Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025  (gelezen 6165 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4133
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Gepost op: 17 november 2018, 19:49:59 »
Er komt een directe trein tussen Eindhoven naar Düsseldorf. Staatssecretaris Van Veldhoven heeft een plan daarvoor voorgelegd aan de Tweede Kamer. Reizigers kunnen tussen Eindhoven en Düsseldorf nu ook al met de trein, maar dan moeten ze overstappen in Venlo.

Door de directe verbinding zouden mensen nog maar 1 uur en 40 minuten over de reis doen. Nu is de reistijd zo'n 2 uur. De verwachting is dat de verandering zo'n 250.000 extra reizigers zal opleveren, een stijging van 40 procent.

Van Veldhoven praat over de verbinding met Duitsland. Ze verwacht dat die in 2025 een feit is. Volgens de staatssecretaris kan over een paar weken met de aanbesteding worden begonnen. Daarna moeten treinen worden besteld en geleverd die zowel op het Duitse als het Nederlandse spoor kunnen rijden.

De staatssecretaris vindt dat ook op andere plaatsen betere internationale treinverbindingen moeten komen. Ze wil bijvoorbeeld kortere reistijden tussen Amsterdam en Berlijn en meer treinen tussen Amsterdam en Londen.

Bron www.nos.nl en teletekst
« Laatst bewerkt op: 17 november 2018, 19:51:49 door VAM65. Reden: bron toegevoegd »

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2018, 20:39:11 »
Als inwoner van Eindhoven e.o. zou ik het niet erg vinden als Hitachi mee mag en wil doen met de aanbesteding. In Engeland rijdt de Class 800 HST met veel succes. Hornby heeft er een fraai model van gemaakt. In principe kunnen dit type treinen met bovenleiding, of met een dieselmotor rijden. Of beide. En er zijn plannen voor accu- en waterstofversies.



Gr, Hans

ReneN

  • Gast
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2018, 21:09:12 »
Wel goed dat de minister zich hier voor inzet maar toch een wat raar initiatief. Nog niet zo heel lang geleden is namelijk de verbinding Den Haag - Eindhoven - Keulen juist opgeheven, dus het is toch enigszins oude wijn in nieuwe zakken... of dit beter gaat lopen? Volgens de NRC bestaat namelijk het idee om de trein verder te laten rijden naar jawel, Rotterdam en Den Haag.

En of hier echt nieuw materieel voor nodig is? Eindhoven - Düsseldorf is namelijk maar 100 km in rechte lijn. Doet wat denken aan de NBDS tussen Boxtel en Wesel, ook 100 km. Dan volstaan bicourante locs met rijtuigen ook wel, al is ICR zo'n beetje aan het eind van zijn Latijn met een leeftijd van bijna 40 jaar. Die kunnen zo langzamerhand richting sloop.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2018, 23:10:17 »
Nou Rene, ICR is wat het beste rijdt op Nederlandse rails. Ben altijd blij als ik de IC naar Eindhoven haal in de middag. Rijdt veel beter dan de VIRM in de ochtend, om maar te zwijgen van het aftandse SGM waarin ik meestal Den Haag moet verlaten...
Groet, Frank

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2018, 12:13:27 »
Als inwoner van Eindhoven e.o. zou ik het niet erg vinden als Hitachi mee mag en wil doen met de aanbesteding. In Engeland rijdt de Class 800 HST met veel succes. Hornby heeft er een fraai model van gemaakt. In principe kunnen dit type treinen met bovenleiding, of met een dieselmotor rijden. Of beide. En er zijn plannen voor accu- en waterstofversies.


Gr, Hans
Het aanbesteden gaat over het uitvoeren van de beoogde dienst, niet over een materieel aankoop ervoor.

Het kan best zijn dat een vervoerder er bestaand materieel voor zal gebruiken en er dus helemaal geen nieuw materieel nodig zal zijn.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2018, 14:29:35 »
Rijdt veel beter dan de VIRM in de ochtend,
Neem je hem toch in de middag ;D Gaat het een stuk beter  ::)
om maar te zwijgen van het aftandse SGM waarin ik meestal Den Haag moet verlaten...
Je moet helemaal niks. :P Je kan altijd even iets langer wachten op, en daar geef ik wel gelijk in, beter materieel. SGMm is pas echt aan het einde van z'n levensduur.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

JKER

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2018, 12:57:55 »
Afgezien van het 'me-too' gehalte in:
https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2018/11/21/raadslid-breda-wil-dat-directe-trein-eindhoven-dusseldorf-in-breda-stopt/

deze rare zinsnede:

"Daarbij wordt de huidige intercity van Utrecht naar Venlo ‘geknipt’ op Eindhoven: de trein rijdt dan niet meer door naar Venlo, maar stopt op Eindhoven en gaat dan verder naar Düsseldorf. Treinreizigers met bestemming Venlo moeten daardoor op Eindhoven overstappen op een andere trein".

Really?

ReneN

  • Gast
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #7 Gepost op: 22 november 2018, 14:43:52 »
Snap eigenlijk ook niet wat er zo bijzonder is aan deze verbinding... de IC Den Haag-Keulen heeft decennia gereden en nu wordt er gedaan of het iets geheel nieuws is. Eerst verbindingen schrappen, daarna met "verbeteringen" komen. Lijkt wel Haagse inkomenspolitiek.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2018, 14:46:51 door ReneN »

JKER

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #8 Gepost op: 22 november 2018, 14:53:55 »
Ik bedoelde wat anders: komt er Duitsland-geschikt materieel vanaf Ut, dat even wacht in Ehv en stopt niet Vl, maar rechtstreeks door naar Düsseldorf?
Ik had het andersom begrepen: de VIRMs rijden tot Vl zoals het nu gebeurd (overigens loopt het materieel toch vanaf Sh?).
Wil je naar Duitsland kun je in Ehv al overstappen ipv Vl.

