Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Ben
Vandaag om 07:23:52
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door GD
Vandaag om 07:21:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 06:54:59
Mini baantje `` De visafslag`` door g-j
Vandaag om 06:41:19
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jeroen Water
Vandaag om 06:40:02
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
17 april 2024, 23:24:06
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mDDM
17 april 2024, 22:40:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
3,51° ofzoiets 😉 door kar
17 april 2024, 22:00:24
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
17 april 2024, 20:05:05
"Nederlandse" modellen door Pauldg
17 april 2024, 20:00:13
25 jaar geleden door Willem1951
17 april 2024, 19:37:25
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
17 april 2024, 18:29:05
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
17 april 2024, 18:03:32
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door basjuh1981
17 april 2024, 18:01:12
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 894435 keer)

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re:25 jaar geleden
« Reactie #870 Gepost op: 25 oktober 2011, 10:27:07 »
Yep me too. Ik kan me eveneens goed herinneren dat we met een dubbeldeksstam en een 2400 gebracht werden. Een 2400.......Dat was toch wel een hele verrassing. Zal ook eens de foto`s opsnorren dan in 19toen plaatsen.

Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1097
    • flickr fotopagina
Re:25 jaar geleden
« Reactie #871 Gepost op: 01 november 2011, 09:33:52 »
Op 1 november 1986 was de toren van de St. Laurenskerk in Rotterdam open voor het publiek. Een mooie gelegenheid om het treinviaduct vanaf een hoogte te fotograferen.


Een plan T op station Rotterdam Blaak. Ook zichtbaar een RET vierasser bij het eindpunt Blaak
(ter gelegenheid van de verlenging van lijn 3 naar De Esch).


De andere kant op: het viaduct bij de Meent. De 1107 met een trein naar - waarschijnlijk - Venlo.
Ook de Van Nelletram is gedeeltelijk te zien op de Goudsesingel.
Er is in 25 jaar wel veel veranderd.

Met vriendelijke groeten,
Wim van der Ent

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10565
Re:25 jaar geleden
« Reactie #872 Gepost op: 01 november 2011, 09:47:46 »
Ah Rotterdam....   (y).

*smelt*
No dress rehearsel, this is our life.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3504
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:25 jaar geleden
« Reactie #873 Gepost op: 04 november 2011, 08:37:42 »
Vandaag stond er wat ElectroRail spul op Den Haag HS;
klik
Electrorail montagewagen
Den Haag HS
04 november 1986

en stond o.a. de 1216 voor de trein naar Venlo;

klik
Lok 1216 met ICR naar Venlo.
Den Haag HS
04 november 1986.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re:25 jaar geleden
« Reactie #874 Gepost op: 04 november 2011, 11:14:52 »
Oeh, die karren van Electrorail zijn wel héél erg jaren '80. Jammer dat daar eigenlijk niks van over is gebleven (naar mijn weten niks van bewaard, hoewel vroeger door het hele land te vinden).

Bij het bekijken van de foto met de 1216 viel me op dat het aan de foto nauwelijks is af te zien of deze is gemaakt in bijvoorbeeld '86, '89 of '94. Tussen 1984 en 1999 hebben deze treinen er altijd hetzelfde uitgezien (uitzondering voor de doorgaande treinen naar Keulen). Pas na het verdwijnen van de oude elocs en de ongerenoveerde ICR begon ik dat materieel te missen. Gek, eigenlijk.

In elk geval mooie platen!

Groeten, Geoffrey

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1003
Re:25 jaar geleden
« Reactie #875 Gepost op: 04 november 2011, 11:27:07 »
Geen idee hoeveel Aec's er bij Electrorail geweest zijn, maar er is er nog altijd eentje bij de SGB. Dus als het er maar eentje was, is dit hem:

http://www.nmld.nl/index.php?page=object&id=1626&lan=nl

mvg,
Robin

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1842
    • Flickr pagina
Re:25 jaar geleden
« Reactie #876 Gepost op: 04 november 2011, 11:36:14 »
Bij het bekijken van de foto met de 1216 viel me op dat het aan de foto nauwelijks is af te zien of deze is gemaakt in bijvoorbeeld '86, '89 of '94. Tussen 1984 en 1999 hebben deze treinen er altijd hetzelfde uitgezien (uitzondering voor de doorgaande treinen naar Keulen). Pas na het verdwijnen van de oude elocs en de ongerenoveerde ICR begon ik dat materieel te missen. Gek, eigenlijk.
Niet alleen door ICRm begon je ze te missen. Je vergeet nog even dat er voor die huidige stammen treinen reden met Belgse ex Fransen K4, plan W en zelfs DDm-0 in de trein. Na de K4 kwamen de ICKs... Leuke combi's meegemaakt op Gv-Vl. Vooral bij het remmen merkte je goed dat er verschillende type rijtuigen in de trein zaten!

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re:25 jaar geleden
« Reactie #877 Gepost op: 04 november 2011, 11:55:28 »
@ Robin: Deze wagen wordt niet behouden als werkwagen (is volgens SGB niet de bedoeling). En dat bedoelde ik eigenlijk.

@ Chris: Klopt, na '99 viel er weer wat te beleven in de IC's op de lijn Gv-Vl. Maar tot die tijd hebben ICR en klassieke elocs (op af en toe een 1600) ongeveer 15 jaar het beeld bepaald van deze IC-verbinding. Wat ik toen als doodnormaal en saai bestempelde, zou ik nu juist graag weer zien rijden. Vooral dit aspect kwam bij me boven bij het bekijken van de foto.

Wat langer nadenken over de periode 1984-1999 levert overigens het inzicht dat er ook wel met ander materieel werd gereden, zoals de Hondekoppen (tot 1994) en af en toe een verdwaalde ICM. Nou ja, gewoon wat mijmeringen over 'wie es eigentlich gewesen' (vrij naar Ranke)...

Groeten, Geoffrey

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3504
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:25 jaar geleden
« Reactie #878 Gepost op: 06 november 2011, 20:56:26 »
klik

Lok 1201 met ICR op de Trekvlietbrug,
Den Haag,
06 november 1986.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2149
  • Bruggen-IG:
Re:25 jaar geleden
« Reactie #879 Gepost op: 06 november 2011, 20:59:10 »
Dat is zo'n perfecte foto...!

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3456
Re:25 jaar geleden
« Reactie #880 Gepost op: 06 november 2011, 21:08:52 »
Is dat nu wat nu dit is? wat een verschil :o
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3504
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:25 jaar geleden
« Reactie #881 Gepost op: 06 november 2011, 21:33:38 »
Nee, dit ;D
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3456
Re:25 jaar geleden
« Reactie #882 Gepost op: 06 november 2011, 21:35:41 »
Thanks (y)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:25 jaar geleden
« Reactie #883 Gepost op: 08 november 2011, 15:59:05 »
Dat ziet er nog wel redelijk herkenbaar uit, in tegenstelling tot het ICR-rijtuig.
Grappig dat iets wat jarenlang de dagelijkse standaard was ineens zo lekker is om naar te kijken.
Wordt het toch nog gezellig!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8826
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #884 Gepost op: 25 november 2011, 13:44:34 »
Dinsdag 25 november 1986, vandaag gaat er weer iets moois verloren: het klassiek beveiligde eiland Zutphen-Hengelo gaat op de schop: moderne beveiliging met lichtseinen nemen de taken over van de armseinen, trekdraden, telegraafmasten en handbediende wissels/overwegen. Na de ochtendspits zullen autobussen van de GSM en TET de reizigers vervoeren tot aan het eind van de volgende woensdagmiddag.
Trein 7219, in de vorm van DE-2 164,  zal te Delden als laatste trein op het baanvak een veilige uitrijder krijgen:

Als deze laatste trein de laatste seinpaal (inrijsein zijde Hgl) is gepasseerd wordt onmiddellijk met de onttakeling van de oude beveiliging begonnen. Nog voor de 164 in Hengelo arriveert is dit combisein al neergehaald…


Aan de westkant van Delden wordt een overweg ontmanteld, deze zal geheel verdwijnen en vervangen worden voor een overgang die 50 meter verder ligt.


In Markelo wordt de sporensituatie compleet herzien, het inhaalspoor wordt doorgaand spoor en het doorgaand spoor wordt een danig ingekort inhaalspoor. Een werktrein met de 2469 en 323 is hier in alle vroegte gearriveerd.


Overal op de lijn is het beeld zo’n beetje hetzelfde: omgezaagde of onttakelde seinpalen en bordessen. Hier het onttakelde inrijsein te Lochem (zijde Mk):


Toch is er ook goed nieuws te melden: het Lochemse bordes aan de westkant blijft behouden en wordt geschonken aan de Golsvereniging te Winterswijk, ze moeten het alleen wel zelf nog even uitgraven:

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.