:05:01 »
Ik vond de titel van dit draadje al raar, nu wordt er helemaal afgedwaald. Iemand een hint voor een nieuwe titel?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT