Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door wob
Vandaag om 21:58:57
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 178236 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #195 Gepost op: 07 augustus 2019, 18:28:56 »
De loods is zelfbouw, inderdaad.
dank voor de complimenten allemaal!  😊

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #196 Gepost op: 16 augustus 2019, 10:20:06 »
...

Kliko   :-\


Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1601
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #197 Gepost op: 16 augustus 2019, 12:23:17 »
Kliko?  Vind het meer op een boom lijken  :P

Alle begin is moeilijk.

groet, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 2987
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #198 Gepost op: 16 augustus 2019, 15:04:11 »
Veel bomen kunnen niet goed tegen druk op het wortelpakket. Kun je hem iets verder uit het spoor zetten?

Wolter
Moins mais mieux.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #199 Gepost op: 23 augustus 2019, 06:07:13 »
Hier komt die boom sowieso niet te staan ;)

Verder met de wissels. Die liepen niet goed om. Advies gevraagd. Oplossing: 1mm verenstaaldraad.

Done

Nu gaten dichten en ballasten, dan de seinen.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #200 Gepost op: 06 september 2019, 04:54:22 »
Na het 'wisselen' de seinen aangepakt. Eén ervan moet nog worden afgelakt, de drie lage rangeerseinlantaarns worden nog vervangen door steviger exemplaren, maar de boel werkt wel. :)

Hier te zien.

De aandrijving van het rangeersein is simpel, zoals het hoort.

Uiteraard is het een georganiseerde chaos geworden onder Heen. Maar goed, vraag de gemeente naar wat er onder de grond aan leidingen zit en men schudt meewarig het hoofd.....
« Laatst bewerkt op: 06 september 2019, 05:01:11 door DE-II »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #201 Gepost op: 11 oktober 2019, 13:44:03 »
Ik heb het eerdere seinenplan aangepast aan de realiteit. Boven Heen en boven Weer komt het betreffende deel van dit plan te hangen. Benaming van wissels en seinen correspondeert met de benaming van betreffende schakelaars op de zijden van de modules. Zo zijn de juiste schakelaars eenvoudig terug te vinden. ;)


NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #202 Gepost op: 12 oktober 2019, 18:59:39 »
Hoi,

Een hele klus waar ik me nog niet in echt heb verdiept.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #203 Gepost op: 12 oktober 2019, 20:39:29 »
Gelukkig is het niet zo moeilijk 🙃

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #204 Gepost op: 14 oktober 2019, 13:50:58 »
Ik kom een abri tekort. Iemand?



Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #205 Gepost op: 14 oktober 2019, 14:20:57 »
De halte van En, waar de abri moet komen.


Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #206 Gepost op: 14 oktober 2019, 21:21:06 »
Bedoel je dat je een abri nodig hebt, die maak je toch even zelf volgens de beschrijving van wijlen Hollandsbouwwerk, staat ook gelinkt in mijn draadtje. ???

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #207 Gepost op: 14 oktober 2019, 21:35:35 »
Ik heb er al 1 staan op Weer, ook van Mastica. Zo bewaar ik een beetje eenheid. 😉
Inmiddels ook voor elkaar trouwens, die gevraagde. 😊

Ik ga trouwens wel zelf een bushalte frotten. De klomp plastic op de foto is niet om aan te zien....

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #208 Gepost op: 15 oktober 2019, 11:35:35 »
Ik heb het eerdere seinenplan aangepast aan de realiteit. Boven Heen en boven Weer komt het betreffende deel van dit plan te hangen. Benaming van wissels en seinen correspondeert met de benaming van betreffende schakelaars op de zijden van de modules. Zo zijn de juiste schakelaars eenvoudig terug te vinden. ;)



Ik heb eens gekeken naar je seinenplan en heb een paar aanpassingen gemaakt:



Even toelichting van links naar rechts.
- Links kan het vaantje eventueel weg, want de rouwbrief dekt dat spoortje ook al af.
- Het inrijsein van kan een gewoon hoofdsein zijn en geen enkelvoudig vertakkingssein (en ook geen vertakkingsvoorsein, maar daar ben ik het rode kruis even vergeten zie ik...). Als je eens op klassiekebeveiliging.com kijkt naar de emplacementen van bijvoorbeeld Enkhuizen en Stavoren. Ik ken alleen Kampen als kopstation met een vertakkingssein (bordessein) als inrijsein, en dat komt omdat het rangeerterrein een aparte aftakking is die vóór het station ligt.
- In Heen kunnen alle vaantjes vervallen en kun je deze door 2 rouwbrieven oplossen. Maar ik kan begrijpen dat je voor vaantjes gaat, ziet er wat leuker uit :) Ik zou wel de U1 laten vervallen, die heeft daar weinig functie.

Dit zin slechts tips hoor, je hoeft het niet te verwerken, het is jouw modelbaan :D
Vriendelijke groet, Servé.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #209 Gepost op: 15 oktober 2019, 19:56:53 »
Ha Servé,
Advies kan nooit kwaad, dus is altijd welkom ;)
Het vaantje op Weer is geplaatst omdat de sporen 1-4 onder een hoek van 90gr liggen tov het uithaalspoor. Verder ligt daar nog een complete tramhalte tussen met bomen en dergelijke, wat het zicht op Q daar niet eenvoudiger maakt.
Het inrijsein van Heen is, op jouw aanraden de vorige keer, inmiddels een hoofdsein. Voor het voorsein vervalt dus het staande blad. Aan de paal van het hoofdsein komt een bordje 4, gelijk aan Kampen. Ik weet niet of het vertakkingsvoorsein ook een 4 had (snelheid terugbrengen naar). Zou logisch zijn.

De vaantjes op Heen zijn inderdaad te leuk om te laten vervallen. Verder krijg je dan ook de vreemde (mijns inziens) situatie dat een rouwbrief voor tegengestelde richtingen geldt, bv 1-18. Ik heb begrepen dat een rouwbrief alleen geldt voor de zijde waar hij staat. Op de plek waar hij nu staat kan hij dus alleen gelden voor 12-18.
Het vaantje U1 blijft ook. Zo kun je van spoor 1 naar de lokloods rijden terwijl tegelijkertijd andere rijwegen vrij zijn.

Mocht ik in de redeneringen fouten maken, hoor ik het graag terug.