Dan is het een vulstoot haha. Ik rij wel zeker met een 1700. Maar weer dat er bij een 1600 zo knop voor is.Het kan ook zijn dat ik nu echt totaal iets verkeerds zeg maar dit is mijn toen der tijd uitgelegd. Maar mocht je het beter weten ik leer graag nieuwe dingen bij! Kan jr me dan gelijk uitleggen waarom de 1700 bij ns dan nooit goederen reed en waarom goederen vervoerders er niet in geïnteresseerd zijn.
De 1700 is speciaal voor personentreinen aangeschaft. De 1700 is speciaal aangeschaft voor de eerste generatie DD-AR stammen. Deze dienden gecombineerd te kunnen rijden en de 1600 was voor multiple tractie minder geschikt. Alsthom heeft de 1700 dan ook specifiek ontwikkeld voor reizigersvervoer, hoewel dit niet betekend dat deze geen goederen zou kunnen rijden. Inderdaad ontbreekt bij de 1700 de mogelijkheid tot het geven van een vulstoot dat voor lange goederentreinen toch wel welkom is.Zonder de scheiding tussen goederen en reizigers was de 1700 niet ingezet geweest voor goederen aangezien ze specifiek voor reizigerstreinen waren besteld.Bij de scheiding tussen cargo en reizigers werden de 1700 dan ook aan reizigers toebedeeld en werd de 1600 serie gesplitst in een 1600 en een 1800 serie. In principe gingen de 1600'en naar Cargo en de 1800'en naar reizigers. Later is er wel wat uitwisseling geweest en zijn diverse 1800'en naar andere vervoerders gegaan.
geen probleem de 16/1800 heeft de schakelaar waar je de keuze afsluitstand en lagedruk overlading geeft.het is weer terug begrijp ik Bert
En waar zit die buiten dienst gestelde knop/schakelaar dan?Marc
Sterker nog ik zou met een 1700 niet eens een goederentrein willen rijden..Marc
Dat ze niet populair zijn bij goederenvervoerders heeft ongetwijffeld met de beperkte inzetmogelijkheden te maken. Niet over de betuweroute en havenlijn en niet op diesellijnen.
Bij de scheiding tussen cargo en reizigers werden de 1700 dan ook aan reizigers toebedeeld
Kan me goed herinneren dat enkele jaartjes terug tussen Zwolle een Roosendaal ICRm reed en had niet echt de indruk dat het niet deugde ofzo.
Wat zou er niet deugen dan?
Dat de 1700 nu rijp voor de sloop zijn, men zegt afgeschreven en niet meer te herstellen (economisch total loss?)
Wat ik al helemaal niet begrijp is waarom de NS met 2 TRAXX loks rijdt en ook nog wel voor een stuurstand rijtuig, deze zijn 12/15 jaar terug heel duur uit BDK omgebouwd juist om kosten te besparen en nu draaien ze het weer om?