Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:17
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
01 August 2025, 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
01 August 2025, 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
01 August 2025, 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
01 August 2025, 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
01 August 2025, 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
01 August 2025, 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
01 August 2025, 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
01 August 2025, 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
01 August 2025, 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
01 August 2025, 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
01 August 2025, 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
01 August 2025, 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
01 August 2025, 17:17:20
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
01 August 2025, 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
01 August 2025, 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
01 August 2025, 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
01 August 2025, 15:52:23
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 972419 keer)

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re:25 jaar geleden
« Reactie #870 Gepost op: 25 October 2011, 10:27:07 »
Yep me too. Ik kan me eveneens goed herinneren dat we met een dubbeldeksstam en een 2400 gebracht werden. Een 2400.......Dat was toch wel een hele verrassing. Zal ook eens de foto`s opsnorren dan in 19toen plaatsen.

Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re:25 jaar geleden
« Reactie #871 Gepost op: 01 November 2011, 09:33:52 »
Op 1 november 1986 was de toren van de St. Laurenskerk in Rotterdam open voor het publiek. Een mooie gelegenheid om het treinviaduct vanaf een hoogte te fotograferen.


Een plan T op station Rotterdam Blaak. Ook zichtbaar een RET vierasser bij het eindpunt Blaak
(ter gelegenheid van de verlenging van lijn 3 naar De Esch).


De andere kant op: het viaduct bij de Meent. De 1107 met een trein naar - waarschijnlijk - Venlo.
Ook de Van Nelletram is gedeeltelijk te zien op de Goudsesingel.
Er is in 25 jaar wel veel veranderd.

Met vriendelijke groeten,
Wim van der Ent

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10766
Re:25 jaar geleden
« Reactie #872 Gepost op: 01 November 2011, 09:47:46 »
Ah Rotterdam....   (y).

*smelt*
No dress rehearsel, this is our life.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:25 jaar geleden
« Reactie #873 Gepost op: 04 November 2011, 08:37:42 »
Vandaag stond er wat ElectroRail spul op Den Haag HS;
klik
Electrorail montagewagen
Den Haag HS
04 november 1986

en stond o.a. de 1216 voor de trein naar Venlo;

klik
Lok 1216 met ICR naar Venlo.
Den Haag HS
04 november 1986.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
146* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re:25 jaar geleden
« Reactie #874 Gepost op: 04 November 2011, 11:14:52 »
Oeh, die karren van Electrorail zijn wel héél erg jaren '80. Jammer dat daar eigenlijk niks van over is gebleven (naar mijn weten niks van bewaard, hoewel vroeger door het hele land te vinden).

Bij het bekijken van de foto met de 1216 viel me op dat het aan de foto nauwelijks is af te zien of deze is gemaakt in bijvoorbeeld '86, '89 of '94. Tussen 1984 en 1999 hebben deze treinen er altijd hetzelfde uitgezien (uitzondering voor de doorgaande treinen naar Keulen). Pas na het verdwijnen van de oude elocs en de ongerenoveerde ICR begon ik dat materieel te missen. Gek, eigenlijk.

In elk geval mooie platen!

Groeten, Geoffrey

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:25 jaar geleden
« Reactie #875 Gepost op: 04 November 2011, 11:27:07 »
Geen idee hoeveel Aec's er bij Electrorail geweest zijn, maar er is er nog altijd eentje bij de SGB. Dus als het er maar eentje was, is dit hem:

http://www.nmld.nl/index.php?page=object&id=1626&lan=nl

mvg,
Robin

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1920
    • Flickr pagina
Re:25 jaar geleden
« Reactie #876 Gepost op: 04 November 2011, 11:36:14 »
Bij het bekijken van de foto met de 1216 viel me op dat het aan de foto nauwelijks is af te zien of deze is gemaakt in bijvoorbeeld '86, '89 of '94. Tussen 1984 en 1999 hebben deze treinen er altijd hetzelfde uitgezien (uitzondering voor de doorgaande treinen naar Keulen). Pas na het verdwijnen van de oude elocs en de ongerenoveerde ICR begon ik dat materieel te missen. Gek, eigenlijk.
Niet alleen door ICRm begon je ze te missen. Je vergeet nog even dat er voor die huidige stammen treinen reden met Belgse ex Fransen K4, plan W en zelfs DDm-0 in de trein. Na de K4 kwamen de ICKs... Leuke combi's meegemaakt op Gv-Vl. Vooral bij het remmen merkte je goed dat er verschillende type rijtuigen in de trein zaten!

