Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door Silvolde
Vandaag om 19:42:31
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
  

Auteur Topic: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975  (gelezen 112832 keer)

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5209
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #255 Gepost op: 09 May 2021, 17:23:13 »
Via Breukelen, Harmelen en Gouda kan ook.

Mooie updates trouwens, weer genieten.

Groeten,
Jelmer

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3273
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #256 Gepost op: 09 May 2021, 18:22:15 »
Wederom dank allemaal (y)

Het moet de 1x daagse slag Brussel Zuid - Amsterdam WP gaan voorstellen en dan inderdaad non-stop via Amstel, Breukelen en Gouda tot Rotterdam en vanaf daar de bekende route. De trein kan ook kopmaken op Amstel (het is immers een TD trein ;D) en vanaf daar via CS, Haarlem etc. richting Brussel. In het laatste geval moet de stam dan wel andersom staan omdat het stuurstandrijtuig meestal tot Antwerpen C aan de zuidkant van de trein stond.
Groeten,
Richard

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #257 Gepost op: 09 May 2021, 22:58:18 »
Maar je hebt ook nog een Bnl-tst .......... slag nr. 2?

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3273
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #258 Gepost op: 09 May 2021, 23:10:52 »
Een avondslag als 2e....zou kunnen. Of gewoon 1 slag en dan om-en om met dubbel stel of TD. Het treinstel is ook te combineren met een binnenlandse hondekop die meeloopt tot Rsd en evt. nog een Pec erbij, ook fraai.
Groeten,
Richard

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #259 Gepost op: 10 May 2021, 21:40:28 »
Als die Belgen eerder waren gaan elektrificeren een slag naar Luik-Guillemins .................

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3273
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #260 Gepost op: 17 May 2021, 20:49:52 »
Ik kwam tot de conclusie dat bij de onderdoorgang van de Boerhavestraat onder het station door, de rijbanen wel erg breed waren en het aantal pijlers eigenlijk te weinig was om de sporen geloofwaardig te ondersteunen. Van vuurpijl-stokken zes nieuwe setjes dubbele steunpilaren gemaakt. hier staat het nog los maar de indruk ie al beter.
Betekent wel dat ik nu nieuwe stoepondergronden mag gaan uitsnijden en 12 pijlers mag aankleden met styreenplaat in plaats van vier. Gelukkig heb ik niks te doen verder 8)






Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 25984
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #261 Gepost op: 17 May 2021, 21:10:40 »
Zo blijf je wel lekker bezig Richard  ;)
En het wordt alleen maar mooier/beter!
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3273
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #262 Gepost op: 17 May 2021, 21:25:31 »
Zo is dat Wim.
Groeten,
Richard

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1541
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #263 Gepost op: 17 May 2021, 21:52:32 »
Fraai! Goede kleur groen van de brug ook. Heb dezelfde kleur gebruikt voor bovenleidingsmasten.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3273
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #264 Gepost op: 17 May 2021, 22:38:31 »
Hoi Joran, die kleur vind ik zelf ook de beste keus, heb het afgekeken van Klaas hier op het forum, de brug die hij gebouwd heeft ziet er erg goed ermee uit. Voor de toekomstige bovenleidingsmasten op de baan ben ik ook van plan om deze kleur van Vallejo te gebruiken.
Groeten,
Richard

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3273
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #265 Gepost op: 30 May 2021, 20:04:39 »
Afgelopen dagen mij ledig gehouden met de 'landhoofden' van de onderdoorgang, volgens het oude plan ondersteunen deze landhoofden direct het dek waar de sporen op liggen (zie foto hierboven). Uiteindelijk beviel dat niet zo en heb de landhoofden 4 mm lager gemaakt, wat moeizaam gaat zonder zaagtafel met cirkelzaag. Als brugondersteuning dient nu een vierkant-latje die rust op het verlaagde landhoofd.

De stenen deklaag (uit balsahout) loopt nu in de volle lengte door over het 'landhoofd'. Zo lijkt het nog meer op de oude spoorviaducten die in Amsterdam liggen.









In de balsahouten deklaag zijn uitsparingen gemaakt zodat de brugondersteuning er doorheen steekt en rust op het landhoofd. De uiteinden van de deksteenlaag zijn met schuurpapier netjes afgerond en volgen de vorm van het landhoofd eronder.
Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 25984
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #266 Gepost op: 30 May 2021, 20:27:57 »
Goed te zien dat je weer lekker bezig bent Richard!
Mooie constructie wat wel veel tijd zal kosten. Maar dan heb je ook wat  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #267 Gepost op: 31 May 2021, 18:22:41 »
Als ik je bouwwerk vergelijk met het viaduct van Muiderpoort (was het eerste wat me opviel) ben je verschrikkelijk goed bezig!

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3273
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #268 Gepost op: 01 June 2021, 12:03:55 »
Wim, Freek, fijn die opbeurende veren (y)
Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 25984
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #269 Gepost op: 01 June 2021, 12:04:36 »
 (y) (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim