Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:32:43
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal.
door
RobVille
Vandaag
om 12:31:23
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:25:05
Rondom Charlois
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:20:40
Nahmertaler Kleinbahn
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:17:49
Pfarrerwinkel bahn
door
wob
Vandaag
om 12:11:39
Alternatieven voor servo's
door
Eric B
Vandaag
om 12:09:09
29 november verkoop MSV
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 12:07:29
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen.
door
RobVille
Vandaag
om 12:03:04
Onderdeel zeer kleine schroef kabelbaan Brawa 6220
door
stoombr38
Vandaag
om 11:56:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:50:20
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
Vandaag
om 11:32:11
Baanplan Belkamp H0
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:29:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Die Bahn
Vandaag
om 11:06:02
3d printen van ns daglichtseinen
door
BartvD
Vandaag
om 10:30:45
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 10:06:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
Vandaag
om 09:52:24
Frans loodsje et cetera
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:41:09
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:40:21
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Albert de Heer
Vandaag
om 09:19:09
Lodewickshaven
door
tothebeach
Vandaag
om 08:19:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 08:19:21
Geïsoleerd motorschild.
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 07:53:00
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:48:48
Fleischmania Nostalgia
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:35:36
Show je realistische treinsamenstelling
door
laurent
09 November 2025, 23:59:09
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
09 November 2025, 23:43:10
Killswitch
door
Menno
09 November 2025, 23:42:02
Bouwsels van Rik in schaal 0 (1:43.5)
door
Rob Ellerman
09 November 2025, 23:01:51
Roco 2025
door
Dennis1984
09 November 2025, 22:31:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec vs C rail.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Artitec vs C rail. (gelezen 3049 keer)
arnout
Offline
Berichten: 1722
Artitec vs C rail.
«
Gepost op:
04 February 2018, 13:17:08 »
Goedenmiddag,
Vraagje:
Hoe rijden Artitec treinstellen op Marklin C-rail wisseld
en bogen vanaf radius 3. En met wissels bedoel
ik dan slanke wissels. Gaat dit soepel en zonder problemen?
Gr Arnout.
Gelogd
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2353
Bnlx treinendokter.
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #1 Gepost op:
04 February 2018, 13:43:15 »
DE1 en DE2, zo uit de verpakking geeft geen probleem zelfs om de standaard (360) en parallel bogen (437). Evenmin de standaard wissels en kruizingen.
Mijn DE3's moet ik nog testen, maar standaard wissels (in de pendelbaan) geen probleem.
Jan-Peter
«
Laatst bewerkt op: 04 February 2018, 13:44:53 door Jan-Peter
»
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1431
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #2 Gepost op:
04 February 2018, 14:31:40 »
Wel uitkijken met de wissellantaarns.
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
arnout
Offline
Berichten: 1722
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #3 Gepost op:
04 February 2018, 14:45:33 »
Ok. bedankt voor jullie reactie.
Ik heb geen wissellantarens. Ik heb eigenlijk een BLS/zwitserse verzameling.
Maar vind de aangekondigd hondekop wel erg mooi eigenlijk evenals een DE I of II.
Gr Arnout.
Gelogd
JSRail
Gast
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #4 Gepost op:
05 February 2018, 13:01:59 »
Heb de DE-2 en plan U rijden op m'n baan met marklin c-rail. Ook hier geen problemen. Zelfs bij m'n schaduwstation met her en der R1 gaat goed
BTW ook de roco plan T gaat prima !
«
Laatst bewerkt op: 05 February 2018, 13:03:39 door Haarlems Spoor
»
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26927
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #5 Gepost op:
05 February 2018, 16:02:51 »
Ik heb zelf de 2-rail versie, maar ik mag toch aannemen als je de 3-rail versie hebt, dat er wielen onder zitten met een Märklin profiel.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5411
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #6 Gepost op:
05 February 2018, 16:48:02 »
Ik rijd dan weliswaar op K-rail, maar ook hier na enkele kleine aanpassingen geen problemen met de DE-1, 2 en 3.
Wat bij AC wel eens tot problemen kan leiden zijn de metalen 'snuffels' op de scharfenbergkoppelingen. Deze kunnen wel eens tegen de middencontacten op wissels botsen. De snuffel wat inkorten is dan de makkelijkste oplossing.
Ook wil de bodemplaat onder het aangedreven draaistel wel eens te laag hangen en op wissels het draaistel wat optillen, zodat de wielen onvoldoende grip hebben. Het plaatje eat dunner vijlen helpt dan vaak.
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
arnout
Offline
Berichten: 1722
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #7 Gepost op:
05 February 2018, 19:17:12 »
Hoi klaas,
Daar kan je wel van uit gaan ja.
Waar het eigenlijk om gaat is eigenlijk wat jeroen water aangeeft , dat er onderdelen blijven hangen/stoten tegen
de middencontacten of de bodemplaat. Ik heb eigenlijk geen zin in dat soort gesleutel. Ik heb 3 Rivarossi loks en die
lopen met de baanruimer bv ook tegen de middencontacten.
Nou is het zo dat de contacten bij C-rail bij mijn ervaring lager zijn als K-rail en er daar dus geen last van heb.
Het geval wil dat ik eigenlijk best meerdere Artitec modellen wil aanschaffen omdat ik ze gewoon mooi vind.
ondanks dat ik een Zwitserse verzameling heb zou ik toch graag een aantal NL modellen willen hebben.
Vandaar deze vraag en ik rij momenteel 3-rail.
Gr Arnout.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec vs C rail.