Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Les Billards du Vivarais door Frank 123
Vandaag om 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 19:59:22
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:20:47
Gewoon wat busfoto's door Keska
Vandaag om 19:20:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 18:16:38
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
  

Auteur Topic: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen  (gelezen 19117 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #90 Gepost op: 13 september 2021, 17:01:59 »
Als het om stakingen gaat,dan word dat een gevalletje,je op glad ijs begeven.
Ik vermoed dat het personeel al dan niet echt,vind dat ze slecht betaald worden voor de immer groeiende taken die ze krijgen toebedeelt voor het zelfde salaris.
Als de verantwoordelijkheid voor je taak (verplicht van hogerhand) groeit,net als te werken uren en evt minder vrije dagen,en je ziet voor die verantwoordelijkheid en snijden in je vrije dagen voor het zelfde geld,ja dan heb je het recht om te staken.
Zeker als de beleidsmakers wel telkens een verhoging van salaris krijgen,en de werkende op de werkvloer niet.
Je kan niet verlangen(hoeveel men ook met passie hun werk uitvoert) dat ze van die passie kunnen leven,maar dat verlangen de hogere heren vaak wel.
Hart voor de zaak doet er dan ook niet toe,werken in een sector betekend (normaal gesproken) dat werkgever en werknemer plezier in het werk hebben en dat beide naar werk en verantwoordelijkheid worden beloond.

Dan kun je gillen,de gewone burger is de dupe,ja enerzijds is dat zo,anderzijds,als het personeel het niet op deze manier aanpakt,hoe moet men hogerhand dan dwingen" om tot een acceptabel iets te komen ?
In hun vrije tijd met een ketting aan de voordeur gaan zitten geketend en wel ?
Zou het helpen denk je,zo'n loos "gebaar" ,zou men daar van onder de indruk raken  ::)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #91 Gepost op: 13 september 2021, 17:14:02 »
Sinds wanneer zijn machinisten etc. geen gewone burger? Daarnaast als de stakingen de economie 100 miljoen per dag kosten, dan zijn het toch wel erg belangrijke mensen, geef ze wat ze willen, in ieder geval wat realistisch is, is waarschijnlijk goedkoper dan wat die stakingen per dag kosten.

En als men minder wil vliegen binnen Europa en de trein als alternatief moet worden genomen moet dat wel aantrekkelijk zijn, dat begint denk ik met een zo kort mogelijk reistijd, ook voor nachttreinen en dus snap ik de overweging voor vaste stammen met zoveel mogelijk een rechtstreekse verbinding, koersrijtuigen rangeren, omlopen, locwisselen etc. kost te veel tijd in een tijd waar niemand tijd te veel heeft.

Groeten Edwin.

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #92 Gepost op: 13 september 2021, 17:27:34 »
Zowel de nationale luchtvaartmaatschappijen als nationale spoorwegmaatschappijen worden gestut door veel gemeensschapsgeld.
Dat is op zich niet verkeerd.
Maar personeel in de luchtvaart moest grote loonoffers doen, met daarnaast fors banenverlies.
Dan trekt DB spoorwegpersoneel nu wel een hele grote broek aan...
Met vriendelijke groet, Maarten

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #93 Gepost op: 13 september 2021, 20:41:33 »
Dat lijkt me niet per se nodig, het is een nachttrein.
Dat ligt volledig aan je verbinding. Voor Amsterdam - Wenen zou het best wel eens lonend kunnen zijn, die staat alleen in Nurnberg lang stil (ca. 1 uur). Maar aankomst 9:19 in Wenen zou niet erg zijn als dat een half uur of uur eerder wordt, net zoals vertrek uit Amsterdam later dan half 8 ook prima zou kunnen. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor de 294/295 München - Rome. Die staat alleen in Villach echt langer stil vanwege het omrangeren, de lokwissel in Tarvisio wordt in een kwartier-20 minuten gedaan.
Als je dit gaat versnellen zou je opeens doorrijden naar Budapest o.i.d. aantrekkelijk kunnen maken.

Verder is een deel van het materieel natuurlijk gewoon stokoud. De Bvcmbz (ex DB) is natuurlijk geleverd tussen 1962 en 1967. Bcmz61 is uit 1981 en 1982. De Bbmvz's idem. De Bcmz's 73 zijn uit 91 en 2001 (modularwagen), de WLABmz ex. DB zijn uit 2003 en met 18 jaar oud de jongste, de Bvcmbz met 59 jaar oud de oudste. Het gros van het spul is over zijn economische levensduur heen.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #94 Gepost op: 13 september 2021, 21:01:34 »
Ik dacht dat deze trein samen door NS en OBB geëxploiteerd wordt , waarbij NS met eigen materieel en machinist het eerste stuk rijdt en de OBB het daarna overneemt met eigen loc en machinist. Dan zou je dus helemaal geen Duitse machinist nodig hebben en dus geen last van een staking van de GDL moeten hebben.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #95 Gepost op: 13 september 2021, 21:27:42 »
ÖBB gebruikt, uit mijn hoofd voor het stuk Keulen - Passau ingehuurde Duitse machinisten. En de trein naar Hamburg rijdt vanaf Nürnberg volledig met een 101, die ook nog het stuk Nürnberg - München voor zijn rekening neemt.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #96 Gepost op: 13 september 2021, 22:24:00 »
Dat dacht ik eerst ook. Ze zouden dus ook tijdelijk een andere vervoerder kunnen inhuren.
Want particuliere vervoerders deden niet mee. Zou ook lastiger zijn, want die hebben niet zulke diepe (regerings)zakken.
Dat is nu ook wat mensen steekt. GDL weet dat de overheid de DB niet failliet laat gaan en ruiken geld.
Gaan de machinisten van Flixtrain staken, dan nemen bussen het over. En als het te lang duurt is het echt klaar.
DB kampt ook nog met 1,3 miljard overstromingsschade. Hoe hoger de eisen hoe groter de kans dat er lijnen nooit meer open gaan. Want de overheid zit ook met enorme uitgaven. Dus iets wat niet zo rendabel lijkt, snel afstoten.
Zeker door toename van elektrische bussen is een trein niet altijd het milieuvriendelijkst, gaat men dan redeneren.
We zitten namelijk in een hele lastige fase. Het is niet bekend of alle reizigers weer terugkomen. Met dit soort acties, zeker de laatste van 5 dagen, zullen mensen geen fan worden van het OV.
Met vriendelijke groet, Maarten

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #97 Gepost op: 14 september 2021, 11:01:23 »
...Jij weet net zo goed als ik, dat stakingen in de spoorsector gebruikelijk zijn. In Duitsland dit jaar al 3x, dit jaar ook stakingen geweest bij Prorail,  België en in Frankrijk. Vorig jaar ook bij de NMBS. ...

In België is er al enkele jaren bij staking een verplichte minimum dienstverlening, waarbij er meestal wel voldoende werkwilligen zijn doordat de meeste "erkende vakorganisaties" de voorbije jaren zichzelf al es door de voeten durfden te schieten.
Hélaas voor de reiziger wordt er dan geen groter aanbod gereden wanneer er meer dan voldoende niet-stakers ter beschikking zijn.
Landelijk/regionaal wordt er dan meestal maar enkel in de spits enkele treinen aangeboden, terwijl er overdag tussen de grote steden wel de dag door nog een beperkt aantal treinen rijden...
(en laten we hier nu liefst geen boompje over opzetten)

Ook bij de Covid uitbraak is men tijdens de "Blijf-in-je-kot" periode tijdelijk op dezelfde minimum dienst overgegaan.

(terug on-pic) Altijd graag de nachttreinen genomen. Het werd/wordt tijd dat er idd meer gaan rijden.
Eerst werden de grensoverschrijdende EC's/INT's/D's/IC's verdrongen door 'King HST' om zo meer volk op deze meer energie verslindende treinen 'aan marktprijzen' 'te lokken', waarbij men dacht om zo de dure aanlegkosten van deze lijnen wat 'terug te verdienen'. (De aansluitingen op de oost-west as van België met Aken en Keulen zijn zo slecht gemaakt dat je zowat tot een uur langer over de afstand doet dan de oude IC Oostende-Brussel-Luik-Aken-Keulen)

Nu kan men idd de nachttrein opnieuw gaan heruitvinden en moet men gaan zien hoe men dit economisch en ecologisch kan.
Nostalgisch heb ik het puur voor 'getrokken' treinen. Maar met het werken met 'vaste stammen' van bestemming A-tot-Z kan men idd de reistijden en onkosten om de trein in te leggen alvast wat beperken.
Voor het bedienen van de vele kopstations op doortocht in Duitsland, kan men gaan kijken voor vaste TD-stammen of eventueel zelfs nachttreinstellen die eveneens voor 'tijdswinst' kunnen zorgen / meer 'buffertijd' geven om eventuele vertragingen in te  lopen. (Het voordeel van TD-stellen is dat bij problemen met de tractie enkel de lok moet vervangen worden of dat de loc ergens anders overdag kan ingezet worden, terwijl met een stel de ganse samenstelling buiten dienst gaat.)
En lijkt het me handig voor de zakenreiziger om voor 9u. in de ochtend op de eindbestemming te kunnen aankomen.

Een ander duwtje in de rug voor de lange afstandstreinen kan zijn om de gunstige tax voor de brandstoffen van het vliegverkeer meer 'normaler' op te trekken en met de opbrengst in de meer milieuvriendelijkere vervoersmiddelen te herinvesteren.

Gr,
JAn(tje)
« Laatst bewerkt op: 14 september 2021, 11:06:10 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1222
  • Southern....de oude dan

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6100
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #99 Gepost op: 21 januari 2022, 08:55:16 »
Met de prijzen van de tickets lijkt het inderdaad wel mee te vallen, maar het boeken is echt een ongelooflijke ramp. Niet alleen een one stop loket cq boekkantoor ontbreekt, ook de aanbieders van pakketreizen ontbreken (vooralsnog). Ja, retour tickets voor weekend reizen naar enkele steden zijn vanaf Amsterdam te boeken. Maar verlenging of wisselen van comfort (bijv van couchette naar slaapwagen) gaat dan weer niet.

Ik probeerde zelf een 10 daagde reis samen te stellen. Zonder enig resultaat. Wilde van Amsterdam met de Nightjet (2 persoons slaapwagen) via Innsbruck of München naar Salzburg. Na een overnachting daar met de lokale boemels via het merengebied naar Wenen, en na een verblijf van enkele dagen met de Nightjet terug naar Amsterdam. Een toch niet al te ingewikkelde kleine rondreis zou je denken.

Gr, Hans

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1917
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #100 Gepost op: 21 januari 2022, 09:10:50 »
Alleen reserveringen maken is al jaren een probleem . Alleen te boeken via internet met de reis erbij . Ik reis op interrail en heb dan alleen een reservering nodig . Internationale kaartjes kopen is een probleem geworden . Houden ze willens en wetens geen rekening mee . NSinternationaal doe er eens wat aan .

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #101 Gepost op: 21 januari 2022, 09:34:22 »
Voor mensen in de grensstreek is kijken bij de buren en in dit geval  DB een mogelijke oplossing.
NS lijkt vooral op eigen gewin en randstad gefixeerd.
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #102 Gepost op: 21 januari 2022, 09:46:41 »
NS lijkt vooral op eigen gewin en randstad gefixeerd.
Goh... het lijkt net een echt bedrijf, wat met het aanbieden van een dienst/diensten, geld probeert te verdienen.
Groeten Joop, machinist Lls

Daan001

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #103 Gepost op: 21 januari 2022, 09:59:10 »
waarom is boeken een probleem?

Je kan internationale reizen gewoon boeken op nsinternationaal of beter de DB of OBB websites hoor. De nightjet is ook goed te boeken op hun website.

Voor pakketreizen is er de treinreiswinkel, te bellen of gewoon over internet. Zet je bestemmingen op een rijtje en ze doen de rest.

Zeker is er nog een hoop te verbeteren maar het is niet zo dat het helemaal niet kan.

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1222
  • Southern....de oude dan
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #104 Gepost op: 21 januari 2022, 10:56:41 »
Het is allemaal wel mogelijk maar toch ingewikkeld, en dat is al jaren de boodschap.......
Dit artikel is natuurlijk gefocust op de vergelijking met het vliegtuig, je zal me niet horen zeggen dat het met dat boeken allemaal even doorzichtig is, maar met bijvoorbeeld skyscanner heb je wel alles op je beeldscherm, vertrektijden, maatschappijen etc. De conclusie Blijft dat het veel makkelijker is een vliegticket te boeken
Verder was voor mij toch weer verrassend dat:
'Er gingen bijvoorbeeld meer vluchten van en naar Hamburg (4.373), Bristol (4.094) en Bazel (4.286) dan naar New York JFK (4.087).'
In dat opzicht is Schiphol dus eigenlijk een regionale luchthaven. Kijk ook eens naar al die de bestemming in het VK, maar mss gaat dat nu verminderen post Brexit?

Grtz Gerard