Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen  (gelezen 20160 keer)

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #90 Gepost op: 06 februari 2019, 21:16:33 »
Direct van Nijmegen naar Eindhoven? Daar ligt helemaal geen spoorlijn...
Utrecht - Breda is dan opvallender.
's-Hertogenbosch is uitgerangeerd. ;)
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

ReneN

  • Gast
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #91 Gepost op: 06 februari 2019, 21:22:26 »
Verhogen van de frequentie en sneller rijden is een ding, wil je het goed doen dan zullen er toch nieuwe trajecten moeten worden aangelegd. Meen me te herinneren dat Utrecht - Breda ooit wel op de nominatie stond maar te duur werd gevonden. Nijmegen - Eindhoven is hemelsbreed slechts 50 km, via Den Bosch 90 en via Venlo ruim 100 plus overstap, die extra reistijd werk je niet zomaar weg.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #92 Gepost op: 06 februari 2019, 21:33:56 »
Er is ook een realistischer plaatje.

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #93 Gepost op: 06 februari 2019, 23:32:58 »
Dat is toch hetzelfde plaatje, alleen dan volgens de loop van de spoorlijnen?
Voor het aangeven van reizigersstromen is dat helemaal niet zo belangrijk.

Voorwaarde is dat u gebruikmaakt van de optimale reisroute zoals aangegeven in de NS reisplanner of Reisplanner Xtra App, zonder gebruik te maken van de mogelijkheid van een via station.

Uit reisregels NS. Wat is de optimale reisroute: de kortste of de snelste?

Mvg, Erich
De snelste, of die met de minste overstappen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #94 Gepost op: 07 februari 2019, 08:14:44 »
Ja, maar er werd geklaagd over niet bestaande lijnen.  ;D

Het plaatje geeft maar aan dat de LL-lobby nog een hoop werk heeft te verzetten. Eerst de provinciale politici overtuigen. Vandaar die bijeenkomst kort voor de verkiezingen denk ik. En dan nog Den Haag waar ze voorlopig tientallen miljarden gaan zoeken om de boel in en rond de Randstad op gang te houden.
Het laat ook maar zien dat congestie in de Randstad niet in het Noorden wordt opgelost maar in de aangrenzende gebieden. Dat is ook logisch. Het Noorden moet pleiten voor zaken waar ze zelf belang bij hebben. Of dat met die LL het geval is?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #95 Gepost op: 07 februari 2019, 09:46:55 »
Vandaar die bijeenkomst kort voor de verkiezingen denk ik.
Spijker op z'n kop Henk. Het is weer bijna verkiezingen tijd. Dan komen er allerlei mooie proefballonnen en vage toezeggingen. Na 20-03-19 weten we meteen dat het daar ook bij blijft, proefballonnen en vage toezeggingen.  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

timtrein

  • Online Online
  • Berichten: 2047
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #96 Gepost op: 07 februari 2019, 18:58:15 »
Een lijn Almere - Heerenveen - Drachten - Groningen is voor het noorden wel degelijk van belang. Naast een 200 km/h snelle IC naar de Randstad biedt het ook een sterk verbeterde ontsluiting vanuit de Friese binnenlanden naar de stad (=Groningen  ;D)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #97 Gepost op: 07 februari 2019, 19:13:07 »
En vergeet dan vooral de sanerings woede van P rail niet,die maakt toekomstige flexibiliteit onmogelijk,zeker als t gaat over hsl achtige treinen die vanuit Asd via U-tracht  ;) en Arnhem direct en snel het duitseland in zouden moeten vliegen ri Berlijn enzo  :-X

Al die fraaie plaatjes zijn leuk,evenals de voornemens (zelfs tot 20 jaar verder dan nu),maar hoeveel is er in het verleden van die fraaie praatjes echt gebouwd ?
(en hoeveel koste dat meer dan ons werd verteld ? )
En dan hebben we nog rutte en zn klimaat plannen,dat gaat de burger ook nog is heel wat kosten als het er door komt,kortom ergens is de melk koe uit gemolken  :-X
We zullen zien over een jaar of 10 hoeveel t heeft gekost als alles is doorgedrukt  ::)
Ik gok op nog langere termijn voornemens en heel wat problemen om welk deel ook van de grond te krijgen en te maken.

