Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn  (gelezen 11882 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #15 Gepost op: 25 april 2018, 12:01:29 »
Op voorhand er al vanuit gaan dat er wel weer fouten gemaakt zullen worden... ::) ???
Groeten Joop, machinist Lls

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #16 Gepost op: 25 april 2018, 12:22:35 »
Als ik het goed lees zegt Floris niet DAT er iets fout zal gaan maar op basis van het verleden HOOPT hij dat ze vooruitkijken
Op zich niet zo vreemd denk ik .
Er is een satirisch tv progamma waar er allerlei projecten naar voren komen die niet zo denderend waren gepland .
Vaak is de tijd tussen tekentafel vergunning aanvraag en realisering zo onvoorstelbaar lang dat de uitgangspunten al lang waren achterhaald .
groet kees

guest7823

  • Gast
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #17 Gepost op: 25 april 2018, 12:29:31 »
En over 10 jaar komen ze erachter dat het viaduct over de sluis te laag is

....... dat noemen ze "Rijnvaart hoogte" of te wel 9,10 meter tussen hoogste waterstand en onderkant brug  ;)

En als dat te laag is moeten ze nog een paar bruggen vervangen.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #18 Gepost op: 25 april 2018, 14:55:51 »
Dat is waar, echter het waterpeil stijgt en de bodem daalt. Hoef je misschien niet gelijk de bruggen te verbouwen maar wel de stuwen, sluizen en dijken.
Maar bouwen voor de eeuwigheid is ook niet haalbaar, zie de ruïnes in Rome...

Dirk

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #19 Gepost op: 25 april 2018, 15:59:17 »
Inderdaad mag je best hopen dat over alles is nagedacht, met alle blunders bij een aantal grote projecten van tegenwoordig is dat helemaal niet gek  ;)  Maar, ik ga er wel vanuit dat ze dat in dit geval wel gedaan hebben. Zeker op zo'n plek waar ze al heel veel gebouwd hebben juist op toekomstige situaties zal dat wel. Dan verwacht ik eerder dat ze er na de bouw achter komen dat de treinen bijvoorbeeld niet de nieuwe hellingen op komen of zo  ;D

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #20 Gepost op: 25 april 2018, 16:14:00 »
....... dat noemen ze "Rijnvaart hoogte" of te wel 9,10 meter tussen hoogste waterstand en onderkant brug  ;)

En als dat te laag is moeten ze nog een paar bruggen vervangen.

Dank voor het gebruiken van je verstand Paul. Eerst weten, dan pas roepen.  :)

Waarom er geen treintunnel is gebouwd, weet ik dan weer wel: werd te duur bevonden.
De nu gekozen oplossing is een stuk goedkoper en mijdt de hele Britanniëhaven.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #21 Gepost op: 25 april 2018, 17:25:43 »
Hooghoogwaterspring is de nautische term voor wat de leek met de Hoogste waterstand bedoeld. Komt maar een paar keer per jaar voor als de zon en de maan in een lijn staan. Laaglaagwaterspring bestaat ook en dan werken de zon en de maan elkaar juist tegen. (volle maan)
« Laatst bewerkt op: 25 april 2018, 19:21:06 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #22 Gepost op: 25 april 2018, 19:15:35 »
Niet helemaal waar. Ook bij volle maan, dan staan zon en maan tegenover elkaar t.o.v. de aarde, krijg je hoogwaterspring, in gewone mensentaal springtij. Laagwater of doodtij krijg je als de richtingen van zon en maan t.o.v. de aarde haaks op elkaar staan, dus bij eerste en laatste kwartier. Dat is wat ik lang geleden op school heb geleerd en zo staat het ook in Wikipedia.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #23 Gepost op: 26 april 2018, 14:03:01 »
Niet helemaal waar. Ook bij volle maan, dan staan zon en maan tegenover elkaar t.o.v. de aarde, krijg je hoogwaterspring, in gewone mensentaal springtij. Laagwater of doodtij krijg je als de richtingen van zon en maan t.o.v. de aarde haaks op elkaar staan, dus bij eerste en laatste kwartier. Dat is wat ik lang geleden op school heb geleerd en zo staat het ook in Wikipedia.

