Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 06:59:04
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 05:08:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
  

Auteur Topic: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025  (gelezen 6209 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #15 Gepost op: 23 november 2018, 20:11:24 »
Ik denk dat je alweer te moeilijk denkt met het aanpassen van de infra voor zo'n verbinding, dat gaat nooit gebeuren voor zulks en dat geld is wel beter te besteden binnen het spoor.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #16 Gepost op: 30 november 2018, 08:30:36 »
Dan zou je gezien de huidige infra en de ligging van station Breda toch gaan zeggen,dat men dat verkeerd heeft aangepakt.
(het ligt immers haaks op de HSL en je word dus verplicht om een soort driehoeks verbinding te gaan uitvoeren om zoiets mogelijk te maken)
Het zou dus wellicht wenselijk zijn als diverse plekken dat echt willen om een gezamenlijk compromis te zoeken voor een aansluiting op zulke treinen.
De HSL effe verschuiven is geen optie en de ruimte en capaciteit om t effe in te passen in de huidige infra is een groot kostenplaatje.
Kortom voor nu rest iedereen enkel maar naar bv Rtd of Den Haag te reizen of verder naar beneden in t land(en verder)
De vraag blijft dan,zijn aanpassingen aan de sporen+infra die nieuw gebouwd moet worden die die treinen nu gebruiken en de reistijd,het financieel waard ??
Kan de potentie van 1 miljoen reizigers meer, opwegen tegen al de aanpassingen die men zou moeten doen om extra internationale treinen te krijgen waar ze nu niet zijn ??
Ikzelf twijfel eraan  :-X

En hoe rijdt de trein uit Breda nu dan naar Antwerpen?...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #17 Gepost op: 30 november 2018, 08:43:44 »
Via zo’n driehoek. Irritant rijdrovend, dat wel. Het zorgt ervoor dat de huidige verbinding naar Brussel niet veel sneller is dan de oude trein over Roosendaal. Maar weer handig voor mensen die nu in Breda kunnen overstappen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #18 Gepost op: 30 november 2018, 10:16:12 »
Dat weet ik. Het ging mij om de reactie op Rene zijn idee voor een directe verbinding tussen (Den Bosch/Arnhem -) Breda - Londen/Parijs waarvoor de infra aangepast zou moeten worden, als men even op de kaart kijkt zie je dat dat niet nodig is. Al zie ik Thalys of Eurostar geen treindienst starten in die richting, misschien dat de NS dat ooit gaat doen met de ICNG.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #19 Gepost op: 30 november 2018, 12:24:25 »
Provincie limburg en gemeente heerlen waren afgelopen jaar  bezig om intercity eindhoven heerlen dusseldorf te presenteren echter sinds paar maanden echter niks meer vernomen.
Waarbij electrificatie eerste stap was,nou nog de spoorverdubbeling tussen heerlen en landgraaf.
Persoonlijk vindt ik het idee om zon intercity te laten rijden niet nodig.
Spoor traject eindhoven sittard is al aardig vol met goederen stoptreinen en gewone intercity,en de lijn is erg kwetsbaar veel incidenten rond weert/roermond vaak laatste tijd in nieuws.
Dan vindt ik eindhoven arhem dusseldorf doortrekken veel beter en met traxx locs.
groet dennie

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1536
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #20 Gepost op: 30 november 2018, 14:05:44 »
Via zo’n driehoek. Irritant rijdrovend, dat wel. Het zorgt ervoor dat de huidige verbinding naar Brussel niet veel sneller is dan de oude trein over Roosendaal. Maar weer handig voor mensen die nu in Breda kunnen overstappen.
En dan moet je bij Zaventem ook nog door die diabolo. Niet handig als je uit de Randstad komt.
Eigenlijk moet er een IC komen die een rondje om de Kempen/ door Vlaams/Noord Brabant rijdt met goede, snelle grensoverschrijdende verbindingen tussen Breda-Antwerpen en Maastricht-Luik-Hasselt.

