Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Piko A track met bedding past niet
door
Ronnor
Vandaag
om 09:02:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Benrail
Vandaag
om 08:58:32
Gewoon wat busfoto's
door
Teun
Vandaag
om 08:52:21
Laag-Baarlo
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:29:37
19 Toen
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:24:01
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
Vandaag
om 08:07:24
Rheinburg, TP V/VI
door
Frank 123
Vandaag
om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan?
door
HuubvG
Vandaag
om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Biessendorf
Vandaag
om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0)
door
roadster36
Vandaag
om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
bask185
Vandaag
om 00:41:29
Schrootplaats
door
ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0
door
Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Raadplaatje
door
Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool
door
Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ?
door
hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels
door
Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0
door
Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Opvangen ontsporing in klimspiraal
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Opvangen ontsporing in klimspiraal (gelezen 4215 keer)
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 3840
Re: Opvangen ontsporing in klimspiraal
«
Reactie #15 Gepost op:
18 december 2018, 17:27:21 »
Dat kan ook, maar loop je dan niet het risico dat kleine deeltjes zoals trapjes blijven haken en afbreken? De manier zou schade vrij moeten zijn
Edit, dit is om te voorkomen dat ze ontsporen en vallen, niet om ze op te vangen bij calamiteiten
«
Laatst bewerkt op: 18 december 2018, 17:30:03 door MDK193
»
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25304
Re: Opvangen ontsporing in klimspiraal
«
Reactie #16 Gepost op:
18 december 2018, 20:57:35 »
Wat had jij dan voor ogen? Een soort klapdeurtjes zoals bij de Amsterdamse tram? Dat ga je op den duur toch op je treinen zien.
Het beste is om te voorkomen dat wagens los raken.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Wim Hesselink
Offline
Berichten: 866
Re: Opvangen ontsporing in klimspiraal
«
Reactie #17 Gepost op:
18 december 2018, 21:36:37 »
Ik sluit me bij Klaas aan. Je wilt niet dar er telkens iets langs je treinen wrijft. Beter voorkomen dat er iets losraakt. Hans gaf aan dat het meestal de Fleischmann kortkoppeling is die problemen geeft. Misschien die dan maar vervangen door een andere?
En als je toch iets wilt dat voorkomt dat losgeraakte wagens de hele helix afrollen, dan heb je iets van een sluis nodig. Dus een soort van deur die alleen open is als een trein er langs moet en weer sluit nadat een trein is gepasseerd. Net als de moderne klapdeurtjes bij de (huidige) trams bij het grootbedrijf. Een wagen kan dan maximaal 1 blok terugrollen.
Maar of dat nu echt is wat je wilt....?
Groet, Wim
Gelogd
Nieuwe baan:
Kurtscheid
Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256
Remco_Nzo
Offline
Berichten: 275
Re: Opvangen ontsporing in klimspiraal
«
Reactie #18 Gepost op:
18 december 2018, 22:50:24 »
Of als de helix maar in 1 richting bereden word zou je iets tussen de rails kunnen maken zoals op de helling van een achtbaan (je weet wel, het kenmerkende takke-takke-takke-takke geluid.) in de vorm van een 'flexibele weerhaak'.
Ze doen dat ook bij de uitrit van het auto-verhuurbedrijf. Je kan er maar in 1 richting over heen rijden, in de andere richting blijven de haken recht overeind staan.
Of met servos een armpje tussen de rails omhoog doen als de trein gepasseerd is.
In beide gevallen geen zichtbare slijtage aan de zijkanten.
Maar het blijft lapwerk, eigenlijk moet je het probleem oplossen ipv workarounds verzinnen. (inderdaad wat Klaas zegt)
Remco.
Gelogd
N-spoor in de koelkast gezet - nu heerlijk bezig met LGB op zolder (dcc, multimaus, massoth, mardec, arloco)
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Opvangen ontsporing in klimspiraal