Google+
Doel:€250.00
Donaties:€53.20

Per saldo:€-196.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko RRF 102 Driepuntsverlichting door MDK193
Vandaag om 10:27:08
Roco 2018 (zonder Fleischmann) door Marco1044
Vandaag om 10:14:21
Mara Harbor door Patrick1975
Vandaag om 10:11:51
Martin's geknoei met groen.. door Patrick1975
Vandaag om 10:07:41
beginnen met digitaal Marklin HO c-rails door Ronald Koerts
Vandaag om 10:02:36
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 09:57:48
VERPLAATST: BNLS-Module "Bahnübergang Burgstraße" door Reinout van Rees
Vandaag om 09:55:17
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door martijn v m
Vandaag om 09:33:01
Klein Duits kopstationnetje door Reeks77
Vandaag om 09:32:02
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 09:13:19
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
Vandaag om 09:12:22
Secties in een Klimspiraal wel of niet? door nico99
Vandaag om 09:07:04
Smalspoormodelbouwdagen Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 08:43:55
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 08:43:40
TT-baan Heinenoord door NS264
Vandaag om 08:40:32
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:27:58
Opnieuw beginnen met hobby door wimpietje
Vandaag om 07:05:25
Postrijtuig PD 64 van Tramwegmij. Oostelijk Groningen in 1:87. door Scratchbuilt
Vandaag om 06:45:16
Projekt 083-338 door Tulpendaal
Vandaag om 06:10:06
Oersik in schaal 1 door JAB van Ree
Vandaag om 00:35:55
19 Toen door Deetrein
Vandaag om 00:29:15
Klæder fra Haderslev. door sdz1976
18 september 2018, 23:57:57
Een nieuwe motor voor de Dapol A4 (N spoor) door Sven
18 september 2018, 23:50:27
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:47:48
Eurospoor 2018 door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:45:46
VERPLAATST: BNLS-Module: "Bh0UB's" door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:40:31
VERPLAATST: BNLS module (N): BNUB door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:39:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
18 september 2018, 23:38:05
Nieuwe ruimte herbeginnen bouwen, maar wat? door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:35:55
VERPLAATST: BNLS-Module: "L'Esimé" door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:10:35
  

Auteur Topic: De trams in Sevilla  (gelezen 1403 keer)

edzardloks

  • Offline Offline
  • Berichten: 5
De trams in Sevilla
« Gepost op: 12 maart 2018, 18:43:45 »
Dag lezers,

Ik was een paar dagen in Sevilla. De trams aldaar rijden grotendeels zonder bovenleiding. Op elke halte gaat de panto van de tram omhoog tegen een kontaktpunt om daar stroom te "laden". Na het laden gaat de panto omlaag en rijdt de tram naar de volgende halte en doet daar hetzelfde. Slim systeem, dat ook elders in Europa wel zou passen!
Leuk om dit gezien te hebben!

Greetz,

Edzard


Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 877
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2018, 07:25:28 »
Het is alleen aanmerkelijk minder "groen" .
Ook een Tesla is pas echt "groen" met een verlengsnoer  ;D
Groet, Ronald.

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 482
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2018, 15:19:36 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.

Gr. Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2018, 16:00:56 »
Kan ook met "permanente" voeding zoals hierin het franse Orleans:

Permanente voeding

Heb wel dacht ik ergens gelezen dat alleen wanneer de tram boven de 3e rail staat, de betreffende sectie stroomvoerend wordt (of hoe je dat ook zegt).

Groeten,
Jelmer
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2018, 23:56:11 door Bert van Gelder »
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 6049
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2018, 16:29:43 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.
Was er ook een paar weken geleden  ;D Populaire bestemming blijkbaar.

Zoals je gezien hebt werkt het dus wel  ::) :angel:
Het gaat inderdaad alleen om het stuk in de oude binnenstad om daar geen ontsierende bovenleiding te hebben.
Buiten het centrum is dat geen probleem.
Daarom zijn de batterijen voldoende sterk om het centrum te "overleven".

En er zijn inderdaad meerdere systemen al op de markt. Zowel bovengronds als via een ondergronds oplaadsysteem bij de haltes. Vergelijkbaar met het opladen van je tandenborstel of je mobieltje op een matje.
Gr.
Eric