Klaas laagwater heb je 2x per dag ongeacht de stand van zon of maan. Doodtij is de periode als eb overgaat in vloed en omgekeerd. Komt ook 4 x per dag voor ongeacht de stand van zon of maan. In jou voorbeeld heb je hooghoogwater maar dan zonder spring!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #24 Gepost op: 26 april 2018, 14:52:19 »
Als ik het goed lees zegt Floris niet DAT er iets fout zal gaan maar op basis van het verleden HOOPT hij dat ze vooruitkijken
Op zich niet zo vreemd denk ik .
Vaak is de tijd tussen tekentafel vergunning aanvraag en realisering zo onvoorstelbaar lang dat de uitgangspunten al lang waren achterhaald .
En daarmee ben je dan (als ik de reacties zo verder lees die actief op mijn voorlaatste bericht reageren)de 1st die het bij het juiste eind heeft.
Ik zit er niet op te wachten dat het ergens fout gaat,ik hoop i.d.d. enkel dat men elk aspect mogelijk ,zo mogelijk 10x checkt,bij elke herziening tijdens het maken van dit project.
Het is al te vaak gebeurt dat men dingen heeft berekent/uitgewerkt uitgaande van het oorspronkelijke plan,maar dat er halfverwege dingen moesten wijzigen die effect hadden op zoveel verschillende facetten er omheen,die men dan vervolgens vergat aan te passen,waardoor het eindresultaat was dat dingen deels of geheel opnieuw gedaan moesten worden.
En dat is simpelweg zonde en ergens ook on nodig.

Hoe de terminologie voor bv verandering van tij en excessen in hoogte/laagte van de waterspiegel ook mogen heten,het is wel een fraai voorbeeld van iets wat makkelijk uit de lijst kan blijven van dingen die je moet meetellen als je een brug bouwt.
Als je bouwt op basis van "normaal tij" en je geeft op basis van de gemiddelde hoogte van een schip,xx procent ruimte tussen bovenkant schip en onderkant brug,dan kan je met hoogwater dus wel is hebben dat zo'n schip dan niet past onder die brug.
Das dan wat je noemt mooi kut en had voorkomen kunnen worden,dit is dan maar 1 voorbeeld wat niet gaat over een extreme situatie,want hoogwater keert meermaals terug.

Hoewel niet helemaal een correct voorbeeld(de brg ligt er al even,en toen dertijd waren schepen nog niet zo hoog),in duitsland heb je een brug met een waterweg die naar een belangrijke haven leid,daar kunnen heden ten dage sommige schepen enkel maar komen als het op tijdstip x laagwater is,anders passen ze niet onder de brug door ;D
Dus heeft zo'n schip vertraging,dan mag het een dag voor anker ergens om te wachten op de volgende dag met laagwater.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5762
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #25 Gepost op: 26 april 2018, 15:08:14 »
Dat zal niet gebeuren Jowi, het betreft daar slechts binnenvaart wat een verkorte route kan nemen naar het Calandkanaal i.p.v. omvaren door het Hartelkanaal.

Gr, Ben (ter plaatse bekend).

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #26 Gepost op: 26 april 2018, 15:08:40 »
Ik lees dit toch echt maar op één manier:
Nu in dit geval is het dus afwachten waar hier de fout gemaakt gaat worden  ;)

Het is al te vaak gebeurt dat men dingen heeft berekent/uitgewerkt uitgaande van het oorspronkelijke plan,maar dat er halfverwege dingen moesten wijzigen die effect hadden op zoveel verschillende facetten er omheen,die men dan vervolgens vergat aan te passen,waardoor het eindresultaat was dat dingen deels of geheel opnieuw gedaan moesten worden.
En dat is simpelweg zonde en ergens ook on nodig.
Maar jij weet wel van tevoren hoe alles gaat lopen?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #27 Gepost op: 26 april 2018, 15:21:26 »
Ik denk dat Floris meer bedoeld dat hij verwacht dat er vast wel iets fout zal gaan. Op zich een solide aanname, ik moet het project waar alles goed gaat en binnen budget blijft, nog tegenkomen  ;D  Niet dat Floris precies weet wat er zal gebeuren of dat hij het zelfs hoopt, maar hij hoopt gewoon dat ze overal aan gedacht hebben ... tegen beter weten in  ;D 


Edit: dit is ook mijn standpunt trouwens. Ik verwacht dat ze overal aan denken maar ik verwacht ook dat ze ergens toch nog iets over het hoofd zien. En dan hopen Floris en ik denk ik beiden dat het niet een te duur foutje wordt  ;D
« Laatst bewerkt op: 26 april 2018, 15:23:22 door Rondje_HO »

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #28 Gepost op: 26 april 2018, 15:24:15 »
@ Rick,

Absoluut niet.
Maar ook van mij word verlangt dat alles wat ik kan meenemen aan factoren voor een klus,dat ik die ook mee neem  ;)
Zaken zoals bv het weer,daar heeft niemand invloed op,dus daar kan je weinig rekening mee houden.
Er is met alles een grens tot hoever je dingen kan berekenen/rekening mee kan houden,en dat is iets waar we allemaal "last" van zullen blijven houden.
En maar goed ook, we zijn tenslotte mens en geen robot  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #29 Gepost op: 26 april 2018, 15:26:45 »
....ik moet het project waar alles goed gaat en binnen budget blijft, nog tegenkomen  ;D 
De Hanzelijn. Ik weet niet of alles goed is gegaan maar ze zijn wel ruim binnen budget gebleven.