Nee hoor. Men wil toch echt een machinist voorin hebben.
De Flirt is als een tussenserie besteld om verhoging capaciteit op te vangen. Deze kon snel geleverd worden omdat het een model is dat zo van het 'schap' af te halen was. SNG zat toen al in de pen. Sec gesproken gaat NS nu van 3 modellen (SGM, DD-AR, DDM-1) naar wederom 3 modellen, waarbij aangetekend kan worden dat de Flirt bij Stadler in onderhoud kan blijven/gaan.
DDM-1 is geen sprintermaterieel maar intercity.
Goed te zien dat de Europese treinmarkt, die jarenlang werd gedomineerd door Alstom, Bombardier en Siemens nu wat meer concurrentie krijgt. Stadler is sinds een tiental jaar een belangrijke speler geworden en de laatste twee jaar heeft CAF echt een groot aantal aanbestedingen gewonnen.
Dus we moeten hier dan ook maar achter blijven lopen zoals in die landen? Menig minder valide of slecht ter been zijnde mensen zijn daar blij mee dat ze hier wonen en niet in de landen die jij nu opnoemt.En reken maar dat die discussie onder die mensen wel degelijk speelt in een aantal van die landen.