Dat die trein vanaf Ehv dan niet meer in Vl stopt snap ik overigens ook niet: als het de huidige verbinding vanaf Vl vervangt, hoe laat je de geachte clientele in Vl dan instappen?

Volgens mij is dit ofwel de dichterlijke vrijheid van de schrijver, of ze heeft het niet gesnapt.

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #9 Gepost op: 22 november 2018, 15:01:22 »
De zin is vrij onhandig opgesteld.

Het idee zoals ik dat begrepen heb, is dat de 3500 Schiphol - Venlo één per half uur eindigt op Eindhoven, en in plaats daarvan de IC Eindhoven - Düsseldorf in het pad naar Venlo zal rijden, waardoor er dus een overstap op Eindhoven nodig is voor de richting Venlo en verder.
***** ****

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #10 Gepost op: 22 november 2018, 16:30:18 »
"Er komt een directe trein tussen Eindhoven naar Düsseldorf".
Afgezien van het taalaspect: dat is wel erg stellig en loopt wel wat op de feiten vooruit. Het is "alleen maar" een voorstel van de Minister.
Er zijn nog heel wat hobbels te nemen voor de eerste trein inderdaad rijdt (als het doorgaat).

Dirk

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #11 Gepost op: 22 november 2018, 19:31:46 »
Afgezien van het 'me-too' gehalte in:
https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2018/11/21/raadslid-breda-wil-dat-directe-trein-eindhoven-dusseldorf-in-breda-stopt/
Laat dat raadslid lekker effe zinnig gaan nadenken  :-X
Waarom zou alles wat nu internationaal is ,ineens perse via breda moeten  ???
Het geneuzel om de Benelux al te laten stoppen daar via een omweg is al erg zat en helpt mijn inziens de efficiëntie niet echt.
Maar om dan ook nog te verwachten dat men een trein van Ehv ri Dusseldorf te laten voor rijden in Breda is mijn inziens al helemaal (mag ik niet zeggen) :-X
Nog even en men wil de thalys en eurostar er ook nog hebben,alsof überhaupt de mogelijkheden bestaan daar om zoiets al te willen/kwijt te kunnen.
Zo boeiend is Breda nou ook weer niet,laat staan dat de spoor capaciteit er is om eender welke internationale trein er nog bij te willen/kunnen hebben daar  ???
(het is breda,geen internationaal spoor knoop punt,wat dreigt weg te kwijnen als men niet meer "aanzien" verwerft)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #12 Gepost op: 22 november 2018, 19:43:09 »
Nou ben ik toevallig gisteren naar Brussel heen en weer geweest. En er stappen verbazend veel mensen in of uit in Breda. Volgens mij is Breda de poort naar de HSL voor heel Brabant.

Op de terugweg maakte de trein trouwens een noodstop ergens tussen Atnwerpen en de grens. Heel normaal aldus de conducteur en het zou een minuut of 10 duren om een loc te resetten.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ReneN

  • Gast
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #13 Gepost op: 22 november 2018, 21:05:22 »
Citaat
Nog even en men wil de Thalys en Eurostar er ook nog hebben, alsof überhaupt de mogelijkheden bestaan daar om zoiets al te willen/kwijt te kunnen

Dat is nou net het punt, in Breda en heel Noord-Brabant is er behalve de onbetrouwbare Beneluxtrein helemaal niks wat direct aansluiting geeft naar het buitenland... niet naar Parijs, niet naar Londen en voorlopig ook niet naar Duitsland. Nogal triest... Het gaat niet om Breda zelf, maar om de hele regio Arnhem-Nijmegen en Den Bosch-Tilburg-Eindhoven die ook wel eens rechtstreeks naar Londen of Parijs wil. Doelgroep van een kleine 1 miljoen mensen.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2018, 21:08:56 door ReneN »

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #14 Gepost op: 23 november 2018, 17:59:57 »
Dan zou je gezien de huidige infra en de ligging van station Breda toch gaan zeggen,dat men dat verkeerd heeft aangepakt.
(het ligt immers haaks op de HSL en je word dus verplicht om een soort driehoeks verbinding te gaan uitvoeren om zoiets mogelijk te maken)
Het zou dus wellicht wenselijk zijn als diverse plekken dat echt willen om een gezamenlijk compromis te zoeken voor een aansluiting op zulke treinen.
De HSL effe verschuiven is geen optie en de ruimte en capaciteit om t effe in te passen in de huidige infra is een groot kostenplaatje.
Kortom voor nu rest iedereen enkel maar naar bv Rtd of Den Haag te reizen of verder naar beneden in t land(en verder)
De vraag blijft dan,zijn aanpassingen aan de sporen+infra die nieuw gebouwd moet worden die die treinen nu gebruiken en de reistijd,het financieel waard ??
Kan de potentie van 1 miljoen reizigers meer, opwegen tegen al de aanpassingen die men zou moeten doen om extra internationale treinen te krijgen waar ze nu niet zijn ??
Ikzelf twijfel eraan  :-X
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0