Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door defender
Vandaag om 18:22:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 18:16:38
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 17:48:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 16:32:57
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 177978 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #825 Gepost op: 08 maart 2023, 23:07:01 »
Dus ga voor non-profit, onder de streep hoeft er na kosten en investeringen niets over te blijven voor zakkenvullers.

Als je OV-bedrijven vrijstelt van belastingen en accijnzen, kan het allemaal veel goedkoper en hoef je ook geen geld rond te pompen d.m.v. subsidies.
A h, zo! Duidelijk.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #826 Gepost op: 08 maart 2023, 23:08:21 »
Belastingen: vooral BTW natuurlijk. En nu zagen die stakende chauffeurs nog meer poten onder het OV weg. Verschrikkelijk domme acties, verzin iets anders. Ik moet een auto lenen van iemand (een auto die anders stilstaat en dus niets uitstoot) om mijn vrouw naar haar werk te brengen en moet dus als bewust-geen-auto-meer-bezittende-ingezetene noodgedwongen extra het milieu vervuilen. Meer salaris voor de werknemers betekent hogere prijzen en betekent hogere looneisen elders etc. en natuurlijk vind ook ik het bizar dat een chauffeur niet eens tijd krijgt een fatsoenlijke plaspauze te houden, alleen: waar komen die extra chauffeurs die je nodig hebt om de roosters te versoepelen dan vandaan? Kortom: stomme acties, die niet tot een oplossing (kunnen) leiden en mensen nog verder van het OV vervreemden, met alle gevolgen van dien. En dan hebben wij in de Randstad nog relatief makkelijk praten inderdaad. Voor zolang het duurt, zie de plannen in Rotterdam....
Vertel maar hoe het anders moet. En zelf heb je tegen je werkgever gezegd dat je geen prijscompensatie hoeft vanwege de loon/prijsspiraal?
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2023, 23:10:43 door Huup »

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #827 Gepost op: 08 maart 2023, 23:08:43 »
Was het niet Mark Rutte die de suggestie deed dat de werknemers bij de werkgevers moesten aankloppen om compensatie voor de prijsstijgingen?

Sommige sectoren kregen al snel hun zin, dwz geld. Over werkdruk hoor je hen niet meer klagen.

Ronald
Groet,
      Ronald

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5198
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #828 Gepost op: 08 maart 2023, 23:26:31 »
Vertel maar hoe het anders moet. En zelf heb je tegen je werkgever gezegd dat je geen prijscompensatie hoeft vanwege de loon/prijsspiraal?
Nee, want ik heb geen werkgever meer na ruim 48 jaar hard werken (met erg veel onbetaalde en niet gecompenseerde overuren). Wel meegemaakt dat je salaris fors daalde (!) vanwege bezuinigingen, de prijzen daalden uiteraard niet. Staken mocht ik trouwens ook niet bij Defensie...Toch iets van loyaliteit waar mensen bij dat departement blijkbaar buitensporig (want elders is dat duidelijk minder) mee zijn behept. Dus ik denk dat ik wel wat recht van spreken heb. Volgens mij drijven we wel ver af van waar dit draadje over gaat trouwens. Ik wil eigenlijk weten hoe het nieuwe Heen, En en Weer weer wordt opgebouwd. En zo krijg je nog meer dezelfde woorden achter elkaar ;)
Groet, Frank

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #829 Gepost op: 08 maart 2023, 23:34:16 »
🤣🤣

Punt is dat andere aktievormen grotendeels zo beperkt zijn in rechtzaken, dat staken zo goed als het enige middel is wat overblijft. Rijden zonder passagiers te laten betalen bijvoorbeeld, wordt sinds 2006 gezien als diefstal en de geschatte verloren inkomsten ingehouden op het salaris en ontslag op staande voet vanwege de daad zelf.
Het salarisaanbod is bij de chauffeurs het punt niet zozeer. Werkgevers hebben anderhalf jaar geleden al beloofd met een plan ter verbetering van de werkdruk te komen. Dat plan is er nog steeds niet. En zo kan ik nog wel even door gaan 🙃 Die eisen zijn dus belangrijker.
Afijn, reden genoeg voor aktie, denk ik dan. En dat gebeurt dan ook.
Het nwe Heen, En en Weer staat in Daz, zie de link in het onderschrift van mijn berichten.
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2023, 08:17:23 door Huup »

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1809
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #830 Gepost op: 09 maart 2023, 07:12:02 »
Nou Spoorzeven, dat is lekker makkelijk. De werknemers in het OV kunnen op een houtje bijten omdat jij geen zin hebt om meer te betalen voor je buskaartje. Dat is wel heel erg egoistisch.

Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 2987
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #831 Gepost op: 09 maart 2023, 07:51:28 »
Ik heb deze week bij het verlaten van de bus de chauffeur en zijn collega succes gewenst bij de stakingen. Want de stakers hebben groot gelijk. Want waarom zouden ze zich neerleggen bij de weigerachtigheid van werkgevers om goede arbeidsvoorwaarden aan te bieden?

Als reiziger ben ik niet boos op de stakers. Zie het maar als mijn solidariteitsbijdrage.

Wolter
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2023, 07:53:14 door Noordernet. Reden: Twee zinnen erbij. »
Moins mais mieux.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #832 Gepost op: 09 maart 2023, 08:15:49 »
Dank, heren. Men doet t echt niet voor de lol.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #833 Gepost op: 09 maart 2023, 08:32:57 »
Kijk, heren, hierom ben ik dus falikant tegen misbruik van belastinggeld voor politici-bolides, presidenten, koningshuis en meer van dat soort instituties en overdadigen:
800.000 mensen onder armoedegrens
Voor die mensen betaal ik met plezier mn belasting.

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 2987
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #834 Gepost op: 09 maart 2023, 08:38:57 »
 (y)

Wolter
Moins mais mieux.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #835 Gepost op: 09 maart 2023, 09:48:45 »

Vanochtend in Het Parool.

Ronald
Groet,
      Ronald

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #836 Gepost op: 09 maart 2023, 10:26:30 »
En hier moet je dus ook oppassen dat de bestuurders an kleinere bussen salaris krjgen. Het hele buurtbussysteem is wat dat betreft een prima voorbeeld an arbeidsuit uiting: allemaal vrijwilligers 'omdat het niet betaald kan worden.' We leven in een van de rijkste landen ter wereld, en dan kan dit niet betaald worden?

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5198
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #837 Gepost op: 09 maart 2023, 10:53:08 »
Nou Spoorzeven, dat is lekker makkelijk. De werknemers in het OV kunnen op een houtje bijten omdat jij geen zin hebt om meer te betalen voor je buskaartje. Dat is wel heel erg egoistisch.

Albert
Wie zegt dat ik dat niet wil? Ik denk juist aan die mensen die het nu al nauwelijks / niet kunnen betalen.
Groet, Frank

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5827
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #838 Gepost op: 09 maart 2023, 10:56:18 »
Kijk, heren, hierom ben ik dus falikant tegen misbruik van belastinggeld voor politici-bolides, presidenten, koningshuis en meer van dat soort instituties en overdadigen:
800.000 mensen onder armoedegrens
Voor die mensen betaal ik met plezier mn belasting.

Maar wie zegt dat die steun aan de laagste inkomenensgroepen er volgende jaar niet meer is? En waarom is de dienstauto misbruik van overheidsgeld of zelfs maar overdadig, welk probleem wordt opgelost als dit wordt afgepakt? Er is sprake van lange werkdagen, moeten ze dan ook zelf maar achter het stuur kruipen?

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #839 Gepost op: 09 maart 2023, 12:54:38 »
Onze zuider buren doen het beter. De Lijn (Belgische bus onderneming) en de NMBS zijn stukken goedkoper dan Nederland en de Lijn bediend ook hele kleine plaatsen......

Het gras bij de buren is spreekwoordelijk altijd groener...
In Op de Rails van januari (p.12) is te lezen dat men een accoord sloot met de vakbonden, edoch dat er verder bezuinigd gaat worden de komende jaren.

Ronald

Groet,
      Ronald