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #21 Gepost op: 30 november 2018, 19:11:04 »
Ik zie het probleem van de driehoek niet zo?
Als je vindt dat het teveel tijd kost dan zorg je dat je een trein neemt die Breda voorbij rijdt.
De driehoek is er voor reizigers van en naar Breda.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #22 Gepost op: 30 november 2018, 19:34:54 »
Volgens mij zijn die er niet meer. Alle IC International treinen tussen Amsterdam en Brussel gaan over Breda. Het kost een minuut of 20.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #23 Gepost op: 01 december 2018, 19:51:09 »
En je gaat niet door voor de koelkast victor.
Dat is nou juist een "hot item" ,doordat het kleine jengelende kind genaamd breda een aansluiting wilde/eiste op de internationale verbinding Amsterdam-Brussel, "raast" elke trein nu dus over die ****** spoordriehoek op de heen en terug weg om enkel Breda aan te doen ::)
Ofwel wil je naar belgie met een ic dan ga je verplicht mee naar Breda,wil je vanuit Belgie naar Amsterdam mag je 1st verplicht mee naar Breda.
T slaat nergens op,je hebt als reiziger geen optie,het is of dit of je gaat gewoon niet  >:(
Was het nou nog zo dat men b.v. trein 1 via Breda reed en de andere (trein 2) knalt daar lekker voorbij,dan had je nog keus gehad,die is er nu dus niet.
Bovendien vind men deze beslissing nuttiger dan bv een trein deels via de oude lijn laten rijden tussen Amsterdam en Brussel,en de andere via de hsl zonder de oude stations aan te doen van de voormalige Benelux.
Waarbij ik me zelf afvraag ( ja nog steeds) wat meer reizigers en tijdwinst oplever(t)/de, de oude lijn/benelux deels behouden tussen Rotterdam en de grens,of nu alles via Breda laten rijden  ::)
« Laatst bewerkt op: 01 december 2018, 21:21:45 door Bert van Gelder »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #24 Gepost op: 03 december 2018, 01:08:00 »
Je vergeet het alleen dat een trein niet alleen voor jou alleen rijdt.

Als het rijden via Breda ervoor zorgt dat er meer mensen gebruik maken ervan, en de reistijd word daar niet belachelijk langer door kan dat zorgen dat de trein een stuk beter uit zijn kosten komt.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #25 Gepost op: 03 december 2018, 07:20:09 »
Alleen de reistijd wordt wel substantieel langer en de IC Brussel is ten zuiden van Breda helemaal niet zo goed gevuld.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #26 Gepost op: 03 december 2018, 08:23:20 »
blablabla
Die keus is er wel en heet de Thalys, kost wat meer maar gaat ook sneller. Ik lees ook dat je de Benelux weer via Haarlem wilt laten rijden in plaats van Schiphol? Volgens mij rijdt de Benelux via Breda omdat het anders een te grote concurrent voor de Thalys (NMBS) zou worden.

IC Brussel is ten zuiden van Breda helemaal niet zo goed gevuld.
42%, beter dan de gemiddelde trein in Nederland.

N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #27 Gepost op: 03 december 2018, 08:35:05 »
Waar lees je dat? En weet je dan ook wat voor soort reizigers dit zijn? M.a.w. internationale reizigers?
« Laatst bewerkt op: 03 december 2018, 08:45:59 door Daan! »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #28 Gepost op: 03 december 2018, 10:15:43 »
Nou, het eerste de beste station in zuidelijke richting ligt in België. Wie niet internationaal reist, is verkeerd ingestapt.

Thalys is een alternatief. Het wordt alleen tijd voor stellen waarin iemand met een doorsnee Nederlands postuur behoorlijk kan zitten.
Ik had altijd grote voorkeur voor de gewone trein over Roosendaal. Niet duur, comfortabel, betrouwbaar, niet eens heel veel trager als je in Rotterdam instapt. De trein over Breda is een stuk duurder en nauwelijks sneller.

Maar goed, zoals al opgemerkt, treinen rijden niet alleen voor mij. Ik kom wel in Brussel die paar keer per jaar.
« Laatst bewerkt op: 03 december 2018, 10:17:19 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #29 Gepost op: 03 december 2018, 10:31:04 »
Waar lees je dat? En weet je dan ook wat voor soort reizigers dit zijn? M.a.w. internationale reizigers?
Jij beweert dat de trein niet zo goed gevuld is dus de bewijslast ligt bij jou.  ;)
Maar goed, je kan het vinden als je met Google zoekt op 'bezettingsgraad Benelux NS'.

Ik had altijd grote voorkeur voor de gewone trein over Roosendaal. Niet duur, comfortabel, betrouwbaar, niet eens heel veel trager als je in Rotterdam instapt. De trein over Breda is een stuk duurder en nauwelijks sneller.
Ja, daarvoor zou de Benelux Breda moeten overslaan. Misschien dat later mogelijk een uurdienst Brussel - Amsterdam mogelijk is, gecombineerd met een uurdienst Brussel - Breda op het andere half uur die in Breda aansluit op de IC Den Haag - Eindhoven - Düsseldorf (en de ICD naar Amsterdam). Op die manier heb je een directe dienst, Breda heeft zijn verbinding met België en zijn we hier terug bij het onderwerp.  :P
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.