Dus ga voor non-profit, onder de streep hoeft er na kosten en investeringen niets over te blijven voor zakkenvullers.Als je OV-bedrijven vrijstelt van belastingen en accijnzen, kan het allemaal veel goedkoper en hoef je ook geen geld rond te pompen d.m.v. subsidies.
Belastingen: vooral BTW natuurlijk. En nu zagen die stakende chauffeurs nog meer poten onder het OV weg. Verschrikkelijk domme acties, verzin iets anders. Ik moet een auto lenen van iemand (een auto die anders stilstaat en dus niets uitstoot) om mijn vrouw naar haar werk te brengen en moet dus als bewust-geen-auto-meer-bezittende-ingezetene noodgedwongen extra het milieu vervuilen. Meer salaris voor de werknemers betekent hogere prijzen en betekent hogere looneisen elders etc. en natuurlijk vind ook ik het bizar dat een chauffeur niet eens tijd krijgt een fatsoenlijke plaspauze te houden, alleen: waar komen die extra chauffeurs die je nodig hebt om de roosters te versoepelen dan vandaan? Kortom: stomme acties, die niet tot een oplossing (kunnen) leiden en mensen nog verder van het OV vervreemden, met alle gevolgen van dien. En dan hebben wij in de Randstad nog relatief makkelijk praten inderdaad. Voor zolang het duurt, zie de plannen in Rotterdam....
Vertel maar hoe het anders moet. En zelf heb je tegen je werkgever gezegd dat je geen prijscompensatie hoeft vanwege de loon/prijsspiraal?
Nou Spoorzeven, dat is lekker makkelijk. De werknemers in het OV kunnen op een houtje bijten omdat jij geen zin hebt om meer te betalen voor je buskaartje. Dat is wel heel erg egoistisch.Albert
Kijk, heren, hierom ben ik dus falikant tegen misbruik van belastinggeld voor politici-bolides, presidenten, koningshuis en meer van dat soort instituties en overdadigen:800.000 mensen onder armoedegrensVoor die mensen betaal ik met plezier mn belasting.
Onze zuider buren doen het beter. De Lijn (Belgische bus onderneming) en de NMBS zijn stukken goedkoper dan Nederland en de Lijn bediend ook hele kleine plaatsen......