Google+
Doel:€250.00
Donaties:€92.15

Per saldo:€-157.85

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Have Fun door meino
Vandaag om 11:10:27
Roco 2018 (zonder Fleischmann) door henk
Vandaag om 11:02:42
3D/RM-IG: Onshape - Materieel 1:76 door Jan Bouwman
Vandaag om 10:58:17
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 10:57:54
On TraXS, modeltrein expo 2019, spoorwegmuseum. door Ronald Halma
Vandaag om 10:41:40
Ruw staal - welke kleur? door Wim Hesselink
Vandaag om 10:14:45
Raadplaatje door vleesman
Vandaag om 09:46:10
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Jan-Peter
Vandaag om 09:35:55
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
Vandaag om 08:59:36
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308 door AB 7216
Vandaag om 08:12:35
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 08:04:27
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 07:55:37
Albulabahn in H0m door Tulpendaal
Vandaag om 06:45:27
Bidib, wat is dat? door AndrevdG
Vandaag om 02:03:51
Mara Harbor door Beached
Vandaag om 00:04:31
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door laurent
Vandaag om 00:00:48
Rivarossi DB 627 pimpen. door Hendrik Jan
25 september 2018, 23:57:45
MB-module: "Groeten uit Jottum" door Calimero
25 september 2018, 23:50:53
Baanbouw Bosje77 door mwdb
25 september 2018, 23:09:15
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
25 september 2018, 23:03:11
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
25 september 2018, 22:59:25
  

Auteur Topic: De trams in Sevilla  (gelezen 1428 keer)

edzardloks

  • Online Online
  • Berichten: 5
De trams in Sevilla
« Gepost op: 12 maart 2018, 18:43:45 »
Dag lezers,

Ik was een paar dagen in Sevilla. De trams aldaar rijden grotendeels zonder bovenleiding. Op elke halte gaat de panto van de tram omhoog tegen een kontaktpunt om daar stroom te "laden". Na het laden gaat de panto omlaag en rijdt de tram naar de volgende halte en doet daar hetzelfde. Slim systeem, dat ook elders in Europa wel zou passen!
Leuk om dit gezien te hebben!

Greetz,

Edzard


Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 880
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2018, 07:25:28 »
Het is alleen aanmerkelijk minder "groen" .
Ook een Tesla is pas echt "groen" met een verlengsnoer  ;D
Groet, Ronald.

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 482
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2018, 15:19:36 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.

Gr. Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 355
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2018, 16:00:56 »
Kan ook met "permanente" voeding zoals hierin het franse Orleans:

Permanente voeding

Heb wel dacht ik ergens gelezen dat alleen wanneer de tram boven de 3e rail staat, de betreffende sectie stroomvoerend wordt (of hoe je dat ook zegt).

Groeten,
Jelmer
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2018, 23:56:11 door Bert van Gelder »
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 6058
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2018, 16:29:43 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.
Was er ook een paar weken geleden  ;D Populaire bestemming blijkbaar.

Zoals je gezien hebt werkt het dus wel  ::) :angel:
Het gaat inderdaad alleen om het stuk in de oude binnenstad om daar geen ontsierende bovenleiding te hebben.
Buiten het centrum is dat geen probleem.
Daarom zijn de batterijen voldoende sterk om het centrum te "overleven".

En er zijn inderdaad meerdere systemen al op de markt. Zowel bovengronds als via een ondergronds oplaadsysteem bij de haltes. Vergelijkbaar met het opladen van je tandenborstel of je mobieltje op een matje.
Gr.
Eric