Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door mass am see
Vandaag om 16:18:47
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door henk
Vandaag om 16:10:25
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 15:57:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Gewoon wat busfoto's door Ronald69
Vandaag om 15:38:03
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ben
Vandaag om 15:32:10
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 15:28:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 14:52:20
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
  

Auteur Topic: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975  (gelezen 100923 keer)

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #255 Gepost op: 09 mei 2021, 17:23:13 »
Via Breukelen, Harmelen en Gouda kan ook.

Mooie updates trouwens, weer genieten.

Groeten,
Jelmer

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3009
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #256 Gepost op: 09 mei 2021, 18:22:15 »
Wederom dank allemaal (y)

Het moet de 1x daagse slag Brussel Zuid - Amsterdam WP gaan voorstellen en dan inderdaad non-stop via Amstel, Breukelen en Gouda tot Rotterdam en vanaf daar de bekende route. De trein kan ook kopmaken op Amstel (het is immers een TD trein ;D) en vanaf daar via CS, Haarlem etc. richting Brussel. In het laatste geval moet de stam dan wel andersom staan omdat het stuurstandrijtuig meestal tot Antwerpen C aan de zuidkant van de trein stond.
Groeten,
Richard

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #257 Gepost op: 09 mei 2021, 22:58:18 »
Maar je hebt ook nog een Bnl-tst .......... slag nr. 2?

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3009
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #258 Gepost op: 09 mei 2021, 23:10:52 »
Een avondslag als 2e....zou kunnen. Of gewoon 1 slag en dan om-en om met dubbel stel of TD. Het treinstel is ook te combineren met een binnenlandse hondekop die meeloopt tot Rsd en evt. nog een Pec erbij, ook fraai.
Groeten,
Richard

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #259 Gepost op: 10 mei 2021, 21:40:28 »
Als die Belgen eerder waren gaan elektrificeren een slag naar Luik-Guillemins .................

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3009
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #260 Gepost op: 17 mei 2021, 20:49:52 »
Ik kwam tot de conclusie dat bij de onderdoorgang van de Boerhavestraat onder het station door, de rijbanen wel erg breed waren en het aantal pijlers eigenlijk te weinig was om de sporen geloofwaardig te ondersteunen. Van vuurpijl-stokken zes nieuwe setjes dubbele steunpilaren gemaakt. hier staat het nog los maar de indruk ie al beter.
Betekent wel dat ik nu nieuwe stoepondergronden mag gaan uitsnijden en 12 pijlers mag aankleden met styreenplaat in plaats van vier. Gelukkig heb ik niks te doen verder 8)






Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22440
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #261 Gepost op: 17 mei 2021, 21:10:40 »
Zo blijf je wel lekker bezig Richard  ;)
En het wordt alleen maar mooier/beter!
Met vriendelijke groet,
Wim

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3009
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #262 Gepost op: 17 mei 2021, 21:25:31 »
Zo is dat Wim.
Groeten,
Richard

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #263 Gepost op: 17 mei 2021, 21:52:32 »
Fraai! Goede kleur groen van de brug ook. Heb dezelfde kleur gebruikt voor bovenleidingsmasten.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3009
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #264 Gepost op: 17 mei 2021, 22:38:31 »
Hoi Joran, die kleur vind ik zelf ook de beste keus, heb het afgekeken van Klaas hier op het forum, de brug die hij gebouwd heeft ziet er erg goed ermee uit. Voor de toekomstige bovenleidingsmasten op de baan ben ik ook van plan om deze kleur van Vallejo te gebruiken.
Groeten,
Richard

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3009
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #265 Gepost op: 30 mei 2021, 20:04:39 »
Afgelopen dagen mij ledig gehouden met de 'landhoofden' van de onderdoorgang, volgens het oude plan ondersteunen deze landhoofden direct het dek waar de sporen op liggen (zie foto hierboven). Uiteindelijk beviel dat niet zo en heb de landhoofden 4 mm lager gemaakt, wat moeizaam gaat zonder zaagtafel met cirkelzaag. Als brugondersteuning dient nu een vierkant-latje die rust op het verlaagde landhoofd.

De stenen deklaag (uit balsahout) loopt nu in de volle lengte door over het 'landhoofd'. Zo lijkt het nog meer op de oude spoorviaducten die in Amsterdam liggen.









In de balsahouten deklaag zijn uitsparingen gemaakt zodat de brugondersteuning er doorheen steekt en rust op het landhoofd. De uiteinden van de deksteenlaag zijn met schuurpapier netjes afgerond en volgen de vorm van het landhoofd eronder.
Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22440
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #266 Gepost op: 30 mei 2021, 20:27:57 »
Goed te zien dat je weer lekker bezig bent Richard!
Mooie constructie wat wel veel tijd zal kosten. Maar dan heb je ook wat  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #267 Gepost op: 31 mei 2021, 18:22:41 »
Als ik je bouwwerk vergelijk met het viaduct van Muiderpoort (was het eerste wat me opviel) ben je verschrikkelijk goed bezig!

Freek J.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3009
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #268 Gepost op: 01 juni 2021, 12:03:55 »
Wim, Freek, fijn die opbeurende veren (y)
Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22440
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #269 Gepost op: 01 juni 2021, 12:04:36 »
 (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Wim