Nog steeds aan het stoeien met mijn baanplan. Bij het ontwerpen van alternatieve scenario's komt de nadruk steeds meer te liggen op het landschap en minder op een uitgebreid sporenplan. Omdat ik gekozen heb voor "Mein Gleis" van Weinert en met name voor de lange wissels (1:9, hoek 6,3°) met een lengte van 375 mm zijn wisselstraten eigenlijk niet te doen. Met drie wissels achter elkaar zit ik al snel op 120 cm. Een uitgebreid emplacement betekent ondanks een lengte van de baan van 750 cm toch, dat de ruimte tussen de wisselstraten erg klein gaat worden Toch blijf ik vasthouden aan dit type wissel gezien mijn eerdere ervaringen met het bouwen van mijn Jurabaan
Het is een mooi evenwichtig plan. Zeer benieuwd naar de uitvoering.
Toch niet helemaal tevreden ... Op zich is er niets mis mee met het sporenplan, alleen is het treinenverloop erg beperkt doordat ik uitga van een enkelvoudige hoofdlijn.
Toch schrik je iedere keer weer van de lengte van de wissels. Op papier hou je toch niet altijd rekening met dit gegeven.
Na enig puzzelen, kan ik het sporenplan (Digitaal, iTrain) daadwerkelijk uitvoeren Tijdens de bouw van de baan is deze tekening slechts een richtlijn.
* maximale hartafstand bij dubbelspoor.