Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:37:30
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
Vandaag om 00:28:35
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door daan2353
03 December 2025, 23:50:58
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Piko blauwe 1000 door Benelux795
03 December 2025, 23:38:23
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Platine vraag door MadhouseNL
03 December 2025, 23:28:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
03 December 2025, 23:22:36
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
03 December 2025, 23:19:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
03 December 2025, 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
03 December 2025, 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
Rail away door Huup
03 December 2025, 21:28:59
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
03 December 2025, 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
03 December 2025, 17:47:00
Raadplaatje door hervé
03 December 2025, 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
03 December 2025, 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
03 December 2025, 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
03 December 2025, 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
03 December 2025, 14:08:37
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 202859 keer)

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3569
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #165 Gepost op: 09 June 2019, 10:30:39 »
Mooie bomen, mooie tram,  (y)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9087
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #166 Gepost op: 15 June 2019, 13:05:07 »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9087
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #167 Gepost op: 16 June 2019, 13:37:54 »


Boom in de groei tussen huizen en benzinestation van IJmc.




ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15446
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #168 Gepost op: 16 June 2019, 13:42:20 »
Leuk sfeertje weet je op te bouwen!
Alleen... die gele zon wil ik nog wel voor lief nemen, maar een groen-witte piramide...  ::)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9087
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #169 Gepost op: 16 June 2019, 14:40:00 »
Geen vrije associatie dit keer, maar vrije argitektuur.  ;D :P :angel:
Overigens is de zon een Dick Bruna Zwarte Beertjes zon.

Zoedelaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
  • Den Zoedel; modeltramstad
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #170 Gepost op: 16 June 2019, 14:54:47 »
Goed voorbeeld doet volgen...... tzt  ;D (y)
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9087
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #171 Gepost op: 23 June 2019, 11:40:14 »
Nadat ik de stroomafname van de Amsterdammer te ingewikkeld had bevonden dit projektje een poosje aan de kant gelegd. Zoals zo vaak is dat tamelijk nuttig gebleken. Het leven kan zo simpel zijn. Met weinig draadjes. Slechts twee schroefjes. Dat soort dingen.
uiteraard rammelde er nog van alles aan dit simpele gebeuren. Zo ratelden de wormpjes vrolijk over de tandwielen heen, en was het behoorlijk zoeken naar een oplossing die het trammetje vooruit deed komen zonder hinder van overslaande wormen dan wel te diep liggende wielen. Uiteindelijk de motor iets verlaagd en de assen iets verhoogd zonder dat de aspotten over de rails schuren.
Ik kan nu met recht zeggen: het rijdt!
Op de site van Skiptram staan fotoos van een verfraaide Amsterdammer, en uiteraard lonkt een bezoek (en rit?) op de echte bij de Museumtram in Amsterdam.












De verfraaide op Skiptram, gebouwd door Leo van Liempt: zover ben ik nog niet.....

Heb ik nou nodeloos ingewikkeld gedaan? Absoluut. Hoewel? Waarom dan?
Afijn. Ieder zn keuze. Kijk hier eens....
« Laatst bewerkt op: 23 June 2019, 15:42:55 door DE-II »

Roy van Dijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 479
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #172 Gepost op: 23 June 2019, 11:41:17 »
Ziet er goed uit! (y)

Zoedelaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
  • Den Zoedel; modeltramstad
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #173 Gepost op: 23 June 2019, 12:14:05 »
Mooi gedaan! Ga ze steeds leuker vinden die 020-trammetjes  ;D
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #174 Gepost op: 23 June 2019, 15:39:43 »
Hoe ben je het van plan met de sleepbeugel?
Want op het eindpunt moet die omgezwaaid worden.

Kan je wellicht met een kleine servo voor elkaar krijgen. Maar zal een uitdaging worden.

En wellicht de kont van deze 1 richtings wagen aanpassen naar 2 richting. Met een koplamp enzo.

Greetz Martijn. Liefhebber van Amsterdamse trams.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9087
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #175 Gepost op: 23 June 2019, 15:50:20 »
Ha Martijn,
Inderdaad moet de Lyra omgezwaaid worden. Dat gaat gewoon met behulp van Baas' almachtige hand.
Puntje is wel dat ik niet weet hoe dat ding nou werkte. Te slecht gekeken vroeger. Op mijn modellen draaide de Lyra altijd mee op het dak alsof het een trolleystang betrof. Ik begrijp nu dat dat ding gewoon gezekerd was op het dak. Ik ben wel benieuwd naar hoe dat dan in model gaat. Gezekerd, draaien en weer zekeren.
Ander puntje is dat er op het dak, vlak achter/voor de Lyra, een (naar ik aanneem, lucht-)cylinder in de weg zit.
Het is wel de bedoeling de tram tweerichting te maken.
Hoewel ik ook draaischijfjes overweg in een jampotdeksel. Nieuw chapiter ;)

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #176 Gepost op: 23 June 2019, 18:56:37 »
Zekeren is doormiddel van een pin met veer voor automatisch borgen.
Die wordt eruit getrokken doormiddel van het bevestigde touw. Beugel zwaaien en klikt weer vast.

Alle lyrabeugels kunnen gedraait worden. Ook die op de 3 assers. Als kunnen die nog wel is goed vast zitten.

Klein draaischijfje is ook leuk.

Al zit je er dan wel mee dat de beugel nog tegen de draad staat. Maar met een kleine servo onder het dak die de beugel omlaag drukt is dat opgelost.

zie Jij Buis
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9087
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #177 Gepost op: 23 June 2019, 20:35:38 »
Heb gekeken of er ruimte was voor de draaischijfjes. Niet dus. Dat wordt dus Lyra-zwenken ;)
Dank voor de info. Ik zal eens kijken hoe dat vergrendelen in model kan.

Ondertussen verder gegaan met de doorgaande weg te En. Het grootste deel ligt, alleen aan de andere kant van de overweg moet nog een cm2 of wat.
Tegenover het wachtershuis komt nog een haltekom voor de bus. Geen file achter de daar halterende bus.


Tram/weg kruising met verderop de overweg.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9087
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #178 Gepost op: 01 July 2019, 11:13:33 »
Omdat de tram goed bevalt en het traject kort is, mijn gedachten zich verveelden en aanverwante zaken, kwam het idee boven drijven de tramlijn door de boekenkasten te verlengen en op die manier uiteindelijk een rondrij-spoor te verkrijgen.
Wat is hier leuk en handig aan?
- Twee boekenkasten zijn twee schouwkasten. Eèn daarvan wordt stads.
- De eenrichtingwagens hoeven niet te worden verbouwd: Zo wordt de modellen geen wreedheden aangedaan en kunnen de lyra's gewoon vastgezet worden.
- Dienstregelingrijden: van Heen via En naar Weer vv, van Heen naar Stad vv, of rond. Enzovoort
- Meer modelscêne-mogelijkheden.

Verveelde gedachten zijn leuk.

« Laatst bewerkt op: 03 July 2019, 08:01:26 door DE-II »

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15446
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #179 Gepost op: 01 July 2019, 12:23:49 »
Tof. Mooie poster ook.