Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 10:22:58
electromotor door Sjack
Vandaag om 10:20:40
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 10:08:57
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door meino
Vandaag om 09:57:23
Bouw van materieel 40 treinstellen door cor_b
Vandaag om 09:57:12
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 09:24:47
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door tothebeach
Vandaag om 09:11:51
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 07:45:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 06:54:59
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
  

Auteur Topic: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975  (gelezen 100611 keer)

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3840
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #255 Gepost op: 09 mei 2021, 17:23:13 »
Via Breukelen, Harmelen en Gouda kan ook.

Mooie updates trouwens, weer genieten.

Groeten,
Jelmer

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #256 Gepost op: 09 mei 2021, 18:22:15 »
Wederom dank allemaal (y)

Het moet de 1x daagse slag Brussel Zuid - Amsterdam WP gaan voorstellen en dan inderdaad non-stop via Amstel, Breukelen en Gouda tot Rotterdam en vanaf daar de bekende route. De trein kan ook kopmaken op Amstel (het is immers een TD trein ;D) en vanaf daar via CS, Haarlem etc. richting Brussel. In het laatste geval moet de stam dan wel andersom staan omdat het stuurstandrijtuig meestal tot Antwerpen C aan de zuidkant van de trein stond.
Groeten,
Richard

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #257 Gepost op: 09 mei 2021, 22:58:18 »
Maar je hebt ook nog een Bnl-tst .......... slag nr. 2?

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #258 Gepost op: 09 mei 2021, 23:10:52 »
Een avondslag als 2e....zou kunnen. Of gewoon 1 slag en dan om-en om met dubbel stel of TD. Het treinstel is ook te combineren met een binnenlandse hondekop die meeloopt tot Rsd en evt. nog een Pec erbij, ook fraai.
Groeten,
Richard

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #259 Gepost op: 10 mei 2021, 21:40:28 »
Als die Belgen eerder waren gaan elektrificeren een slag naar Luik-Guillemins .................

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #260 Gepost op: 17 mei 2021, 20:49:52 »
Ik kwam tot de conclusie dat bij de onderdoorgang van de Boerhavestraat onder het station door, de rijbanen wel erg breed waren en het aantal pijlers eigenlijk te weinig was om de sporen geloofwaardig te ondersteunen. Van vuurpijl-stokken zes nieuwe setjes dubbele steunpilaren gemaakt. hier staat het nog los maar de indruk ie al beter.
Betekent wel dat ik nu nieuwe stoepondergronden mag gaan uitsnijden en 12 pijlers mag aankleden met styreenplaat in plaats van vier. Gelukkig heb ik niks te doen verder 8)






Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22365
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #261 Gepost op: 17 mei 2021, 21:10:40 »
Zo blijf je wel lekker bezig Richard  ;)
En het wordt alleen maar mooier/beter!
Met vriendelijke groet,
Wim

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #262 Gepost op: 17 mei 2021, 21:25:31 »
Zo is dat Wim.
Groeten,
Richard

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #263 Gepost op: 17 mei 2021, 21:52:32 »
Fraai! Goede kleur groen van de brug ook. Heb dezelfde kleur gebruikt voor bovenleidingsmasten.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #264 Gepost op: 17 mei 2021, 22:38:31 »
Hoi Joran, die kleur vind ik zelf ook de beste keus, heb het afgekeken van Klaas hier op het forum, de brug die hij gebouwd heeft ziet er erg goed ermee uit. Voor de toekomstige bovenleidingsmasten op de baan ben ik ook van plan om deze kleur van Vallejo te gebruiken.
Groeten,
Richard

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #265 Gepost op: 30 mei 2021, 20:04:39 »
Afgelopen dagen mij ledig gehouden met de 'landhoofden' van de onderdoorgang, volgens het oude plan ondersteunen deze landhoofden direct het dek waar de sporen op liggen (zie foto hierboven). Uiteindelijk beviel dat niet zo en heb de landhoofden 4 mm lager gemaakt, wat moeizaam gaat zonder zaagtafel met cirkelzaag. Als brugondersteuning dient nu een vierkant-latje die rust op het verlaagde landhoofd.

De stenen deklaag (uit balsahout) loopt nu in de volle lengte door over het 'landhoofd'. Zo lijkt het nog meer op de oude spoorviaducten die in Amsterdam liggen.









In de balsahouten deklaag zijn uitsparingen gemaakt zodat de brugondersteuning er doorheen steekt en rust op het landhoofd. De uiteinden van de deksteenlaag zijn met schuurpapier netjes afgerond en volgen de vorm van het landhoofd eronder.
Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22365
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #266 Gepost op: 30 mei 2021, 20:27:57 »
Goed te zien dat je weer lekker bezig bent Richard!
Mooie constructie wat wel veel tijd zal kosten. Maar dan heb je ook wat  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #267 Gepost op: 31 mei 2021, 18:22:41 »
Als ik je bouwwerk vergelijk met het viaduct van Muiderpoort (was het eerste wat me opviel) ben je verschrikkelijk goed bezig!

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #268 Gepost op: 01 juni 2021, 12:03:55 »
Wim, Freek, fijn die opbeurende veren (y)
Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22365
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #269 Gepost op: 01 juni 2021, 12:04:36 »
 (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Wim