Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door MRdirect
Vandaag om 15:33:14
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn  (gelezen 11891 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #30 Gepost op: 26 april 2018, 15:28:44 »
Hebben ze uiteindelijk zeker besloten hem niet te bouwen?  ;D


(geintje ;) )

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #31 Gepost op: 26 april 2018, 15:49:08 »
Maar ook van mij word verlangt dat alles wat ik kan meenemen aan factoren voor een klus,dat ik die ook mee neem  ;)
Op mij komen je berichten over dat je denkt dat deze projecten nog even vlug op een vrijdagmiddag worden gepland, 'brughoogte? Doe maar 3 meter en nu vlug naar huis'.

De Hanzelijn. Ik weet niet of alles goed is gegaan maar ze zijn wel ruim binnen budget gebleven.
Alleen reizigers die last van de oren krijgen bij de Drontermeertunnel, wel op tijd en binnen budget klaar.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #32 Gepost op: 26 april 2018, 16:07:16 »
Wederom lees ik de berichten van Tijgernootje en ik krijg niet de indruk van ,,even snel op een vrijdagmiddag.,,bedoeld wordt door hem
Een praktijk voorbeeldje van mij
Aanleg van een geintrigeerd brandalarm, inluistersysteem, telefoon persoonsalarm etc in een inrichting
3 aannemers kpn en brandweer
Het resulteerde in na de oplevering dat er 3 keetjes van de aannemers een maand of 6 bleven staan
De lijst van wat er mis was gegaan was dermate lang dat de algemene opinie was ,,zeker op een vrijdagmiddag gepland  ,,
Elke partij in het project had zijn uiterste best gedaan maar de afstemming etc !!
Terug naar bruggen en waterhoogte
een jaar of wat geleden werd er niet van uit gegaan dat de klimaatverandering een groot effect zou hebben ,in ieder geval geen reden voor extra budget .
groet
kees








tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #33 Gepost op: 26 april 2018, 16:34:48 »
Edit: dit is ook mijn standpunt trouwens. Ik verwacht dat ze overal aan denken maar ik verwacht ook dat ze ergens toch nog iets over het hoofd zien.
En dan hopen Floris en ik denk ik beiden dat het niet een te duur foutje wordt  ;D
Zo bedoel ik het dus ook.
Er is nog nooit een project geweest dat van begin naar eind geheel foutloos is gegaan.

@ Kees,
Nee effe vlug is zeker niet zoals ik het probeer uit te leggen.

Maar zoals met alles kun je soms blijven proberen uit te leggen,maar als de ontvanger aan de andere kant het niet anders WIL lezen,dan kun je er wel mee stoppen ipv blijven proberen  ;)

We zullen zien waar dit schip euh project strand  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #34 Gepost op: 26 april 2018, 17:01:14 »
Bovendien zijn er vaak meerdere factoren waarom een project niet goed loopt. Zo gaat er op de lijn naar Hoek van Holland ook wel wat mis (in kosten en €€€) maar dat komt o.a. ook doordat er steeds aan de eisen wordt gewijzigd (zo heb ik tenminste gehoord).

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #35 Gepost op: 26 april 2018, 17:08:33 »
Sorry hoor, maar het gaat niet over wat er allemaal mis kan gaan bij dit of andere projecten. Jowi en Tijgernootje twijfelen specifiek aan de toekomstbestendigheid van de doorvaarhoogte bij dit project. Alleen weten ze niet hoe hoog de brug gaat worden en met welke waterstanden in het Hartelkanaal daarbij rekening is gehouden. Dan wordt het in het wilde weg roepen langs de zijlijn.
« Laatst bewerkt op: 26 april 2018, 18:11:38 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #36 Gepost op: 30 augustus 2020, 22:24:46 »
De bouw is inmiddels al aardig gevorderd. Moest vandaag naar Den Briel en heb even de A15 verlaten om via de Theemsweg min of meer dezelfde route te rijden die het nieuwe spoor volgt.

Het viaduct langs de Theemsweg vordert gestaag.



En dan kom je bij de bruggen. Ik heb de hoogte niet nagemeten.


« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2020, 22:32:54 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #37 Gepost op: 31 augustus 2020, 12:04:05 »
Een volgende keer maar eens even een kijkje nemen.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #38 Gepost op: 31 augustus 2020, 16:44:43 »
Nu nu het achterstallige onderhoud wegwerken wat ProRail de laatste jaren heeft laten versloffen. Afgelopen week heeft een een deel van de Havenspoorlijn een aantal dagen zonder bovenleidingsspanning gezeten....

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #39 Gepost op: 31 augustus 2020, 19:50:15 »
En het staat vast dat dat dan ook door achterstallig onderhoud kwam, of is dat een onderbuik ingeving?

Gerrit K

  • Offline Offline
  • Berichten: 25

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1616
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #41 Gepost op: 08 september 2020, 19:12:28 »
En het staat vast dat dat dan ook door achterstallig onderhoud kwam, of is dat een onderbuik ingeving?

De schakelaars welke nu zijn doorgelust waren niet op voorraad...
Maar nu is er weer prik op de waslijn.

De blus installatie op de Waalhaven is nog steeds niet op orde...
En over het mis gaan? Ik kan mij daarin helaas vinden.
Over de "nieuwe" botlek brug rijden nog steeds geen treinen omdat men niet wist dat treinen zo zwaar konden zijn en dus moeten eerst wat constructies worden aangepast...

We wachten af  (y)
Gr. Silvester

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #42 Gepost op: 12 september 2020, 11:51:30 »
Over de "nieuwe" botlek brug rijden nog steeds geen treinen omdat men niet wist dat treinen zo zwaar konden zijn en dus moeten eerst wat constructies worden aangepast...

Gebrek aan logisch beredeneren en rekenen is daarbij dus aan de orde geweest.
Ik doe als leek even een half rekensommetje met dingen die je zo online kan vinden
Pak een 40foot container,dat is wel de meest gebruikte voor spoor vervoer,die weegt volgeladen max 32.500kg GW
( bron fotos van 40ft containers op internet,het staat op de deur )

Een bijpassende wagon om die container te transporteren,zoals b.v. deze:
https://gueterwagenkatalog.dbcargo.com/de/gueterwagenkatalog/detail/detail/bauart/691/?tx_cyzkatalog_katalog%5Bsearch%5D%5BselectedBranche%5D=13&tx_cyzkatalog_katalog%5Bsearch%5D%5BselectedProduktart%5D=&cHash=559f10b2a5c6708bc6638671be5305b8
Eigen gewicht 20.000kg

Dat is dus totaal 32.500+20.000=52.500kg voor 1 wagon met volgeladen 40ft container.
Ik doe voorzichtig en zeg een beetje containertrein is wel 25wagons lang.
Dan ga je uit van 25x een volle container en 25x passende wagons,dat word dus 25x52.500=1.312,5 kg (1.313 duizend kg afgerond)

Daar hoort nog een loc voor,we pakken maar een 189er.
1 loc uit de baureihe 189 weegt 87,0 ton
Bron:https://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_189

Als je dan uitrekent dat 1 complete trein, 87.000kg voor de loc + 1.313 duizend kg voor een containertrein van 25 wagons,dan kom je uit op 1.399,5 duizend kg aan trein.

Vraag ik me af,wat voor gewichten men dan aan een gemiddelde trein heeft bedacht toen men die brug constructie ging berekenen en bouwen  ::)
Vergeten we gemaks halve erts treinen nog maar even te berekenen,want die zijn (dacht ik) nog wat zwaarder  ;D
Wellicht lezen die constructie figuren hier ook mee,dan kunnen ze hier aan accuratere info komen voor vervolg spoorbruggen  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #43 Gepost op: 12 september 2020, 12:01:16 »
Dan hoop ik niet dat ze jouw rekensom gebruiken want die is onleesbaar (1.339,5 duizend ??) en te kort door de bocht (zo'n wagon is met een 40ft container niet vol).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 655
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #44 Gepost op: 12 september 2020, 12:23:21 »
Rick, wat is jouw inhoudelijke bijdrage op de beschouwing van Floris  ??? Van jouw opmerking begrijp ik geen snars  :o
Marius