Dan zou je gezien de huidige infra en de ligging van station Breda toch gaan zeggen,dat men dat verkeerd heeft aangepakt.(het ligt immers haaks op de HSL en je word dus verplicht om een soort driehoeks verbinding te gaan uitvoeren om zoiets mogelijk te maken)Het zou dus wellicht wenselijk zijn als diverse plekken dat echt willen om een gezamenlijk compromis te zoeken voor een aansluiting op zulke treinen.De HSL effe verschuiven is geen optie en de ruimte en capaciteit om t effe in te passen in de huidige infra is een groot kostenplaatje.Kortom voor nu rest iedereen enkel maar naar bv Rtd of Den Haag te reizen of verder naar beneden in t land(en verder)De vraag blijft dan,zijn aanpassingen aan de sporen+infra die nieuw gebouwd moet worden die die treinen nu gebruiken en de reistijd,het financieel waard ??Kan de potentie van 1 miljoen reizigers meer, opwegen tegen al de aanpassingen die men zou moeten doen om extra internationale treinen te krijgen waar ze nu niet zijn ??Ikzelf twijfel eraan
Via zo’n driehoek. Irritant rijdrovend, dat wel. Het zorgt ervoor dat de huidige verbinding naar Brussel niet veel sneller is dan de oude trein over Roosendaal. Maar weer handig voor mensen die nu in Breda kunnen overstappen.
blablabla
IC Brussel is ten zuiden van Breda helemaal niet zo goed gevuld.
Waar lees je dat? En weet je dan ook wat voor soort reizigers dit zijn? M.a.w. internationale reizigers?
Ik had altijd grote voorkeur voor de gewone trein over Roosendaal. Niet duur, comfortabel, betrouwbaar, niet eens heel veel trager als je in Rotterdam instapt. De trein over Breda is een stuk duurder en nauwelijks sneller.