Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Geïsoleerd motorschild.
door
Ronald69
Vandaag
om 16:51:29
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0
door
Marijn
Vandaag
om 16:45:00
Modelspoorbaan van Einte
door
einte
Vandaag
om 16:39:26
Rondom Charlois
door
tothebeach
Vandaag
om 16:30:27
Doornvliet
door
Eric B
Vandaag
om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 16:25:41
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026
door
Miniature Holland
Vandaag
om 16:16:28
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 16:00:28
koppeling vervangen Minitrix wagon
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:57:50
Yamorc 7001 dood
door
Niels64
Vandaag
om 15:48:18
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
Bert55
Vandaag
om 15:18:27
Werkplaats Wael en Bosch
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 15:17:56
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 14:49:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Kees-Jan
Vandaag
om 14:39:19
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
wob
Vandaag
om 14:22:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
wob
Vandaag
om 14:08:15
Bauarbeiten im gange
door
wob
Vandaag
om 14:01:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 13:57:46
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen.
door
BillWisselWizard
Vandaag
om 13:14:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:42:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:33:43
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
Eric B
Vandaag
om 12:32:14
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 12:25:26
Bahnstrecke 5867
door
741230
Vandaag
om 12:20:38
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:11:48
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:01:40
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder
door
Bahn-AG
Vandaag
om 11:45:25
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:52:21
Welke wielreiniger
door
Carl
Vandaag
om 10:46:00
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Frank 123
Vandaag
om 07:18:08
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec vs C rail.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Artitec vs C rail. (gelezen 3090 keer)
arnout
Offline
Berichten: 1722
Artitec vs C rail.
«
Gepost op:
04 February 2018, 13:17:08 »
Goedenmiddag,
Vraagje:
Hoe rijden Artitec treinstellen op Marklin C-rail wisseld
en bogen vanaf radius 3. En met wissels bedoel
ik dan slanke wissels. Gaat dit soepel en zonder problemen?
Gr Arnout.
Gelogd
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2366
Bnlx treinendokter.
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #1 Gepost op:
04 February 2018, 13:43:15 »
DE1 en DE2, zo uit de verpakking geeft geen probleem zelfs om de standaard (360) en parallel bogen (437). Evenmin de standaard wissels en kruizingen.
Mijn DE3's moet ik nog testen, maar standaard wissels (in de pendelbaan) geen probleem.
Jan-Peter
«
Laatst bewerkt op: 04 February 2018, 13:44:53 door Jan-Peter
»
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1435
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #2 Gepost op:
04 February 2018, 14:31:40 »
Wel uitkijken met de wissellantaarns.
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
arnout
Offline
Berichten: 1722
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #3 Gepost op:
04 February 2018, 14:45:33 »
Ok. bedankt voor jullie reactie.
Ik heb geen wissellantarens. Ik heb eigenlijk een BLS/zwitserse verzameling.
Maar vind de aangekondigd hondekop wel erg mooi eigenlijk evenals een DE I of II.
Gr Arnout.
Gelogd
JSRail
Gast
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #4 Gepost op:
05 February 2018, 13:01:59 »
Heb de DE-2 en plan U rijden op m'n baan met marklin c-rail. Ook hier geen problemen. Zelfs bij m'n schaduwstation met her en der R1 gaat goed
BTW ook de roco plan T gaat prima !
«
Laatst bewerkt op: 05 February 2018, 13:03:39 door Haarlems Spoor
»
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27086
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #5 Gepost op:
05 February 2018, 16:02:51 »
Ik heb zelf de 2-rail versie, maar ik mag toch aannemen als je de 3-rail versie hebt, dat er wielen onder zitten met een Märklin profiel.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5435
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #6 Gepost op:
05 February 2018, 16:48:02 »
Ik rijd dan weliswaar op K-rail, maar ook hier na enkele kleine aanpassingen geen problemen met de DE-1, 2 en 3.
Wat bij AC wel eens tot problemen kan leiden zijn de metalen 'snuffels' op de scharfenbergkoppelingen. Deze kunnen wel eens tegen de middencontacten op wissels botsen. De snuffel wat inkorten is dan de makkelijkste oplossing.
Ook wil de bodemplaat onder het aangedreven draaistel wel eens te laag hangen en op wissels het draaistel wat optillen, zodat de wielen onvoldoende grip hebben. Het plaatje eat dunner vijlen helpt dan vaak.
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
arnout
Offline
Berichten: 1722
Re: Artitec vs C rail.
«
Reactie #7 Gepost op:
05 February 2018, 19:17:12 »
Hoi klaas,
Daar kan je wel van uit gaan ja.
Waar het eigenlijk om gaat is eigenlijk wat jeroen water aangeeft , dat er onderdelen blijven hangen/stoten tegen
de middencontacten of de bodemplaat. Ik heb eigenlijk geen zin in dat soort gesleutel. Ik heb 3 Rivarossi loks en die
lopen met de baanruimer bv ook tegen de middencontacten.
Nou is het zo dat de contacten bij C-rail bij mijn ervaring lager zijn als K-rail en er daar dus geen last van heb.
Het geval wil dat ik eigenlijk best meerdere Artitec modellen wil aanschaffen omdat ik ze gewoon mooi vind.
ondanks dat ik een Zwitserse verzameling heb zou ik toch graag een aantal NL modellen willen hebben.
Vandaar deze vraag en ik rij momenteel 3-rail.
Gr Arnout.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec vs C rail.