Google+
Doel:€250.00
Donaties:€66.80

Per saldo:€-183.20

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door Eric B
Vandaag om 18:42:22
Roco Wlan multimaus verbindt niet meer met Digikeijs centrale door VAM65
Vandaag om 18:39:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Andre Pronk
Vandaag om 18:15:59
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door NS264
Vandaag om 18:12:38
NS 1600P (ex DE2500 202-002) door MDK193
Vandaag om 18:06:34
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door MDK193
Vandaag om 18:05:07
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 17:31:53
Roco 2018 (zonder Fleischmann) door Floris
Vandaag om 16:54:26
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door jerrytrein
Vandaag om 16:40:05
Nieuwe start in N spoor door Erik
Vandaag om 16:23:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door raymond erdtsieck
Vandaag om 15:29:13
Russische Railtruck in 1:35 radiografisch. door Scratchbuilt
Vandaag om 14:54:43
Verschillende draaisteltype's onder NS materieel door Rick
Vandaag om 14:44:45
HK draaischijf: ervaringen? door Ben
Vandaag om 12:55:22
Problemen Zwolle - Kampen. door Jeronimos
Vandaag om 12:43:00
Den Zoeterdam 1/87 H0 366x110 door DJV
Vandaag om 12:21:53
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 12:17:45
Modelbaan in Trainz door olaf99
Vandaag om 11:52:38
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 11:50:12
3D/RM IG: Onshape - Wateringbury Railway Station door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:34:53
Oersik in schaal 1 door FritsT
Vandaag om 11:33:25
  

Auteur Topic: De trams in Sevilla  (gelezen 1094 keer)

edzardloks

  • Offline Offline
  • Berichten: 6
De trams in Sevilla
« Gepost op: 12 maart 2018, 18:43:45 »
Dag lezers,

Ik was een paar dagen in Sevilla. De trams aldaar rijden grotendeels zonder bovenleiding. Op elke halte gaat de panto van de tram omhoog tegen een kontaktpunt om daar stroom te "laden". Na het laden gaat de panto omlaag en rijdt de tram naar de volgende halte en doet daar hetzelfde. Slim systeem, dat ook elders in Europa wel zou passen!
Leuk om dit gezien te hebben!

Greetz,

Edzard


Calimero

  • Online Online
  • Berichten: 824
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2018, 07:25:28 »
Het is alleen aanmerkelijk minder "groen" .
Ook een Tesla is pas echt "groen" met een verlengsnoer  ;D
Groet, Ronald.

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 481
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2018, 15:19:36 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.

Gr. Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2018, 16:00:56 »
Kan ook met "permanente" voeding zoals hierin het franse Orleans:

Permanente voeding

Heb wel dacht ik ergens gelezen dat alleen wanneer de tram boven de 3e rail staat, de betreffende sectie stroomvoerend wordt (of hoe je dat ook zegt).

Groeten,
Jelmer
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2018, 23:56:11 door Bert van Gelder »
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 6013
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2018, 16:29:43 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.
Was er ook een paar weken geleden  ;D Populaire bestemming blijkbaar.

Zoals je gezien hebt werkt het dus wel  ::) :angel:
Het gaat inderdaad alleen om het stuk in de oude binnenstad om daar geen ontsierende bovenleiding te hebben.
Buiten het centrum is dat geen probleem.
Daarom zijn de batterijen voldoende sterk om het centrum te "overleven".

En er zijn inderdaad meerdere systemen al op de markt. Zowel bovengronds als via een ondergronds oplaadsysteem bij de haltes. Vergelijkbaar met het opladen van je tandenborstel of je mobieltje op een matje.
Gr.
Eric