En met bovenstaande in t achterhoofd kan je best stellen dat er niet bepaald sprake is van een suc6 volle versnelling met die test ritten die men heeft gedaan,de kosten overspannen de baten,en het feit dat men testen deed op een tijdstip dat 80-90% van de overige infra lag te slapen,dat helpt ook al niet echt voor een realistisch beeld.
Laat ik de punten aangehaald door Henk nog maar even buiten beschouwing,want ook die behoren te worden meegenomen als men een eerlijk plaatje wil schetsen.
Kortom het laatste woord/idee is nog niet gepresenteerd,maar ik ben wel benieuwd hoelang het duurt voor men er achter komt dat sommige wensen wellicht is onwenselijk kunnen zijn,al was t enkel maar vanwege de kosten/baten verhouding.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #98 Gepost op: 07 februari 2019, 20:26:04 »
En dan hebben we nog rutte en zn klimaat plannen,dat gaat de burger ook nog is heel wat kosten als het er door komt,

Die plannen zijn een lachertje, Nederland loopt in Europees verband ver achterop op dat vlak. Hekkensluiter, ipv het braafste jongetje van de klas.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #99 Gepost op: 07 februari 2019, 20:33:48 »
Hetgeen gezien de uitzonderlijk lage ligging van ons kikkerlandje op zijn zachtsts gezegd opmerkelijk genoemd mag worden.
Waarover in sommige uitgeslapen dagbladen dan weer bedroevend weinig wordt gepubliceerd.
Maar ter zake.

groeten
Hendrik Jan
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2019, 20:46:57 door Hendrik Jan »
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #100 Gepost op: 07 februari 2019, 21:37:23 »
.... Al die fraaie plaatjes zijn leuk,evenals de voornemens (zelfs tot 20 jaar verder dan nu),maar hoeveel is er in het verleden van die fraaie praatjes echt gebouwd ?
(en hoeveel koste dat meer dan ons werd verteld ? )
....
We zullen zien over een jaar of 10 hoeveel t heeft gekost als alles is doorgedrukt  ::)
Het hoeft niet altijd meer te kosten. De Hanzelijn is bij mijn weten binnen budget opgeleverd. En zelfs sneller dan gepland. Maar misschien is dat de uitzondering die de regel bevestigd... ;)
En nee, niet ieder plan wordt uitgevoerd (om wat voor goede of slechte reden dan ook).  Toch denk ik nog steeds dat het goed is om dit soort plannen nu al op tafel te leggen. Als je geen plannen hebt, komt er nooit iets van de grond.
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #101 Gepost op: 07 februari 2019, 22:24:10 »
En gezien de tijd die het kost om investeringen te reserveren en om iets te bouwen moet je nu inderdaad al tientallen jaren vooruit kijken...
En met bovenstaande in t achterhoofd kan je best stellen dat er niet bepaald sprake is van een suc6 volle versnelling met die test ritten die men heeft gedaan,de kosten overspannen de baten,en het feit dat men testen deed op een tijdstip dat 80-90% van de overige infra lag te slapen,dat helpt ook al niet echt voor een realistisch beeld.
Die testritten hadden noch het idee een versnelling te weeg te brengen, noch om te testen of iets in de spits mogelijk zou zijn...

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Roco Fccpps vriend
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #102 Gepost op: 08 februari 2019, 14:02:41 »
Wat betreft die plaatjes, opvallend dat ook naar Berlijn de route via Arnhem aangegeven wordt. Dan via Essen, Bochum, Dortmund, Hamm naar Hannover en verder over het huidig gebruikte traject naar Berlijn? Of dat nu sneller / beter is dan via Amersfoort, Deventer, Hengelo en Osnabruck?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #103 Gepost op: 08 februari 2019, 22:13:11 »
Dat viel mij ook al op. Waarom niet via Deventer en Oldenzaal?
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3843
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #104 Gepost op: 09 februari 2019, 04:13:25 »
Er staat me iets van bij dat de gedachte erachter is, dat vanuit Arnhem
de trein via ( ik dacht Düsseldorf) snel op de hogesnelheidslijn is.
En de bedoeling is al jaren om t stuk Utrecht Duitsland te upgraden.

Arnhem is natuurlijk ook een HSL station  8)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI