Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
spoorzeven
Vandaag
om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Dick55
Vandaag
om 15:44:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 15:29:08
Lokpilot 4 defect
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:25:36
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
Vreemd probleem
door
AP3737
Vandaag
om 14:35:31
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 14:27:09
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 13:48:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
paazhaas
Vandaag
om 13:04:47
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W?
door
André82
Vandaag
om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
bellejt
Vandaag
om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:04
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Emplacement Mijdrecht
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
Vorige
-
Volgende
-
1
...
4
5
[
6
]
7
8
...
62
Omlaag
Auteur
Topic: Emplacement Mijdrecht (gelezen 237471 keer)
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8987
Hengelooo 1:160
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #75 Gepost op:
30 December 2007, 17:15:39 »
Je zou denken dat met het chassis knippen meer kracht gemoeid is dan het snijden door relatief dun plaatstaal.....
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Drent
Offline
Berichten: 1195
Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #76 Gepost op:
30 December 2007, 17:20:48 »
Dat klopt, maar de hydraulische schaar doet het werk. De kraan zelf houdt eigenlijk die schaar alleen maar 'beet'.
Maar een H16 is ook een behoorlijke machine, een maatje kleiner dan de H25. Dit was, voor zover ik weet, de zwaarste Akerman die gebouwd werd (Akerman is tegenwoordig Volvo). HKS sloopte in 1998 de elocs 1200 met een lichtere Demag, maar daar hing een enorme sloopschaar aan:-)
grtz, Marcel
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8987
Hengelooo 1:160
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #77 Gepost op:
30 December 2007, 17:23:42 »
Aha! Het knipmotoriek zit dus in de schaar en niet in de kraan.
Nu nog even de bijl van de 670, zat die aan de "1000-Demag"?
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Drent
Offline
Berichten: 1195
Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #78 Gepost op:
30 December 2007, 17:33:42 »
Dat weet ik niet precies. Volgens mij is die 'botte bijl' een stuk gereedschap wat door Koek zelf bedacht en gemaakt werd. Voor al die kranen waren verschillende hulpstukken (grijpers, scharen, bijlen). De mast van de veel lichtere demag zal een ander (kleiner) koppelmachaniek hebben dan de akerman (die was veel groter). Toen de 1008 gesloopt werd door de Demag, werd de DE1 40 gesloopt door de H25. Daar is een foto van, beiden zijn hier uitgerust met bijl.
Grtz, Marcel
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8987
Hengelooo 1:160
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #79 Gepost op:
30 December 2007, 20:08:18 »
Citaat van: Drent op 30 December 2007, 16:53:03
Inmiddels heb je een aardig horrorkabinet bij elkaar. Ontbreekt er nog iets van de werkende kranen?
«
Laatst bewerkt op: 20 February 2014, 23:26:04 door guest7823
»
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Drent
Offline
Berichten: 1195
Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #80 Gepost op:
30 December 2007, 20:44:53 »
Er is nog geen enkele kraan helemaal af eigenlijk. Het hangt een beetje van het jaartal af hoeveel het er zijn en welke. Soms bouw ik wat aan de machines, dan weer wat aan de baan of gebouwen. Wisselt een beetje af.
Grtz, Marcel
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8987
Hengelooo 1:160
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #81 Gepost op:
30 December 2007, 21:09:22 »
Wordt het een statisch of dynamisch thema? Ik bedoel met dynamisch niet dat je echt aan het slopen gaat maar of je bepaalde periodes afwisselt.
«
Laatst bewerkt op: 20 February 2014, 23:26:23 door guest7823
»
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Drent
Offline
Berichten: 1195
Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #82 Gepost op:
30 December 2007, 21:58:03 »
Er komen een soort 'minidiorama's' op de baan zodat het geen statige maquette wordt. En meerdere soorten sloopmaterieel en machines zodat het er telkens anders uit kan zien.
Leuke foto trouwens
Grtz, Marcel
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8987
Hengelooo 1:160
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #83 Gepost op:
30 December 2007, 22:01:27 »
Ook het ouderwetse stapelen en schoonbranden?
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Drent
Offline
Berichten: 1195
Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #84 Gepost op:
30 December 2007, 22:10:18 »
Dat gaat eigenlijk te ver terug in de tijd. Toen dat nog gebeurde (brandstapel) zag het emplacement er heel anders uit dan in de jaren 80. Eigenlijk kan die uitgebrandde plan D niet eens meer, omdat ze na 1980 geen rijtuigen meer moedwillig in brand staken.
Grtz, Marcel
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8987
Hengelooo 1:160
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #85 Gepost op:
30 December 2007, 22:14:44 »
Het stapelen gebeurde tot ca. 1968 daarna werden de bakken (inderdaad tot 1980) op draaistellen in brand gestoken.
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Drent
Offline
Berichten: 1195
Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #86 Gepost op:
30 December 2007, 22:23:07 »
Heb wel ooit een paar gare Lima Hondekop bakken in stukken gezaagd en geverfd zoals de plan D elders op dit draadje. Lijken zo precies delen van Mat'36.
Welke firma leverde toen die voorzetneuzen van Mat'36/40/46 etc? Ze waren op de beurs in Houten te koop.
Grtz, Marcel
Gelogd
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8987
Hengelooo 1:160
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #87 Gepost op:
30 December 2007, 22:25:57 »
Je bedoelt deze?
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Drent
Offline
Berichten: 1195
Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #88 Gepost op:
30 December 2007, 22:51:28 »
De mijne (Mat'36) zijn een stukje grover gegoten. Maar die zijn zomaar 10 jaar oud. De front- en sluitseinen moet ook nog geboord worden.
Grtz, Marcel
Gelogd
KNed
Offline
Berichten: 3368
Re: Emplacement Mijdrecht
«
Reactie #89 Gepost op:
31 December 2007, 11:01:15 »
Het lijkt wel een chat-sessie hier
Ik weet niet of jullie het weten maar in het boek "Diesellocomotieven in Nederland" staan ook een paar foto's van sloperij Koek en een slooptransport.
Koen
Gelogd
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van:
NL in Model
|
modelspooradressen
|
Marklin dipswitch[/u
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
Vorige
-
Volgende
-
1
...
4
5
[
6
]
7
8
...
62
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Emplacement Mijdrecht