Kijk, da's leuk. Maar naar Arosa rijd men toch echt puur op adhesie naar boven. 60%o. Ok, veel kun je d'r niet meer aanhangen dan...
Plastic wielen? Kun je dat uitleggen voor mij? Ik ben namelijk op Europees treinen gebied alleen in het bezit van een 2200 en kan me dus geen beeld vormen bij plastic wielen onder de electrotren 1300 en die andere locs. Of bedoel je simpelweg een plastic hart, om de as te isoleren
Je bent dus niet op de hoogte hoe sterk zo'n 3000 Marklinlocje wel is.
Raakt bij een modelloc echt alleen het loopvlak van het wiel de rail of is er ook veel contact tussen de flens en de rail?
OnzinDe doorsnee rijdt niet met zulke treinen. Afgezien daarvan: zie eerdere opmerkingen over t 'overbodig zijn van ASB-tjes, mits'. Paar pagina's lang al.Je mist de clou Davy! Gr/H
Ja maar als ik dan modellen zonder antislipbanden zie rijden dan is het bij de meesten modellen met 40 of 60 assen bekeken. Uitzonderingen daargelaten en is er ook nog een helling dan is de trekkracht heel vlug op. Heb zovaak al locs zien weigeren op hellingen. Reden geen antislipbanden. O ja ook analoog rijdt mijn 3000 met 60 assen een helling omhoog. getest op onze anloge spiraal op de club.