Google+
Doel:€250.00
Donaties:€53.20

Per saldo:€-196.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door gvandersel
Vandaag om 09:57:46
Roco h0, NS 1200 door MetalForever
Vandaag om 09:43:54
Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0 door martijn v m
Vandaag om 09:43:04
Welke (ESU?) decoder is dit? door 008200
Vandaag om 09:38:38
Fleischmann BR94 met rookgenerator door Gerke
Vandaag om 09:33:08
Roco 2018 (zonder Fleischmann) door Marco1044
Vandaag om 09:19:11
Interieur foto's 4de Klasse Staatsspoorstation door Hendrik Jan
Vandaag om 09:17:12
Oersik in schaal 1 door peterha
Vandaag om 09:02:42
Marklin V200 021 stopt ermee. door rbeek
Vandaag om 08:50:20
Nieuwe ruimte herbeginnen bouwen, maar wat? door Wim Hesselink
Vandaag om 08:31:35
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Erik Mijd
Vandaag om 08:31:23
Marktwerking ;) door Arjan6511
Vandaag om 08:23:07
25 jaar geleden door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:22:18
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:17:37
Foto/Filmtopic Laurent door Trein-H0
Vandaag om 07:28:23
Den Bosch Onder Stoom 2018 - edit: 29 September 2018 - door Jamie
Vandaag om 07:25:20
Binnenverlichting Piko 59326: welke? door hbbs
Vandaag om 01:20:08
Projekt 083-338 door jerrytrein
20 september 2018, 22:54:23
Mara Harbor door becasse
20 september 2018, 22:36:16
De 9e Grote Modelspoorexpo LEUVEN 13 en 14 OKTOBER 2018 door ingenium
20 september 2018, 22:31:45
ESU navigator, hoe interface en magneetartikelen aansluiten? door iarnrod
20 september 2018, 22:21:53
  

Auteur Topic: De trams in Sevilla  (gelezen 1414 keer)

edzardloks

  • Offline Offline
  • Berichten: 5
De trams in Sevilla
« Gepost op: 12 maart 2018, 18:43:45 »
Dag lezers,

Ik was een paar dagen in Sevilla. De trams aldaar rijden grotendeels zonder bovenleiding. Op elke halte gaat de panto van de tram omhoog tegen een kontaktpunt om daar stroom te "laden". Na het laden gaat de panto omlaag en rijdt de tram naar de volgende halte en doet daar hetzelfde. Slim systeem, dat ook elders in Europa wel zou passen!
Leuk om dit gezien te hebben!

Greetz,

Edzard


Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 877
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2018, 07:25:28 »
Het is alleen aanmerkelijk minder "groen" .
Ook een Tesla is pas echt "groen" met een verlengsnoer  ;D
Groet, Ronald.

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 482
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2018, 15:19:36 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.

Gr. Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2018, 16:00:56 »
Kan ook met "permanente" voeding zoals hierin het franse Orleans:

Permanente voeding

Heb wel dacht ik ergens gelezen dat alleen wanneer de tram boven de 3e rail staat, de betreffende sectie stroomvoerend wordt (of hoe je dat ook zegt).

Groeten,
Jelmer
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2018, 23:56:11 door Bert van Gelder »
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2018, 16:29:43 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.
Was er ook een paar weken geleden  ;D Populaire bestemming blijkbaar.

Zoals je gezien hebt werkt het dus wel  ::) :angel:
Het gaat inderdaad alleen om het stuk in de oude binnenstad om daar geen ontsierende bovenleiding te hebben.
Buiten het centrum is dat geen probleem.
Daarom zijn de batterijen voldoende sterk om het centrum te "overleven".

En er zijn inderdaad meerdere systemen al op de markt. Zowel bovengronds als via een ondergronds oplaadsysteem bij de haltes. Vergelijkbaar met het opladen van je tandenborstel of je mobieltje op een matje.
Gr.
Eric