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re:25 jaar geleden
« Reactie #877 Gepost op: 04 November 2011, 11:55:28 »
@ Robin: Deze wagen wordt niet behouden als werkwagen (is volgens SGB niet de bedoeling). En dat bedoelde ik eigenlijk.

@ Chris: Klopt, na '99 viel er weer wat te beleven in de IC's op de lijn Gv-Vl. Maar tot die tijd hebben ICR en klassieke elocs (op af en toe een 1600) ongeveer 15 jaar het beeld bepaald van deze IC-verbinding. Wat ik toen als doodnormaal en saai bestempelde, zou ik nu juist graag weer zien rijden. Vooral dit aspect kwam bij me boven bij het bekijken van de foto.

Wat langer nadenken over de periode 1984-1999 levert overigens het inzicht dat er ook wel met ander materieel werd gereden, zoals de Hondekoppen (tot 1994) en af en toe een verdwaalde ICM. Nou ja, gewoon wat mijmeringen over 'wie es eigentlich gewesen' (vrij naar Ranke)...

Groeten, Geoffrey

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:25 jaar geleden
« Reactie #878 Gepost op: 06 November 2011, 20:56:26 »
klik

Lok 1201 met ICR op de Trekvlietbrug,
Den Haag,
06 november 1986.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
146* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re:25 jaar geleden
« Reactie #879 Gepost op: 06 November 2011, 20:59:10 »
Dat is zo'n perfecte foto...!

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:25 jaar geleden
« Reactie #880 Gepost op: 06 November 2011, 21:08:52 »
Is dat nu wat nu dit is? wat een verschil :o
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:25 jaar geleden
« Reactie #881 Gepost op: 06 November 2011, 21:33:38 »
Nee, dit ;D
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
146* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:25 jaar geleden
« Reactie #882 Gepost op: 06 November 2011, 21:35:41 »
Thanks (y)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:25 jaar geleden
« Reactie #883 Gepost op: 08 November 2011, 15:59:05 »
Dat ziet er nog wel redelijk herkenbaar uit, in tegenstelling tot het ICR-rijtuig.
Grappig dat iets wat jarenlang de dagelijkse standaard was ineens zo lekker is om naar te kijken.
Wordt het toch nog gezellig!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #884 Gepost op: 25 November 2011, 13:44:34 »
Dinsdag 25 november 1986, vandaag gaat er weer iets moois verloren: het klassiek beveiligde eiland Zutphen-Hengelo gaat op de schop: moderne beveiliging met lichtseinen nemen de taken over van de armseinen, trekdraden, telegraafmasten en handbediende wissels/overwegen. Na de ochtendspits zullen autobussen van de GSM en TET de reizigers vervoeren tot aan het eind van de volgende woensdagmiddag.
Trein 7219, in de vorm van DE-2 164,  zal te Delden als laatste trein op het baanvak een veilige uitrijder krijgen:

Als deze laatste trein de laatste seinpaal (inrijsein zijde Hgl) is gepasseerd wordt onmiddellijk met de onttakeling van de oude beveiliging begonnen. Nog voor de 164 in Hengelo arriveert is dit combisein al neergehaald…


Aan de westkant van Delden wordt een overweg ontmanteld, deze zal geheel verdwijnen en vervangen worden voor een overgang die 50 meter verder ligt.


In Markelo wordt de sporensituatie compleet herzien, het inhaalspoor wordt doorgaand spoor en het doorgaand spoor wordt een danig ingekort inhaalspoor. Een werktrein met de 2469 en 323 is hier in alle vroegte gearriveerd.


Overal op de lijn is het beeld zo’n beetje hetzelfde: omgezaagde of onttakelde seinpalen en bordessen. Hier het onttakelde inrijsein te Lochem (zijde Mk):


Toch is er ook goed nieuws te melden: het Lochemse bordes aan de westkant blijft behouden en wordt geschonken aan de Golsvereniging te Winterswijk, ze moeten het alleen wel zelf nog even uitgraven:

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.