Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:59:17
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Torikoos
Vandaag om 17:48:40
Ronald doet de Fork Challenge! door Torikoos
Vandaag om 17:34:00
Zelfbouw draaischijf 3D printer - Rocrail WIO Raspberry Pico (W) door Peter.v.L
Vandaag om 17:17:00
S88n bus splitsen door Dave.......
Vandaag om 17:06:53
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch.. door Martijn1974
Vandaag om 16:59:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 16:35:18
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 16:31:45
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 16:21:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Wisselwachter
Vandaag om 16:17:58
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 15:51:36
PB Models, ICR-rijtuigen door Ralf Wittkamp
Vandaag om 15:45:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 15:43:26
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:40:46
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 13:54:47
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 13:35:45
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 13:17:15
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 13:07:13
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 13:00:33
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 12:16:43
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:04:32
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door spoorijzer
Vandaag om 11:17:51
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:21:16
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:44:21
Roco Plan T door grossraumwagen
Vandaag om 08:33:30
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:33:24
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Jelmer
Vandaag om 08:22:47
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 08:15:28
20 jaar BNLS door prutser
Vandaag om 08:08:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:47:50
  

Auteur Topic: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975  (gelezen 112620 keer)

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5167
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #255 Gepost op: 09 May 2021, 17:23:13 »
Via Breukelen, Harmelen en Gouda kan ook.

Mooie updates trouwens, weer genieten.

Groeten,
Jelmer

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3250
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #256 Gepost op: 09 May 2021, 18:22:15 »
Wederom dank allemaal (y)

Het moet de 1x daagse slag Brussel Zuid - Amsterdam WP gaan voorstellen en dan inderdaad non-stop via Amstel, Breukelen en Gouda tot Rotterdam en vanaf daar de bekende route. De trein kan ook kopmaken op Amstel (het is immers een TD trein ;D) en vanaf daar via CS, Haarlem etc. richting Brussel. In het laatste geval moet de stam dan wel andersom staan omdat het stuurstandrijtuig meestal tot Antwerpen C aan de zuidkant van de trein stond.
Groeten,
Richard

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #257 Gepost op: 09 May 2021, 22:58:18 »
Maar je hebt ook nog een Bnl-tst .......... slag nr. 2?

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3250
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #258 Gepost op: 09 May 2021, 23:10:52 »
Een avondslag als 2e....zou kunnen. Of gewoon 1 slag en dan om-en om met dubbel stel of TD. Het treinstel is ook te combineren met een binnenlandse hondekop die meeloopt tot Rsd en evt. nog een Pec erbij, ook fraai.
Groeten,
Richard

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #259 Gepost op: 10 May 2021, 21:40:28 »
Als die Belgen eerder waren gaan elektrificeren een slag naar Luik-Guillemins .................

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3250
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #260 Gepost op: 17 May 2021, 20:49:52 »
Ik kwam tot de conclusie dat bij de onderdoorgang van de Boerhavestraat onder het station door, de rijbanen wel erg breed waren en het aantal pijlers eigenlijk te weinig was om de sporen geloofwaardig te ondersteunen. Van vuurpijl-stokken zes nieuwe setjes dubbele steunpilaren gemaakt. hier staat het nog los maar de indruk ie al beter.
Betekent wel dat ik nu nieuwe stoepondergronden mag gaan uitsnijden en 12 pijlers mag aankleden met styreenplaat in plaats van vier. Gelukkig heb ik niks te doen verder 8)






Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 25934
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #261 Gepost op: 17 May 2021, 21:10:40 »
Zo blijf je wel lekker bezig Richard  ;)
En het wordt alleen maar mooier/beter!
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3250
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #262 Gepost op: 17 May 2021, 21:25:31 »
Zo is dat Wim.
Groeten,
Richard

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1541
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #263 Gepost op: 17 May 2021, 21:52:32 »
Fraai! Goede kleur groen van de brug ook. Heb dezelfde kleur gebruikt voor bovenleidingsmasten.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3250
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #264 Gepost op: 17 May 2021, 22:38:31 »
Hoi Joran, die kleur vind ik zelf ook de beste keus, heb het afgekeken van Klaas hier op het forum, de brug die hij gebouwd heeft ziet er erg goed ermee uit. Voor de toekomstige bovenleidingsmasten op de baan ben ik ook van plan om deze kleur van Vallejo te gebruiken.
Groeten,
Richard

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3250
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #265 Gepost op: 30 May 2021, 20:04:39 »
Afgelopen dagen mij ledig gehouden met de 'landhoofden' van de onderdoorgang, volgens het oude plan ondersteunen deze landhoofden direct het dek waar de sporen op liggen (zie foto hierboven). Uiteindelijk beviel dat niet zo en heb de landhoofden 4 mm lager gemaakt, wat moeizaam gaat zonder zaagtafel met cirkelzaag. Als brugondersteuning dient nu een vierkant-latje die rust op het verlaagde landhoofd.

De stenen deklaag (uit balsahout) loopt nu in de volle lengte door over het 'landhoofd'. Zo lijkt het nog meer op de oude spoorviaducten die in Amsterdam liggen.









In de balsahouten deklaag zijn uitsparingen gemaakt zodat de brugondersteuning er doorheen steekt en rust op het landhoofd. De uiteinden van de deksteenlaag zijn met schuurpapier netjes afgerond en volgen de vorm van het landhoofd eronder.
Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 25934
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #266 Gepost op: 30 May 2021, 20:27:57 »
Goed te zien dat je weer lekker bezig bent Richard!
Mooie constructie wat wel veel tijd zal kosten. Maar dan heb je ook wat  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #267 Gepost op: 31 May 2021, 18:22:41 »
Als ik je bouwwerk vergelijk met het viaduct van Muiderpoort (was het eerste wat me opviel) ben je verschrikkelijk goed bezig!

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3250
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #268 Gepost op: 01 June 2021, 12:03:55 »
Wim, Freek, fijn die opbeurende veren (y)
Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 25934
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #269 Gepost op: 01 June 2021, 12:04:36 »
 (y) (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim