Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door NS1220
Vandaag om 12:46:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS1220
Vandaag om 12:42:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bert van Gelder
Vandaag om 12:39:56
3D/RM: Wadloper DH1 in 1:87 door Meppelspoor
Vandaag om 12:36:23
Bouw Bührtal III door nachbar
Vandaag om 12:07:58
Kappen DH1 Wadloper door Sven
Vandaag om 12:02:45
Digikeijs DR4088RB-CS geeft kortsluiting bij bezetmelding in Rocrail. door Hans1963
Vandaag om 12:00:24
3D/RM: HTM 21-101 - De Ombouwer door Sven
Vandaag om 11:59:13
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Ronald Hofmeester
Vandaag om 11:55:31
Geluiden op de baan :) door SuperSylvester
Vandaag om 11:37:01
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 11:30:18
Schwarzwald boerderij door Peter74
Vandaag om 10:51:07
Even voorstellen / tips voor niet-vaste baan door Jelmer
Vandaag om 10:08:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:54:32
Start met TT door SimonSt
Vandaag om 09:35:41
MB-module "Dolce far N-te" door Marc tramt
Vandaag om 09:31:56
Een Elotrains 1500 zelf bouwen uit parts door Benelux795
Vandaag om 09:15:34
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door JaJo
Vandaag om 08:30:19
Sluiting traject Geldermalsen-Elst? door Arjan6511
Vandaag om 08:20:36
Artitec / REE 1300 de eerste foto' s door Tomasso
Vandaag om 08:18:32
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
Vandaag om 08:13:18
Bouw Br 01 226, Ersatzlok Henschel-Wegmann. door puntenglijder
Vandaag om 07:59:47
The Intercontinental Railroad Company door clickmaniac
Vandaag om 03:47:07
De BNLS forumbaan: wie wil meedoen? door Reinout van Rees
Vandaag om 01:39:45
EC2 'Rembrandt' door nighttrain1
Vandaag om 00:00:04
's-Heer Heinkenspolder door Reinier Z.
15 februari 2019, 23:17:35
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
15 februari 2019, 23:01:51
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door Martin Welberg
15 februari 2019, 22:57:59
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door ronald1956
15 februari 2019, 22:47:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 februari 2019, 22:47:27
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 12143 keer)

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3591
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2018, 09:19:33 »
Over drijven is weer iets heel anders.  :)
Overigens kunnen reizigers dat per Constellation of DC3. Beide zijn regelmatig te zien boven de streek waar Weer en Heen zijn gesitueerd. Landen doen ze er niet. Ook daarom nemen de bewoners de tram of de bus.
A propos tram: Binnenkort arriveert een Amsterdamse tweeasser en daarom is het van enige importantie dat de remise af is. Daaraan wordt  hard gewerkt.
Voor het verhaal was de remise er al en heeft deze later een uitbouw gekregen om het materieel te kunnen herbergen.




zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3250
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2018, 10:35:09 »
Ik zie nu dat Puk van de Petteflet zijn kraanwagen laat staan en tegenwoordig de trein neemt. En soms of en toe de pont. ;D

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3591
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #17 Gepost op: 01 augustus 2018, 14:14:28 »

Nog wat fotooos van de tramremise.
De remise is opgebouwd uit architectenkarton en styreen. Na de muurplaat en een laag styreen is de raamlijst uitgesneden. Daarachter is het glas geplakt, daarachter het architectenkarton. De smallere raamlijsten zijn eerst geschilderd, toen op maat gesneden en op het glas geplakt.
Al met al is in het gebouw op die manier diepte aangebracht, een diepte die ik bij de eerder gebouwde locomotiefloods miste.


Locomotiefloods.


Tramremise met oude trams van Mehano.


Dakopbouw

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3591
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #18 Gepost op: 02 augustus 2018, 19:39:01 »
Vandaag arriveerde een tweede historische tram, die naast de Praags wagen de dienst gaat verzorgen tussen Heen, En en Weer.
Moet nog wel omgezet worden naar h0m met aandrijving. Leuk klusje.
Niet verwacht, want mezelf slecht geinformeerd: het is een eenrichtingwagen. Zoeken naar oplossingen dus.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3591
Re: Heen en weer
« Reactie #19 Gepost op: 05 augustus 2018, 21:49:58 »
De oplossing is gevonden in een zwenkbare beugel. Frontlicht met een aangehaakte lantaarn, de stuurstand doet dienst als.... stuurstand ;-)
Maarrrr... Misschien zet ik er wel gewoon een pantograaf op. Dat is wel het makkelijkst.
Ben er nog niet uit. De bouw van twee sleepbeugels is ook wel weer 's leuk.

Tevens ls het railmateriaal voor de tramlijn gearriveerd. En gelijk maar een stukkie gelegd nadat eerder al het hele railplan was uitgetekend.


« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2018, 07:43:27 door DE-II »

Ronald Koerts

  • Offline Offline
  • Berichten: 7354
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Heen en weer
« Reactie #20 Gepost op: 05 augustus 2018, 21:55:16 »
hoi,

De oplossing is gevonden in een zwenkbare beugel.

Wat lijkt die beugel erg lang en groot. Even gezocht en gekeken bij deze webzijde: Siemens Beugel. Daar blijken die dingen echt zo lang en groot geweest te zijn. Een leuk projectje zo  (y)

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3591
Re: Heen en weer
« Reactie #21 Gepost op: 05 augustus 2018, 22:02:26 »
Hij is even groot als de origineel geplaatste modelbeugel, alleen een tikkie smaller ivm de remisedeuren.

Groet
Huibert

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3591
Re: Heen en weer
« Reactie #22 Gepost op: 05 augustus 2018, 22:13:17 »
Leuke site trouwens! Krijg bijna de neiging om de beugels opnieuw te maken....

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 2405
  • Westlandbaan
Re: Heen en weer
« Reactie #23 Gepost op: 06 augustus 2018, 06:25:21 »
Morgen Huibert,

Ziet er goed uit zo, vooral de remise met de daklichten. (y)

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3591
Re: Heen en weer
« Reactie #24 Gepost op: 06 augustus 2018, 07:42:02 »
Dank je Joke. Ik ben er zelf niet zo tevreden over, reden om het over te doen: de daklichten staan onder een verkeerde hoek. Die moet 45gr zijn, dat maakt het een stuk beter. Heeft echter geen prioriteit nu.
Eerst de rails leggen, volgende maand een tramonderstel in h0m aanschaffen, en dan kan er gereden worden.  Ek kan nie wag! :P

Trein-H0

  • Gast
Re: Heen en weer
« Reactie #25 Gepost op: 06 augustus 2018, 07:52:53 »
Daklichten, zoals jij ze hebt, stonden vaak zodanig, dat directe zonlicht niet naar binnen kon vallen. Dit scheelde heel veel warmte in het gebouw. Verder erg mooie remise.  (y)

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3591
Re: Heen en weer
« Reactie #26 Gepost op: 06 augustus 2018, 07:59:18 »
Dank! Klopt, daarom: overnieuw. Komt goed  :)

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3591
Re: Heen en weer
« Reactie #27 Gepost op: 08 augustus 2018, 12:48:34 »


Bovenleidingmast
Deze masten stonden langs de tramlijn Middelburg Vlissingen. Gelukkig niet overal, dus kan ik ze merendeels wat simpeler houden....  ;)


Overzichtsfoto Weer
Op de voorgrond de tramhalte Weer, op de achtergrond een huizenblokje van Weer. Daartussen de spoorlijn naar Heen en het uithaalspoor van het raccordement Weer.


Tramhalte Weer

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Heen en weer
« Reactie #28 Gepost op: 08 augustus 2018, 18:02:49 »
leuk hoor! maarre... ik wil niet bijdehand doen of zo maar voorkom je niet veel gedoe als je van achter naar voren werkt?
gr, Diederik

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3591
Re: Heen en weer
« Reactie #29 Gepost op: 08 augustus 2018, 18:38:24 »
 :)
Daarom is de hele boel modulair opgebouwd. Voor is uitgenomen achter. ;D